Toinen päivä Nutrilett-kuuria ja aivan tajuton nälkä! Tsempatkaa mua!
Nyt on pakko kysyä valitulla tiellä. Painoa on saatava pois enkä halua nyt antaa periksi (taas). Yritän siis ohan tosissani elää Nutrileteillä (yäk) ja varmaan niihin muutamassa päivässä tottuu, muuta just nyt on karmea nälkä.
Kommentit (30)
ja lopeta Nutriletti. Aivan täyttä soopaa ja turhaa rahanhaaskausta. Ja itsensä kidutusta. Laihtua voit muutenkin, kokemusta on.
t. 16 kiloa viime vuonna alas 4 kuukaudessa
Minä olen tiputtanut alkuvuodesta 9kg.
Nytkin syön jauhelihakeittoa (8%nautajauhelihaa, ja keittojuureksia, EI tarvitse edes perunaa).
On oikein hyvää ja saa syödä ison lautasellisen.
Täällä toinen joka nutrailee..
Aloitin viime viikolla. Vappuna sallin itseni syödä muutaman munkin sekä grillimakkaran :)
Mutta maanantaina taas jatkoin :)
Enää ei tunnu niin pahalle ku viime viikolla ku aloitin :)
Jos tekee mieli napostella jotai illalla telkkaria katelles niin kuorin porkkanaa tai kurkkua leikkaan ja syön niitä :)
Jos tuntuu siltä et haluat jotaki muuta niin salli itsesi syödä yhden nutrilet pussin sijaan esim ruispala ja siihen päälle salaattia tms...
Niin mä teen :)
Kyllä se siitä :)
tosin vasta ekaa päivää. Olen on off nutrannut koko tämän vuoden, 2 vkoa on pisin kuuri. Itse asiassa aloitin nutraamisen viime syksynä, nutraan vähintään 2 pv vkossa ja olen nyt laihtunut vajaa 10 kg, eli n 1 kg kuussa.
Olen runsaasti ylipainoinen 168/94 eikä se 10 kg vielä näy missään. Mutta uskon jos lähtee vielä toinen 10 kg pois syyskuuhun mennessä, se näkyy. Olen kotiäiti ja mulla voi mennä hyvinkin pitkä aika kun näen jonkun tutun. Tähän mennessä 2 on sanonut olen laihtunut, eli se ei vielä näy :(
Nutrilett on toiminut mulla kun olen joskus jaksanut olla sen pari vkoa.
Mies ei käytä lounasseteleitään, ostan niillä pusseja, joten kalliiksi se ei tule ja mun on pakko sanoa kun olen pari pv ollut kuurilla ja tulee suklaata vastaan, tiedän mitä sen annoksen tuhoamiseen menee, eli tykkään taistella .
Harmi kun Nutriletin sivuilla ei toimi se juttelupalsta :(.
Tsemppiä, perässä tullaan. Idea olis olla 18 pv saakka kuurilla, saa nähdä miten käy.
Ja muille tiedoksi, että lääkäritkin suosittelevat usean viikon kuureja pelkällä Nutriletilla tai vastaavilla tuotteilla henkilöille, jotka ovat sairaalloisen ylipainoisia (kuten ap) ja joilla lukuisat yritykset "normaaleilla" ruokavaliodieeteillä eivät ole onnistuneet. Eli olen yrittänyt ties miten monesti erilaisilla fiksuilla dieeteillä, kaloreita laskemalla ja karppaamallakin, mutta kun ei ole itsekuria. Siksi ajattelin kerrankin kokeilla tätä tosi tiukkaa vaihtoehtoa (alle 800 kcal/vrk, ravinteet taatut), jos se onnistuisi ehdottomuudessaan paremmin kuin se, että antaa vähän periksi (se kun ei tunnu minulla onnistuvan). Tietenkin tämän kuurin lopussa on löydyttävä se itsekuri, jotta kaikki paino ei heti palaa takaisin, mutta olisihan se helpompaa, jos alkuun saisi suht nopeasti monta kiloa pois.
t. ap
P.S. sinä viime viikolla aloittanut nutraaja, paljonko on paino pudonnut?
Minäkin suosittelisin vaikka personal traineria + terveellistä ruokavaliota.
paljonko on lähtenyt koska meidän vaaka on rikki ja uutta en ole vielä saanut ostettua :)
Mutta mieheni sanoi vatsani pienentyneen joten kai minulta on jotakin lähtenyt :)
Terv. Se joka aloitti nutrauksen viime viikolla :)
Ja tiedän tarkkaan miten pitäisi syödä. Viikon-kaksi saan pysyttyäkin terveellisellä linjalla, mutta valitettavasti aina sorrun herkkuihin ja liikaan leivän (ja leivänpäällysteiden) syöntiin. Itsehillintä ei toimi ja ruoka on niin hyvää. Kuin myös pullat ja jätskit jne.
