Meidän perheeseen ei ole elintarvikealan lakko vaikuttanut
Onneksi on osaamista tehdä monipuolista ruokaa.
Kaupassa on runsaasti kasviksia, juustoja, säilykkeitä, viljatuotteita jne.
Broileria on ollut saatavilla ja kalaa ja niitä syömme yleensäkin, lihaa ostetaan todella harvoin.
Meidän ruokapöydästä ei ole puuttunut mitään lakon aikana.
Kommentit (10)
Käytetään paljon kasviksia ja juureksia, perunaruokia, keittoja, leipää voi leipoa itse, pullaa myös. Hedelmiä riittää myös.
ja annatte lapsillekin??
(ainakin meilläpäin marinoimaton on loppu)
Joskus on myös huuhdottu marinadi pois jos naturelia ei ole ollut tarjolla. Naturel siis ykkösvaihtoehto, mutta enpä stressaa jos sitä ei ole vaan sopeudun sitten siihen.
ja annatte lapsillekin??
(ainakin meilläpäin marinoimaton on loppu)
vaikuttanu meidän elämiseen mitenkää Toivottavasti ratkaisu pian löytyy
eikä ole einestä, eikä mitään makkaraa ollut moneen viikkoon.
hyllyjä tyhjillään ja pari ilmoitusta siitä, että lakon takia kaikkia tilattuja tavaroita ei ole saatu. sanoivat vielä, että toiveissa olisi että juhannukseksi tilanne taas normalisoituu.
ei sillä, hyvin sain silläkin viikolla ruuat valmistettua, piti vain valita jotain muuta kuin olin kotona suunnitellut.
eli näkkileipää tai opeteltava leipomaan.
ei ole meidän ruokapyödässä näkynyt olleenkaan. meillä käydään kerran viikossa kaupassa, lakot on varmaan osunut siihen väliin. Tosin meillä ostetaan leipää, eineksiä ja marinoituja kanoja tosi vähän.
2 pikku kauppaa tässä lähellä ja olen ihmetellyt, kun heillä on jauhelihaa, leikkeleitä, ynm. ollut koko ajan ihan normaalisti myynnissä.
Käytiin sitten läheisessä marketissa ja lihahyllyt oli tyhjillään, samoin eineshyllyt.
Leipomotuotteita näkyi olevan ja maitotuotteita myös.
Jokohan nyt pikkuhiljaa alkaa noihin kauppoihin vaikuttaa lakko, jos taas ovat kohta lakossa.
asutaan Helsingissä ja täällä kaupoissa on ollut ihan hyvin ruokaa. Toki jotkin yksittäiset jutut on voineet loppua, mutta koko ajan on jotain lihaa, leipää, maitoa yms. ollut tarjolla.
Me syödään kasvispainotteisesti, joten eipä nuo lakot muutenkaan ole hetkauttaneet.