Minkä koulun käymällä on paras mahdollisuus päätyä todella hyväpalkkaiseen työhön?
Kommentit (49)
saada tuntuva palkankorotus.
Täällä dippainssi vm -99 ja palkka 4700. Mitekäs saisi paremman?
tienaat NETTONA 3500-400€/ kk????????
Missä todellisuudessa oikein elät?
Taitaa olla tämä palsta täynnä provoilijoita. Vaikea uskoa, että noin hyväpalkkaiset olisivat oikeasti noin vitun tyhmiä.
Ja kyllä, luojan kiitos mieheni tienaa ihan reilusti enemmän kuin tuon.
että mitä itse tienaat. Minä tienaan runsaat 5.000 eur ihan itse ja mieheni saman verran. Ja mielestäni meillä on ihan hyvät palkat.
netto 3500-4000e välille. Mutta tuossa on suuri ero jos palkka on "ihan hyvä" tai jos puhutaan hyväpalkkaisista ammateista. Minä en ole hyväpalkkainen, vaikka minullakin on periaatteessa "ihan hyvä" palkka.
tienaat NETTONA 3500-400€/ kk???????? Missä todellisuudessa oikein elät? Taitaa olla tämä palsta täynnä provoilijoita. Vaikea uskoa, että noin hyväpalkkaiset olisivat oikeasti noin vitun tyhmiä.
Ja kyllä, luojan kiitos mieheni tienaa ihan reilusti enemmän kuin tuon.
että mitä itse tienaat. Minä tienaan runsaat 5.000 eur ihan itse ja mieheni saman verran. Ja mielestäni meillä on ihan hyvät palkat.
netto 3500-4000e välille. Mutta tuossa on suuri ero jos palkka on "ihan hyvä" tai jos puhutaan hyväpalkkaisista ammateista. Minä en ole hyväpalkkainen, vaikka minullakin on periaatteessa "ihan hyvä" palkka.
että jos puhutaan hyväpalkkaisista ammateista, palkka pitäisi 10v työkokemuksella olla kyllä jo viisinumeroinen.
Ja tuo oli vastaus siihen kun joku kyseli omia tulojani. Missäs todellisuudessa sinä elät jos hyväpalkkaisia ammatteja kysyttäessä listaat tuollaiset BRUTTONA 5000-6000e/kk tienaavat?
Esimerkiksi Finnairilla lentäjän alkupalkka on noin 2500 €, ja peruspalkan lisäksi maksetaan erilaisia lisiä 0–25 % peruspalkasta riippuen muun muassa kokonaistyömäärästä ja työajoista sekä virkapukurahaa. Palkkaluokkia on 20, ja palkka nousee vuosittain yhden palkkaluokan. Tehtävän vastuun vuoksi kapteeni saa parempaa palkkaa kuin perämies.[1]Finnairin lentäjien keskiansiot ovat 11400 €, mutta kaukolennoilla voi tienata 20000 €/kk. [2][3]
alkupalkka on huomattavasti parempi kuin tuo, ja eläkeikä vastaavasti huomattavasti alempi.
Jostain syystä Ilmavoimilta eläkkeelle jäävät eivät lähde Finnairille töihin, vaan menevät ulkomaalaisille lentoyhtiöille ja nostavat sieltä parempaa palkaa samalla kun eläke juoksee täysimääräisenä.
<a href="http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/30/naissa-toissa-ly…" alt="http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/30/naissa-toissa-ly…">http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/30/naissa-toissa-ly…; Ja kyllä homma menee niin, että aika harvassa ne todella hyväpalkkaiset on. Mun tuttavapiirissä on muuten monia yli 10v uran dippainsseinä tehneitä, eikä yhdenkään palkka vielä ole yli viittä tonnia kuussa. Verot kun vähentään niin dippainssi jää melkein samoihin perusduunarin kanssa
Aikalailla monet ammatit tuolta näyttävät puuttuvan, ja juuri esim. nuo huippupalkkaiset lentäjät.
voin kuvitella, miten mammat sovittelevat ADHD-diagnoosiselle Nico-Yampalleen lentäjänhattua päähän :D
muuta kuin ammattikoulun ja lentokoneasentajalinjan siellä. Meni armeijaan ilmavoimiin ja sai sieltä työtä heti. Oli vuoden siellä ja sieltä rekrytoitiin Ranskaan EU-joukkoihin tekniseen yksikköön. Tienaa bruttona n. 5500 euroa kk ja jos tulee komennus toiseen maanosaan, tuplastikin sen. Ja kaverilla on ikää vasta 22.
