Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KTM:n palkka ja työkokemus ?

Vierailija
03.05.2010 |

Hei.

Olen kohta nelikymppisenä hoitovapaalla KTM:n tutkinnon (pääaine laskis) suorittanut. Nyt olisi tarkoitus katsella uusia haastavampia tehtäviä. Kirjanpitoa, (konserni)tilinpäätöksiä, henkilöstöasioita, palkanlaskentaa ja viranomaisyhteyksiä olen pk-sektorilla hoidellut. En siis tilitoimistossa vaan kolmessa kotimaisessa pk-firmassa. Hoitovapaallakin tein pätkiä työnantajalle (mm.tp:t). Nyt kysyisinkin, millaisia tehtäviä teillä 10-15 v työkokemuksen omaavilla KTM:llä on, entä palkkaus ? Mihinkään varsinaisiin uraohjuksen tehtäviin en haluakaan mutta jotain vähän paremmin palkattua (nyt 2600 e /kk) ja muuta kuin täysin rutiinitehtäviä. Olen kuunnellut nuorempien valmisstuvien urasuunnitelmia ja ekan työpaikan palkkatoiveita ( > 4000) ja ajatellut että mitä voi 15 v kokemuksella ja osaamisella pyytää talouspäällikön tai henkilöstöpäällikön hommista... Taidan meinaan alihinnoitella itseni...

Kiitos.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomattomalta kuulostaa. Kyllä moni KTM saa olla hyvin tyytyväinen 3000 - 4500 euron palkkoihin jopa vuosien työkokemuksella. Jospa laittaisi työhakemukseen toiveeksi 15000eur/kk ettei näyttäisi nyhveröltä. Voi olla että vaikuttaa sitten jo ihan puupäältä;)

Vierailija
22/31 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomattomalta kuulostaa. Kyllä moni KTM saa olla hyvin tyytyväinen 3000 - 4500 euron palkkoihin jopa vuosien työkokemuksella. Jospa laittaisi työhakemukseen toiveeksi 15000eur/kk ettei näyttäisi nyhveröltä. Voi olla että vaikuttaa sitten jo ihan puupäältä;)

No jaa...itse olen gradua vaille valmis, työelämässä parisen vuotta ja palkka on 3000 euroa kirjanpitotehtävissä. Ei PK-seudulla, vaan toisella suurehkolla talousalueella. Ei KTM:n pitäisi tyytyä missään nimessä palkkaan, jonka saa puolivalmis alan taitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen business controllerina suuressa kansainvälisessä yrityksssä. Palkka on 4700 e kuusa + insentiivit kaksi kertaa vuodessa noin 70 keur

Vierailija
24/31 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen business controllerina suuressa kansainvälisessä yrityksssä. Palkka on 4700 e kuusa + insentiivit kaksi kertaa vuodessa noin 70 keur

siis vuosipalkka noin 70 keur ;-)

Vierailija
25/31 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja kaivataan. Itsekin KTM 90-luvulta, pitkään tehnyt kirjanpitoa, aika rutiinihommaa. Nyt haluaisin jälleen vaihtaa firmaa. Paljonko voin pyytää palkkaa?

Missä maksetaan parhaiten näistä hommista?

Vierailija
26/31 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja kaivataan. Itsekin KTM 90-luvulta, pitkään tehnyt kirjanpitoa, aika rutiinihommaa. Nyt haluaisin jälleen vaihtaa firmaa. Paljonko voin pyytää palkkaa? Missä maksetaan parhaiten näistä hommista?

....nyt tuskin missään firmassa kovin kovia liksoja maksetaan. Rutiiniduunin tekijöitä kun löytyy reilusti joka tapauksessa, joten palkalla ei hirveästi tarvitse houkutella.

Palkkatasoon vaikuttaa niin moni tekijä, etkä juuri yksityiskohtia omasta tilanteestasi tarjoa, joten vaikea sanoa. Noilla tiedoilla löydät itsellesi vastauksen ihan vaikka Sefen tilastoista.

T: Ei KTM vaan sen alemman korkeakoulututkinnon suorittanut, jonka liksa 7t./kk vaativista myyntitehtävistä ja esimiesvastuusta.

Vierailija
27/31 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku minimipalkka asiantuntijatehvävissä on, mutta jos alkaa saada 4-7 ke palkkaa kuussa, niin pitää jo tehdä muutakin kuin 8-16 ja olla hauska ja fiksu ja filmaattinen tai sitten kuivakka ja jämerä ihan mitä kukin työnantaja sattuu arvostamaan. Ei niihin hommiin täysin tuntematonta palkata pystymetsästä. Ja Suomi on täynnä taloja, joissa ei auta ammattitaito ja työkokemus jos kemiat, oikeat tai kuvitteelliset ei natsaa tj:n kanssa.

Vierailija
28/31 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä todella suuressa pörssiyhtiössä, pk- seudulla.

)

Vierailija
29/31 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistunut 2012 KTM ja vastaan nykyään kirjanpidon ja verotuksen hommista kansainvälisessä yrityksessä. Peruspalkka on 4000, mikä on työn vaatimustasoon nähden alhainen. Vuosibonukset kuitenkin on noin 20-30 K eur, joten en jaksa valittaa peruspalkasta. Vuositulot nousee 75 KEUR nurkille.

Vierailija
31/31 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, missäpäin Suomea ja millä alalla, mutta IT-alan pk-yrityksissä controllerit saavat 4000-4500€:n palkkaa ja talouspäällikkö/johtaja n. 6000€. Eli kyllä palkkatoiveesi pitää olla 4:lla alkava. Jos se on liian alhainen, työnantajana ajattelen, että et osaa arvostaa osaamistasi tai sitten sitä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä