Mieheni on yksinkertainen
Olen 32-vuotias ainakin omasta mielestäni ihan fiksu nainen. Olen seurustellut miehen kanssa noin 4 kuukautta ja olen kovasti ihastunut (vai peräti rakastunut?). Vaikeaa on olla miehestäni erossa edes päivisin saatikka pidempiä aikoja.
Seksi on aivan mahtavaa ja sitä onkin melkein joka päivä. Hän on kiihkeä ja uskomattoman kyvykäs. Todella jotain sellaista mitä en ole koskaan kokenut ja mielestäni olen ihan hyvää seksiä saanut aiemminkin. Tämä on iso osa yhteistä elämäämme.
Nyt olen vaan alkanut tajuta, että mies on todella yksinkertainen. Hän ei yksinkertaisesti tajua kun yritän hänelle jotain vähänkään syvällisempää puhua. Alkuun olin viehättynyt hänen hiljaisesta juroudestaan, ei kauheasti puhu, mutta on ihanan miehekäs. Tuntuu, että hän ei ensinnäkään tiedä ihan itsestään selviä asioita, jotka minusta on sellaisia, että kukaan ei voi olla niistä tietämättä. Hän jää jotenkin hölmön näköisenä tuijottamaan kun ei ymmärrä jotain asiaa ja sitä tapahtuu jatkuvasti. Ei siis osaa edes yrittää peittää yksinkertaisuuttaan.
Minua on jotenkin ruvennut hävettämään vaikkapa illanistujaisissa kun minusta välillä tuntuu, että muut ihmiset ovat katsoneet kummastellen toisiaan, että onpa todella yksinkertainen mies.
Olen kyllä edelleen ihastunut, mutta mietin vain, että onko se tuo seksi, joka minua loppujen lopuksi viehättää. En tiedä voiko tuollaisesta nautinnosta luopua, mutta riittääkö pelkkä seksi pidemmän päälle kun vahvin ihastus tietysti jossain vaiheessa häviää. Niinkuin se aina tekee.
Onko kenelläkään muulla tällaista tilannetta, että puolisonne on huomattavasti teitä yksinkertaisempi? Voiko sellaisen kanssa pidemmän päälle elää. Riittääkö upea seksi pitämään parin yhdessä jos ei oikein muuta yhteistä välttämättä ole? Pelkään, että olen tuhoon tuomitussa suhteessa liian kauan ja sitten en enää pääsekään irti kun on jo liian myöhäistä.
Tällaisia ajatuksia vaikka vasta kaksi tuntia sitten sain taas mahtavaa seksiä, joka vieläkin kutkuttaa fyysisesti ja henkisesti.
Kommentit (43)
Eli jos hän on muuten hyvä tyyppi ja omaa seksitaitojen ohella myös muita rakastettavia ominaisuuksia, mieti kenelle miesvalintasi teet - itsellesi vai "fiksuille" tuttavillesi?
Itsetuntoa peliin, tyttö!
Suosittelen irtautumaan suhteesta mahdollisimman nopeasti. Ensinnäkin kyseenalaista antaa toisen luulla, että suhde on vakavampi kuin se on. Toisekseen jos pari on täysin eri tasoilla rakkauden ensihuumaan laannuttua seksikään ei enää juuri sen vuoksi toimi. Voit itsekin kiintyä mieheen ja sopivamman kumppanin löytyessä aiheutat paljon draamaa ja tuskaa sekä nykyiselle kumppanillesi, uudelle kumppanillesi että itsellesi.
En itse asiassa välttämättä usko, että mies on tyhmä, hän saattaa vain ajatella asioista suoraviivaisemmin. Toiset ihmiset ovat asiakeskeisempiä eikä sillä ole paljon älykkyyden kanssa tekemistä. Oletko tullut ajatelleeksi, että ihmiset saattavat myös pitää ajatukset itsellään, koska eivät halua sanoa mielipiteitään kovin suoraan. Mies voi tuijotella sinua ja ystäviäsi myös sen vuoksi, että keskustelunne ovat hänen mielestään hörhöjä. Mitä oikeastaan tarkoitetaan syvällisellä? Kokeile virittää keskustelu konkreettisesta asiasta, esim. jostain teknisestä tai luontohavainnosta ja voit havaita miehessäsi uusia puolia. Voiko olla, että yrität puhua aiheista, joista voi tulla riitaa ja hän haluaa välttää niitä (esim. huonoja kokemuksia aiemmista suhteista tai lapsena nähtyä/koettua)?
Lisään vielä, että aniharva mies osaa keskustella. Miehet väittelevät. Ne jotka osaavat vaihtaa ajatuksia rennommin tekevät sitä myös usein ainostaan kertakäyttöpillun toivossa.
huonompaan suuntaan. Nykyinen ukkoni oli parikymmentä vuotta sitten hyvin normaaliasioista tietävä ja perillä arkipäivän asioista. Vuosien varrella hän on muttunut todella yksinkertaiseksi, samat rutiinit joka päivä. Meillä päin sanotaan että kaavoihinsa kangistunut. Lisäksi oli erittäin laajoissa psykolokisissa testeissä ja niistä pärähti tulos: erittäin heikko, joten yhteenvetona: vaihda mies ripeästi
Jurous ja yksinkertaisuus..
Läheskään kaikki miehet eivät ole lirkuttelijoita. Mitä ne asiat ovat, mistä hänen pitäisi tietää?
Toinen asia on, että monet naiset vaativat, että miehen pitäisi aina ja koko ajan ja loputtomasti keskutella asioista eli miehen näkökulmasta jauhaa samoja asioita loputtomasti.
Riippuen tietysti koulutustausta voi olla ihan luonnollista, ettei mies kokkarreilla esim. keskustele henkevästi naisen emansipaatiosta tai jostain käsiteopista yms.
Luonnekin vaikuttaa. Kokonaisuutena (siis tunneälyltään ja kirjaviisaudella mitattuna) älykkäin ja fiksuin tuntemani mieshenkilö on tilaa muille antava sekä "tarkkaileva" pienemmän ja isomman piirin keskusteluissa. Yksinkertainen, ei todellakaan.
Onko mies yksinkertainen, jos mies osaisi purkaa side päässä mersun moottorin ja side pois päästä koota se uudelleen? Näin esimerkkinä.
Kiitän vastauksista. Herättävät jo ajatuksia. Luulen, että minua on herätellyt huomaamaan mieheni hieman erilaisen linjan juuri tuo muiden ihmisten reaktiot. Mieheni jää pahasti jalkoihin keskusteluissa ja se on hieman kieltämättä myös hävettänyt joissain tilanteissa. Totta kuitenkin on, että valitsen miehen itselleni, en muille. Omissa keskusteluissamme pitkään ajattelin, että hän on vähän miehinen mies, ei niin turhaan höpise, toisin kuin minä.
Viihdyn mieheni kanssa, nautin arjesta ja seksi on tosiaan toimivaa. Silti minuakin vaivaa se, että en pusty keskustelemaan hänen kanssaan kunnolla juuri mistään. Kaikki keskustelut töksähtävät hyvin pian siihen, että ei hän oikein tajua. Kyllä tämä on vähän raaka totuus. Ja minulla on kyllä kokemusta muistakin miehistä eli kyse ei ole mistään yleisestä miehisestä ominaisuudesta.
Varmaan yksi seikka miksi ihastuin on tietynlainen suoravivainen ja konstailematon miehekkyys. En vain alkuun ymmärtänyt, että tähän ominIsuuteen liittyy ihan selkeä ymmärryksen puute.
Muistelen, että chaplin joskus sanoi hieman sovinistisesti, että hän ei etsi vaimoa käydäkseen tämän kanssa älykkäitä keskusteluja. Sen hän hoitaa kavereidensa kanssa.