Jos palataan ap:n kysymykseen,joka oli suurin piirtein niin että mistä koulutuksesta on paras mahdollisuus päästä huipputuloille, niin vastaus ei edelleenkään ole "ammattikoulu", vaikka tällaiset sankaritarinat ilman muuta rohkaisevatkin joitakuita siihen suuntaan. :D
Meillä ei vanhin poika tarvinnut muuta kuin ammattikoulun ja lentokoneasentajalinjan siellä. Meni armeijaan ilmavoimiin ja sai sieltä työtä heti. Oli vuoden siellä ja sieltä rekrytoitiin Ranskaan EU-joukkoihin tekniseen yksikköön. Tienaa bruttona n. 5500 euroa kk ja jos tulee komennus toiseen maanosaan, tuplastikin sen. Ja kaverilla on ikää vasta 22.
No, millainen koulutus on suurimpien pörssiyhtiöiden johtajilla?
Dippainssejä valtosa, veikkaan ma.
vaan jotain 3 t; toki jos päivystää kerran viikossa, niin pääsee parempiin tuloihin. KOvin monessa muussa hommassa ei tosin tehdä yli 25 t työrupeamia sillä vastuulla.
Ja kunnalla lääkärit tienaa ilman päivystyksiä terkkarissa kai jotain 5t, sairaalassa erikoislääkärit pääsee samoihin (12 v koulutus), toki jos päivystää ja pitää yksityisvastaanottoa päivätyön jälkeen, niin tienaa enemmän. Mutta kyllä sen eteen saa töitä tehdä aika lailla.
ja kärjessä olivat DI:t ja KTM:t sekä jokunen juristi. Osalla oli lisäkoulutusta kuten MBA.
Juristeista ei tule toimitusjohtajia eikä pääjohtajia, vaan lakiasiainjohtajia.
lääkis on hyvä vaihtoehto. Ei ole köyhää lääkäriä, sen sijaan köyhiä juristeja ja ekonomeja sen sijaan on. Lääkäreillä on heti vastavalmistuneenakin mahdollisuus aina kunnon ansioihin.
- Teknillinen korkeakoulu
- Kauppakorkeakoulu
- Lääketieteellinen
- Oikeustieteellinen
Jos mietin oman tuttavapiirin palkka-top 5 -listaa, se on tällainen:
-bruttopalkka 11 000 eur/kk = ekonomi
-bruttopalkka 9000 eur/kk = ekonomi
-bruttopalkka 8000 eur/kk = juristi
-bruttopalkka 6000 eur/kk = lääkäri
-bruttopalkka 6000 eur/kk = juristi
Säälittää jos ei elämästä löydy muuta sisältöä kuin raataa päivästä päivään töitä, valtiossa jossa työnteko ei ole pakollista.
Eikö ne aikaiset aamuherätykset tunnu kenestäkään vastenmieliseltä?
En jaksais Säälittää jos ei elämästä löydy muuta sisältöä kuin raataa päivästä päivään töitä, valtiossa jossa työnteko ei ole pakollista.
Eikö ne aikaiset aamuherätykset tunnu kenestäkään vastenmieliseltä?
jos ei niin vaihtoehtona maksullinen koulutus 100 000 €. Ja jos palkkoja ajatellaan Suomessa niin ei ne palkat ole kovin hyviä. Finnair poikkeus mutta Finncommilla perämies vähän yli 2000 €/kk jne.
ilmailuopiston tai ilmavoimien ohjaajalinjan puolelle. Lääkäreiden ja tippainssien palkat ovat aikalailla lentäjien alapuolella, eikä suurin osa oikiksen käyneistäkään samoille palkoille pääse.