Ajatuksena olisi saada alkusysäys laihdutukselle tällä nutrauksella (joka, minullekin yllätyksenä, oikeasti on lääkärien suosittelema todella ylipainoisille) ja sitten pysyä terveellisellä, kasvisvoittoisella ruokavaliolla.
Kuten varmasti niin monen muunkin ylipainoisen kohdalla, kyse ei ole siitä, että ei tietäisi mitä tekee väärin ja miten pitäisi toimia, vaan aivan muista asioista.
ap
Ja tiedän tarkkaan miten pitäisi syödä. Viikon-kaksi saan pysyttyäkin terveellisellä linjalla, mutta valitettavasti aina sorrun herkkuihin ja liikaan leivän (ja leivänpäällysteiden) syöntiin. Itsehillintä ei toimi ja ruoka on niin hyvää. Kuin myös pullat ja jätskit jne. Ajatuksena olisi saada alkusysäys laihdutukselle tällä nutrauksella (joka, minullekin yllätyksenä, oikeasti on lääkärien suosittelema todella ylipainoisille) ja sitten pysyä terveellisellä, kasvisvoittoisella ruokavaliolla. Kuten varmasti niin monen muunkin ylipainoisen kohdalla, kyse ei ole siitä, että ei tietäisi mitä tekee väärin ja miten pitäisi toimia, vaan aivan muista asioista. ap
Miten luulet myöhemminkään pystyväsi terveelliseen ruokavalioon tai olemaan mässäilemättä? Ei Nutrilett siihen vaikuta, vaan pääkopassa pitää naksahtaa joku.
Pelkään siis, että painosi karkaa taas käsistä, kun kuuri tai laihdutus on loppu.
Ja tiedän tarkkaan miten pitäisi syödä. Viikon-kaksi saan pysyttyäkin terveellisellä linjalla, mutta valitettavasti aina sorrun herkkuihin ja liikaan leivän (ja leivänpäällysteiden) syöntiin. Itsehillintä ei toimi ja ruoka on niin hyvää. Kuin myös pullat ja jätskit jne. Ajatuksena olisi saada alkusysäys laihdutukselle tällä nutrauksella (joka, minullekin yllätyksenä, oikeasti on lääkärien suosittelema todella ylipainoisille) ja sitten pysyä terveellisellä, kasvisvoittoisella ruokavaliolla. Kuten varmasti niin monen muunkin ylipainoisen kohdalla, kyse ei ole siitä, että ei tietäisi mitä tekee väärin ja miten pitäisi toimia, vaan aivan muista asioista. ap
Miten luulet myöhemminkään pystyväsi terveelliseen ruokavalioon tai olemaan mässäilemättä? Ei Nutrilett siihen vaikuta, vaan pääkopassa pitää naksahtaa joku. Pelkään siis, että painosi karkaa taas käsistä, kun kuuri tai laihdutus on loppu.
Pelkäänhän minäkin tuota. En voi oikein ajatella muuta kuin, että saamalla laihdutuksen alulle ja sitä kautta kevyemmän olon, motivaatio kasvaisi ja olisi helpompaa noudattaa terveellistä ruokavaliota. Mutta onhan toki parempi, että jollakin konstilla saan aloitettua tämän painon pudotuksen ihan kunnolla... Täytyy tässä vaiheesssa luottaa siihen, että jos saisin vaikka 10 kg pois, saisin pääkoppani naksautettua niin, että en antaisi sen kaiken palata!!!
ap (joka haluaa lisää elinvuosia)
Ei se siitä varmasti muutu, tulet lankeamaan kuitenkin. Ja kuvittelet, että kun välillä näet nälkää niin kaikki on hyvin?
Mitä jos ostat kukkakaalia, porkkanaa tms. Ja vedät niitä lisäksi? Luulis että saa syödä hyvällä omallatunnolla.
vaikka kalorilaskurin tai kiloklubin avulla. Sitten noudatat sitä, ihan samalla tavalla kun noudatat noita pussienkin syömistä. Jos itsekuri ei kestä sitä niin ei se kestä tuota nutraustakaan.
Mutta eikö alle 800 ole liian vähän tosi isolle? Syö niitä vihanneksia lisäksi niin että nälkä lähtee..