Ehkä voisin minäkin suhtautua näin. Olen vaan aina hakenut miehestä tasaveroista kumppania, ehkä toivonut häneltä myös jonkinlaista huolenpitoa. Nyt en koe häntä tasaveroiseksi.
En tiedä mitä pitäisi ajatella. Tuntuu tosi suruliselta ja mieheni kannalta raa-alta kirjoittaa tänne näin. Nyt kun ajattelen niin ehkä tämä koo tilitys olisi kuulunut jollekin muulle palstalle. Lähdin vain itse koko asiaa miettimään seksin kautta. Se on varmaan vaan liian korostunutta suhteessamme, en ole koskaan halunnut seksiä joka päivä. Mieheni haluaa ja en nyt ole valittanut kun olen itsekin niin kovin nauttinut. Kun yksi niinkin tärkeä osa-alue toimii paremmin kuin koskaan ennen niin muita asioita on vaikea edes huomata. Minullakin varmaan ajatukset sitten puörineet ihan liikaa seksissä viimeaikoina. Siihen nähden, että elämässä on paljon enemmän kaikenlaista muuta. Ja tämän muunkin pitäisi elämänkumppanin kanssa toimia. Löytyykö ketään, joka tunnistaisi puolisossaan saman ongelman?
mutta vilpitön neuvoni on että vaihda hienotunteisesti miestä. Kyllä parisuhteessa muutakin yhteistä pitää olla kuin seksi.
Onko teillä yhteisiä tulevaisuuden haaveita? Mun olisi älyttömän vaikea kuvitella eläväni loppuelämäni ajan ihmisen kanssa joka ei ymmärrä mua.
M38
huonompaan suuntaan. Nykyinen ukkoni oli parikymmentä vuotta sitten hyvin normaaliasioista tietävä ja perillä arkipäivän asioista. Vuosien varrella hän on muttunut todella yksinkertaiseksi, samat rutiinit joka päivä. Meillä päin sanotaan että kaavoihinsa kangistunut. Lisäksi oli erittäin laajoissa psykolokisissa testeissä ja niistä pärähti tulos: erittäin heikko, joten yhteenvetona: vaihda mies ripeästi
Missähän sellaisia laajoja psykologisia tutkimuksia tehdään, joissa ihminen todetaan kaikenkattavasti heikkolahjaiseksi? Ehdotan, että te teette pari omaan elämäänne vaikuttavaa toimenpidettä. 1) Vaihdatte psykologia ja 2) Muutatte yhdessä parisuhdettanne, arkeanne ja perhe-elämäänne. Entäpä jos on niin, että yhteinen arkenne on latistanut miesparan? Voi kestää hyvän tovin, ennen kuin hän rohkaistuu tekemään jotakin, mikä on juuri hänestä innostavaa ja virkistävää, ja joka vähitellen taas nostaisi esiin kykyjä ja lahjoja.
Voisitko antaa jonkin esimerkin arvioimastasi yksinkertaisuudesta? Ei ymmärrä vitsejä, ei tiedä asioita, ei osaa pohtia? Monetkaan eivät ole tottuneet keskustelemaan syvällisesti ja analyyttisesti. Se ei kuitenkaan tarkoita älykkyyden puutetta.
Seksi löpsähtää ennemmin tai myöhemmin, sen varaan suhteen rakentaminen voi olla riskialtista.
Kyllä YKSINKERTAISUUS näkyy...sitä ei vaan alussa usko todeksi..ja taatusti saa hävetä korvat punaisena ihmistenilmoilla kun kotonakin niitä tilanteita tulee PÄIVITTÄIN että huomaa miehen olevan 5-vuotiaan tasolla niiiiiin monessa arkiasiassakin.
Joo, mullakin on ollut sellanen pano, joka ei osannut kunnolla lukea, mutta oli tosi mahtava panemaan. Siis kertakaikkiaan super. Voi olla, että samassa miehessä on harvoin kunnon sonnia ja ruudinkeksijää.
