Miksi suurinosa täällä vastustaa korvikkeen antamista lapselle?
Kommentit (35)
Korvike ei saa imetysongelmien ensisijainen hoitokeino.
minulle ollut se luontainen ja itsestäänselvä tapa ruokkia lapset ihan pieninä. Meillä on myös suvussa paljon ruoka-aineallergioita, ja monella maitoallergiaa. Parasta ennaltaehkäisyä imetys on ollut. Mutta minulle on ihan sama miten muut lapsensa ruokkivat, sitä vain ihmettelen, että pullojen kanssa olisi jotenkin helpompaa..
että ihminen juo eläinten maitoa. Ihmisen kuuluu juoda ihmisen maitoa, se on ihmiselle tarkoitettu, lehmän maito on vasikoille. Ihmisen maito kehittää aivoja, lehmän maito vasikan. Kumpaa haluat juottaa lapsellesi?
Toisekseen, se maistuu IHAN oksennukselta. Oma lapseni onkin aina oksentanut jos hoidossa hänelle on sitä annettu. Itsekin oksensin kuin maistoin. En pysty syömään oksennusta.
että ihminen juo eläinten maitoa. Ihmisen kuuluu juoda ihmisen maitoa, se on ihmiselle tarkoitettu, lehmän maito on vasikoille. Ihmisen maito kehittää aivoja, lehmän maito vasikan. Kumpaa haluat juottaa lapsellesi?
Toisekseen, se maistuu IHAN oksennukselta. Oma lapseni onkin aina oksentanut jos hoidossa hänelle on sitä annettu. Itsekin oksensin kuin maistoin. En pysty syömään oksennusta.
Vasikanaivo tuli keskusteluun mukaan. Mitään tieteellisiä eroja ei pystytä havaitsemaan korvikeruokittujen ja rintaruokittujen välillä.
vasikanaivo kun mulle ei ole elukoiden maitoa juotettu. Käsittämätöntä että äidit antaa jotain korvikepaskaa rakkaille vauvoille. JOKAINEN joka haluaa voi imettää riittävästi mutta silloin vauvanhoitoon täytyy omistautua. Toki 1% naisista on sellaisia jotka ei voi imettää rakenteellisten vikojen takia, silloin olisi hyvä saada jonkun toisen ihmisäidin maitoa, ei herrajumala jonkun lehmän.
Miksi luulet, että imetystä suositellaan, huvin vuoksiko? Eikö olisi kansantaloudellisesti kannattavampaa vain suositella Valion Tuttelia kaikille?
Aha :D
että ihminen juo eläinten maitoa. Ihmisen kuuluu juoda ihmisen maitoa, se on ihmiselle tarkoitettu, lehmän maito on vasikoille. Ihmisen maito kehittää aivoja, lehmän maito vasikan. Kumpaa haluat juottaa lapsellesi? Toisekseen, se maistuu IHAN oksennukselta. Oma lapseni onkin aina oksentanut jos hoidossa hänelle on sitä annettu. Itsekin oksensin kuin maistoin. En pysty syömään oksennusta.
Vasikanaivo tuli keskusteluun mukaan. Mitään tieteellisiä eroja ei pystytä havaitsemaan korvikeruokittujen ja rintaruokittujen välillä.
vasikanaivo kun mulle ei ole elukoiden maitoa juotettu. Käsittämätöntä että äidit antaa jotain korvikepaskaa rakkaille vauvoille. JOKAINEN joka haluaa voi imettää riittävästi mutta silloin vauvanhoitoon täytyy omistautua. Toki 1% naisista on sellaisia jotka ei voi imettää rakenteellisten vikojen takia, silloin olisi hyvä saada jonkun toisen ihmisäidin maitoa, ei herrajumala jonkun lehmän.
Eksynyt pikkutyttö. Mietipä, mitä haittoja tupakointi tai isättä kasvaminen aiheuttaa lapselle.
Sinä nimenomaan olet vasikanaivo. Ainakaan omalla kohdallasi imetys ei ole vaikuttanut aivojen kehittymiseen millään lailla.
Rakenteelliset viat eivät ole ainoa syy olla imettämättä. Luulisi tuollaisen teiniäidin senkin tajuavan.
Miksi luulet, että imetystä suositellaan, huvin vuoksiko? Eikö olisi kansantaloudellisesti kannattavampaa vain suositella Valion Tuttelia kaikille?
että äidinmaito on suoliston kehityksen kannalta parempi kuin korvikemaito. Sen sijaan ei ole olemassa mitään tieteellisiä tutkimuksia, että äidinmaito kehittäisi aivoja jotenkin paremmiksi kuin korvikeruokinta. Lasten välillä ei ole mitään eroja havaittu.
Tuota aivoasiaa ei varmasti olekaan todistettu.
30
että äidinmaito on suoliston kehityksen kannalta parempi kuin korvikemaito. Sen sijaan ei ole olemassa mitään tieteellisiä tutkimuksia, että äidinmaito kehittäisi aivoja jotenkin paremmiksi kuin korvikeruokinta. Lasten välillä ei ole mitään eroja havaittu.
on ihanaa että tässä meidän elämässä on vaihtoehtoja! saan imettää mutta minun tai muun perheen ei tarvitse stressata asiasta, ei kuunnella vauvan nälkäistä huutoa tms...
saamme nauttia ihanasta tyytyväisestä vauvasta joka saa myös korviketta!!! kohta saa myös kiinteää että rauhottuisivat myös yöheräilyt (3kk vauva, heräilyjä noin 5-6kertaa yössä)!!!
on ihanaa että kaupasta saa ite ostaa vauvalle sellaista ainetta että omalle vauvalle tulee siitä hyvä mieli, hyvä olo ja saa mahansa täyteen!!
koska ONHAN MYÖS TUTKITTU että liika itkeminen vauvaiässä aiheuttaa mielenterveysongelmia jne!!!
:) :) :) :) :)
Mun mielipide on se, että jos imetys ei onnistu tai on jotenki hirveän raskasta niin voi antaa pullosta. Mut miks "kaikki" siirtyy heti korvikkeisiin? Ettekö te ensin kokeile jos pumppaamalla sais maitoa?
Mulla kummankin lapsen kanssa ollut hankaluuksia imetyksen kanssa joten oon pumpannut sitten maitoa. Tuleehan se halvemmaksi, miettikää kuin kalliiksi se korvikkeiden anto oikeasti tulee! Ja sit mä ite oon miettiny et tuntisin hirveetä syyllisyyttä jos alkasin antaan korviketta vaikka voin pumpatakin. Tuntuu jotenkin itsekäältä. Tosin syksyllä lähden kouluun ja lapset hoitoon niin siirryn osittain korvikkeeseen (eli hoitopaikassa korviketta, äidinmaitoa aamulla ja illalla).
Että onnistunut imetys tuottaa parempia kansalaisia
Mutta suosin imettämistä, koska se on ilmaista ja helpompi tapa ruokkia vauva.
Ekaa ja tokaa imetin yli vuoden, kolmatta vain 4kk, jolloin koin pulloruokinnan tosi rasittavaksi, joten näitä kaksosia(nyt 5,5kk ja vielä täysimetyksellä) aion imettää niin kauan, kuin vaan maitoa riittää.
koska joudun antamaan imetyksen lisäksi korviketta. Ei riitä oma maito ihan täysin ja neuvolassa sanottiin että antaa pullosta korviketta jos siltä tuntuu ja nyt neiti on tyytyväinen kun saa mahansa täyteen.
Siitä ei ole vielä mitään tuloksia suuntaan tai toiseen.
Huoh. Niin tyypillistä av-logiikkaa. Toinen huvittava, erittäin sitkeä väärinkäsitys av:lla on se, että vauvan suuri syntymäpaino suojaa sairauksilta myöhemmässä elämässä (sydän- ja verisuonitaudit). Kun se tutkimustulos oli nimenomaan niin, että pieni syntymäpaino saattaa altistaa näille sairauksille. Ei ne teidän viiden kilon sokerivauvat ole mitään terveyden perikuvia...