1. Painan reilusti toistasataa kiloa. Jos syön niin kuin haluan, lihon pikkuhiljaa lisää koko ajan. Yrittämällä terveellistä ruokavaliota saan itseäni otettua niskasta kiinni sen verran, että paino putoaa 4-5 kiloa korkeintaan. Sitten repsahdan totaalisesti ja kaikki palaa muutamassa viikossa. Tämä toistuu 10 kertaa vuodessa.
2. Yritän uutta keinoa, nutraamista. Olen positiivinen, päätän uskoa itseeni ja siihen, että tämä onnistuu. Tavoitteena olisi laihtua kesän aikana 10 kiloa niin, että jaksottaisesti nutraan pari viikkoa, syön muutaman viikon muuten kevyesti, taas nutraan pari viikkoa jne. Yritän saada liikuttua! Kesän loputtua vakioliikuntavuoroni taas alkavat ja liikkuminen helpottuu painon pudotuksen myötä. Tavoite on jatkaa kevyellä ruokavaliolla. Jos se ei onnistu, niin kilot palaavat, tiedän. Mutta juuri nyt tähän minulla on motivaatio.
ap
p.s. Nutratessa voi syödä esim. vihreää salaattia, kurkkua, tomaattia hyvällä omalla tunnolla.
Mutta eikö alle 800 ole liian vähän tosi isolle? Syö niitä vihanneksia lisäksi niin että nälkä lähtee..
luin otteita tutkimuksista, joissa todettiin tällaisen erittäin niukkaenergisen ruokavalion olevan toimiva nimenomaan erittäin ylipainoisille (BMI yli 35). En tarkkaan tiedä mihin se fysiologisesti perustuu. Siihen kai, että elimistö menee paastotilaan ja alkaa käyttää sen vuoksi varastorasvoja. Näillä kaupallisilla laihdutusvalmisteilla turvataan tarpeellisten ravinteiden saanti paremmin kuin jos söisi saman 800 kcal laskemalla kalorit itse ruoista. Ja lähes kalorittomia vihanneksia saa rouskuttaa lisäksi.
Usean tutkimuksen mukaan pidempijaksoisella erittäin niukkaenergisellä ruokavaliolla oli pitkävaikutteisia positiivisia terveysvaikutuksia, mm. verensokeriin ja verenpaineeseen.
Että tällaisia perusteluja.
t. ap
saat varmasti motivaatiota kun tunnet olosi kevyemmäksi lyhyen nutrauksen jälkeen! Näin keväällä on kiva painella lenkille jne. :) Varmasti sä pystyt tähän! :)
Teet joka ilta myös vatsalihas liikkeitä.. aloita pienellä määrällä ja lisää kunnon kasvaessa :)
Ja muuten, se 2dl vettä pussia kohden on liian vähän! Litku maistuu kaamealle, ainakin mun mielestä silleen. Oon laittanu enempi vettä, ihan jääkylmää ja lisäksi jääpaloja mukaan niin litkusta tulee ihan ok makuista ja pystyy paremmin juomaan sen. Samallahan tulee sitte nestettäki enempi elimistöön jos ei vettä tuu juotua muuten hirveesti.
Tsemppiä nyt vaan kovasti mukaan :)
toi edellinen oli siltä joka aloitti viime viikolla nutrauksen :)
Jos haluat kirjotella ja tsempataan toisiamme niin mun meili on agneta82@suomi24.fi :)
Litku maistuu kaamealle, ainakin mun mielestä silleen. Oon laittanu enempi vettä, ihan jääkylmää ja lisäksi jääpaloja mukaan niin litkusta tulee ihan ok makuista ja pystyy paremmin juomaan sen.
saat varmasti motivaatiota kun tunnet olosi kevyemmäksi lyhyen nutrauksen jälkeen! Näin keväällä on kiva painella lenkille jne. :) Varmasti sä pystyt tähän! :) Teet joka ilta myös vatsalihas liikkeitä.. aloita pienellä määrällä ja lisää kunnon kasvaessa :) Ja muuten, se 2dl vettä pussia kohden on liian vähän! Litku maistuu kaamealle, ainakin mun mielestä silleen. Oon laittanu enempi vettä, ihan jääkylmää ja lisäksi jääpaloja mukaan niin litkusta tulee ihan ok makuista ja pystyy paremmin juomaan sen. Samallahan tulee sitte nestettäki enempi elimistöön jos ei vettä tuu juotua muuten hirveesti. Tsemppiä nyt vaan kovasti mukaan :)
Jatketaan me vain valitsemallamme tiellä!
ap
Miksi et valitse normaalia ruokavaliota parannettuna kasviksilla ja hedelmillä?