Vaihda miestä. Kyllä löytyy vaikka kuinka paljon niitäkin miehiä, jotka ovat erittäin fiksuja sekä aivan loistavia rakastajia sängyssä. Tosin nämä ovat usein varattuja, mutta saatat saada yhden kanssa salasuhteen jos osaat pelata korttisi oikein.
Ei pöljän kanssa jaksa pitkään elää. Seksissä älypäätä ei juuri tarvita, mutta yhteiselossa se ei kuitenkaan vie suurinta osaa aikaa. Aikaa myöten aina vähemmän. No, kokemusta moisesta on, siis pöljän kanssa olemisesta, ei jaksa...
En käsitä miten ihminen haluaa seksiä joka päivä..Minulle riittää 1-2 krt kuussa,ollut aina näin.Mies haluaa viikottain tai kahden viikon.Itse en koe seksiä tärkeämmäksi kuin perhe ja ystävät,lemmikit.Jotenkin mietin,että jos tuo seksi on riippuvuus tälle miehelle,kun pakonomaista..
Minulla on ollut itseäni paljon tyhmempiä naisia ja olen yrittänyt pitää kynttilän vakan alla. Seksi on sujunut, mutta ennenpitkään naista alkaa ärsyttää, kun mies on aina oikeassa. Eroa, ei se siitä paremmaksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten ihminen haluaa seksiä joka päivä..Minulle riittää 1-2 krt kuussa,ollut aina näin.Mies haluaa viikottain tai kahden viikon.Itse en koe seksiä tärkeämmäksi kuin perhe ja ystävät,lemmikit.Jotenkin mietin,että jos tuo seksi on riippuvuus tälle miehelle,kun pakonomaista..
No itse en käsitä miten perhe, ystävät, ja lemmikit tärkeämmäksi arvostamalla, seksiä ei voisi silti harrastaa vaikka päivittäin. Ei meillä ainakaan ole ollut mitään ongelmia noiden yhdistämisessä. Tunti päivässä seksiin = tunti pois vauvapalstalla roikkumisesta. Ja kuten huomaatte, niin riittää siihenkin vielä aikaa.
Naisten kohdallahan se on sääntö ilman poikkeusta, että mitä kovemmin korvien välissä humisee, niin sen parempi se on seksissä.
Niiden kanssa tulee erittäin hyvin toimeen, kun ymmärtää, että ovat erilaisia ihmisiä ja tekevät erittäin usein ratkaisuja, jotka näyttävät typeriltä.
Miesten keskuudessa hyväksytään oikein hyvin tyhmät naiset, koska kokeneet miehet tietävät oikein hyvin miksi mies on sen tyhjäpään kanssa.
Jo kypsässä iässä olleen Albert Einsteinin puheille pelmahti kutsuilla uhkea blondi, ja ehdotti suorasukaisesti seksiä: "Ajatelkaa jos tulisin raskaaksi, ja lapsella olisi teidän älynne ja minun ulkonäköni?!". Einstein katsoi naista ja kysyi " entäpä jos kävisikin päinvastoin?"
Etsi koulutettu mies, maisteri tai enemmän yliopistotaustalla, niin ei ole yksinkertainen. Paljon muita vikoja varmaan on, ihan niinkuin meissä kaikissa
häiritseekö sinua
1) itseäsi miehen erilaisuus
2) muitten ihmisten todellinen tai kuviteltu ihmettely
Eli jos omissa oloissanne mies on riittävä henkisellä tasolla ja seksin lisäksi myös sielunkumppani, niin ei ole ongelmaa. Jos yksinkertaisuus mättää oikeasti myös sinua jo rakastumis/panovaiheen aikana, niin sitten on todellinen ongelma.
Mutta jos ongelma on siinä, että häpeilet miestä vain fiksussa seurassa, niin varmasti se haittaa sinua, mutta ei ole ylitsepääsemätön juttu, jos ap:lla on riittävä itsetunto.