Mikä voi olla syynä ettei perheen äiti ole koskaan lasten kanssa niin ettei isä ole paikalla?
Uteliaisuus on herännyt. Naapurini tällainen tapaus. Ja siis äiti ei koskaan ole lasten kanssa (oikeasti, mies vihdoin sanoi tämän suoraan). Luulisi, ettei se ole mahdollista, mutta kyllä se vain on. Mistä tällainen voi johtua, veikkauksia?
Kommentit (9)
Varmaan minusta puhuttu.. :O
Olen arkisin töissä melkein koko ajan.. :(
oli ehkä naapureiden näkökulmasta noin. Liikuin kyllä päivisin lapsen kanssa kaupungilla ja leikkipuistoissa kahdestaan. Iltaisin, kun mies tuli töistä kotiin ulkoilimme yhdessä. Miksi? Lähinnä siksi, että mieheni kaipasi myös minun seuraani eikä vain lapsen. Olisin kyllä mieluummin jäänyt useammin yksin kotiin lepäämään, mutta en sitä vain tullut tehneeksi.
Hänelle syntyi esikoinen melko iäkkäänä, ja hän on aika uusavuton tyyppi (korkeasti koulutettu teoreetikko, kirjaoppinut, mutta käytännön hommissa nolla, ei osaa edes nurmikkoa leikata). Hyväpalkkaisessa hommassa, mutta kotia heillä hoitaa mies. Nyt kun vauva syntyi, naisen avuttomuus tuli vielä enemmän esiin. Hän jotenkin jännittää, ettei osaa hoitaa vauvaansa, vaikka yrittää kyllä. On ripustautunut mieheensä, joka on paljon käytännöllisempi. Olisiko kyse siitä, ettei hän uskalla jäädä lapsen kanssa, kun ei luota kykyihinsä äitinä?
mutta en siis ihmettelisi, jos naapurimme katsoisivat, että lapsemme ovat aina isänsä kanssa ja että isä vie heidät aina hoitoon..
Mun mielestä on vähän tylsää kupata muilta mielipiteitä, mutta pitää omansa omana tietonaan.
Kysymykseesi en osaa vastata, en pidä sitä erityisen kiinnostavana. Jokainen perhe elää omaa arkeaan.
Ei minulla oikeastaan ole teoriaa koska ovat ihan tavallisen oloinen perhe. Siksi juuri noin outo asetelma tuntuu erityisen ihmeelliseltä! Ei minulla todellakaan ole teoriaa. Olisi vaikea uskoa kummastakaan että olisivat jotenkin hulluja tai varsinkaan että mies kontrolloisi.
Kysy naapurilta jos oikeasti välität. Jos et välitä niin lopeta juoruilu. Taustalla voi olla sairaus tai uupumus tms. Ehkä mies ei vain osannut ilmaista sitä selkeästi, mutta ehkä äiti tekee kaikki kotityöt ja isä sillä aikaa hoitaa lapsia?
Onko äiti siis etä-äiti, joka saa tavata lapsiaan isän luona? Ehkä tällöin ajattelisin, että nainen on uhannut ottaa lapset tms.