Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan uskaltaa jättää syksyllä 7 täyttävän yksin kotiin?

Vierailija
03.05.2010 |

Kännykän kanssa. Kiltti ja tottelevainen poika. Ei varmasti tekisi mitään kielettyä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.30min ajaksi kun kaupassa kävin

Vierailija
2/17 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku hiljaa harjoitellaan yksin oloa. Lähikaupassa ollaan käyty, aikaa on mennyt noin 30 min. Hyvin on mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös lapsesta ja siitä onko päiväsaika tai mihin menet.

Kyllä mä oon esim. käynyt ihan rauhassa taloyhtiön pesutuvalla nostamassa pyykit. Eikä ole lapsen perusturvallisuus siitä kärsinyt. Tietää missä äiti on ja voi tulla perässä tai soittaa.

Vierailija
4/17 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin tuon ikäisenä yksin kaupassa ja olin kotona koulun jälkeen siihen asti, että isä tai äiti tuli töistä kotiin.

Nuoremman lapseni annan myös olla koulupäivän jälkeen useita tuntejakin yksin kotona, mutta vanhempaa en olisi kyllä voinut jättää.

Vierailija
5/17 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkauan kun vanhemmat tulee kotiin.

Vierailija
6/17 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/17 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää harjoitusta kouluaikaa ajatellen

Vierailija
8/17 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sen tunnin pari pärjäis, jos siis hänestä olisi OK...

Vierailija
9/17 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä olen jättänyt n. puoleksi tunniksi muutaman kerran ja pari kertaa hiukan yli sen jos ollaan oltu pikkusiskon kanssa ihan lähellä puistossa ja pääsisi perässä jos haluaisi. Hänellä on myös puhelin.

Vierailija
10/17 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan alkuvuodesta syntynyt 7v. on ollut kotona max reilun tunnin.

Vierailija
11/17 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuonikäiset koululaiset ole koulupäivän jälkeen yksin kotona niinkauan kun vanhemmat tulee kotiin.

Vierailija
12/17 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se jo ole heitteillejättöä jos tuonikäinen jätetään yksin moneksi tunniksi?

Vierailija
13/17 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä joutuvat pikkukoululaiset olemaan tunnin tai pari kotona yksin, silloin tällöin, jos vanhemmat käyvät töissä. Iltapäivähoito on järjestetty, mutta aamupäivähoitoa ei! Jos koulu alkaa vaikka klo 9 ja vanhempien pitää lähteä klo 7 töihin, niin eipä sitä lasta oikein mihinkään saa hoitoonkaan...

Vierailija
14/17 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla tosi kylmä äiti (no en ole) kun olen pöyristynyt näistä vastauksista. Meillä on jo 5-vuotias yksin tunnin kotona kun ei halua mukaan kauppaan...? Minä olin nuorena monta tuntia ekaluokkalaisena yksin kotona, ja varmasti jo ennen sitäkin koska äiti kävi iltalukiota. Olin hyvin vastuullinen pikkulikka enkä koskaan tehnyt mitään hullua. Hoidin jopa 2,5 vuotta nuoremman pikkuveljenikin sänkyyn. Missä pumpulissa te pidätte lapsianne? Maailma on kova ja siellä täytyy olla yksin! :(

Vierailija
15/17 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli iltapäivisin kotona max 3,5 h yksin. Esimerkiksi kun koulupäivä loppui klo 13 ja tulin töistä klo 17. Yleenä 2- 2,5 tuntia. Iltapäiväkerho oli järjestetty ja sen maksoinkin ( olen yh ) mutta lapsi kävi siellä ihan satunnaisesti vaikka miten maanittelin että menisit sinne leikkimään, syömään välipalaa jne. Ei vaan onnistunut, poika soitti viimeistään tunti koulun loppumisen jälkeen kotoa että ei halunnut olla enää kerhossa vaan tuli kotiin esim lukemaan.(Ja kyllä, ohjaajat eivät korvaansa lotkauttaneet että lapsi lähti ja maksoin lystistä sentään 95 e /kk) Tykkää olla itsekseen ja lukea, kirjoitella, piirtää, leikkiä legoilla jne. Kevättä en sitten enää maksanutkaan kun lapsi ilmoitti ettei kerhoon mene. On muutenkin rauhallinen ja itsekseen viihtyvä tunnollinen lapsi. Jo voin 4-5 vuotiaana monesti ilmoitti ettei halua tulla mukaan esim kauppaan ja halusi jäädä kotiin (yksin); tällöin oli kotona max tunnin ja soitin tällöin kuappareissulta jolloin lapsi totesi vaan että kyllä hän täällä yksin leikkii.

Enkä todellakaan halua tällä mitenkään korostaa sitä että lapsen tulisi olla yksin. Mutta mielestäni jo ekaluokkalaisen tulisi pystyä pelkäämättä olemaan jokin aika kotosalla. Se kertoo perusluottamuksesta.

Vierailija
16/17 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se tekee jos jotain sattuisi. Tai mitä se kykenee keksimään. Et kuullosta kylmältä vaan hieman hölmöltä. Maailma on kova, mutta sen ei tarvitse olla kova pienille lapsille.

Taidan olla tosi kylmä äiti (no en ole) kun olen pöyristynyt näistä vastauksista. Meillä on jo 5-vuotias yksin tunnin kotona kun ei halua mukaan kauppaan...? Minä olin nuorena monta tuntia ekaluokkalaisena yksin kotona, ja varmasti jo ennen sitäkin koska äiti kävi iltalukiota. Olin hyvin vastuullinen pikkulikka enkä koskaan tehnyt mitään hullua. Hoidin jopa 2,5 vuotta nuoremman pikkuveljenikin sänkyyn. Missä pumpulissa te pidätte lapsianne? Maailma on kova ja siellä täytyy olla yksin! :(

Vierailija
17/17 |
04.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen kauempaa. Koulun jälkeen ekaluokkalainen taas on IP-kerhossa, en näe mitään järkeä laittaa lasta kotiin moneksi tunniksi odottelemaan kun kerran vaihtoehto on olemassa. Ja 5v ei todellakaan kuulu olla yksin kotona!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme