Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko neutraalin paikka jos ei ilmoita myyjälle maksaneensa tuotteen? En ymmärrä niuhomyyjiä.

Vierailija
03.05.2010 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en viidessä päivässä ollut toimittanut tuotetta ostajalle toiselle puolelle Suomea. Ostaja ei ilmoittanut lainkaan maksusta eikä muutenkaan kysellyt ostamansa tuotteen perään. Postitin tuotteen juuri tuona samana päivänä ja huomasin saamani neutraalin mennessäni laittaamaan palautetta kaupasta. Olen oikeasti nopea postittaja eli postitan aina samana päivä kun maksu näkyy (kuten tässäkin tapauksessa), joten tuo palaute tuntui todella epäreilulta. Välissä oli vielä viikonloppukin ja maksu tuli ns. hitaasta pankista (maksun siirtyminen kestää aina 3vrk). Vakioviestini - jossa ystävällisesti pyydän ilmoittamaan, kun huuto on maksettu - hän oli kyllä lukenut, koska maksuyhteystiedot hän oli sieltä "löytänyt". Jäi vähän huono maku koko kaupasta, vaikka mielestäni kaupat sujuivat ihan hyvin.

Vierailija
2/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain ostajia on ollut sellaisia, että eivät ole vastanneet millään tavalla kun olen laittanut viestissä tilinumeron ja sitten maksuakin on saanut odotella pitkään (niin pitkään, ettei voi selittää sillä, että on eri pankit). Myyjänä kuulisin mielelläni, että lähetys on mennyt perille, mutta näiltä tapauksilta ei yleensä saa myöskään palautetta. Olisi kyllä ihan mukava tietää osapuilleen milloin maksu on tulossa, jotta voisi suunnitella postiinmenot ym. sen mukaan.

En ole silti vielä yhtään neutraalia antanut. Ostajana ilmoitan aina kun olen maksanut ja myyjänä ilmoitan aina kun olen lähettänyt tuotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkaan ja lievän välillä oleva asia. Miten se liittyy tähän kaupankäyntiin?

Vierailija
4/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen sitten maksanut! Miksi pitäisi? Siellähän se räppää lukemat myyjän tiliotteeseen hänen nettipankissaan. Onneksi olen välttynyt tuollaisilta niuhoilta!

Ja huutonetissä neutraali on lähes sama kuin nega, koska negaa ei uskalleta koston pelossa antaa kuitenkaan. Se on vaan fakta vaikka jotkut etymologit sun muut filosofit muuta neutraali-sanasta väittäisikin.

Vierailija
5/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeissa sanotaan, että otetaan yhteyttä. Jos olet vain maksanut tuotteen ja myyjä joutuu erikseen selvittelemään, että oletko maksanut vai et, niin neutraali on ihan ok palaute.

Vierailija
6/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa mitä?

Vierailija
7/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohteen kuvauksessa lukee, että pitää ilmoittaa kun maksu on suoritettu.

Muutenhan tuollaiset "säännöt" eivät päde.

Vierailija
8/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakaan minun mielestäni. Joskushan saattaa ilmoittaminen vain unohtua, vaikka muuten on huudon maksamisen jne. hyvin hoitanutkin.

Vierailija
9/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä myyjät voi itse seurata tilitapahtumiaan? Miksi edes myydä jos asia on niin ylivoimaisen vaikeaa.

Vierailija
10/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistetaan käytännön asiat, mm. tilinumero, postitus vai nouto, toimituskulut, toimitusaika, mitä milloinkin. Yhteydenotolla ostaja myös kertoo, että on tosissaan oston suhteen ja tosiaan ilmoittaa, milloin maksaa tuotteen ja minkä pankin kautta. Myyjän kannalta on ärsyttävää arvailla, että jokohan se on maksanut ja näkyykö maksu heti vai kolmen päivän päästä, eli rampata nettipankissa ja tuhlata niitä tunnuslukuja turhaan.

Vierailija
11/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistetaan käytännön asiat, mm. tilinumero, postitus vai nouto, toimituskulut, toimitusaika, mitä milloinkin. Yhteydenotolla ostaja myös kertoo, että on tosissaan oston suhteen ja tosiaan ilmoittaa, milloin maksaa tuotteen ja minkä pankin kautta. Myyjän kannalta on ärsyttävää arvailla, että jokohan se on maksanut ja näkyykö maksu heti vai kolmen päivän päästä, eli rampata nettipankissa ja tuhlata niitä tunnuslukuja turhaan.

Vierailija
12/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos maksu on muuten hoidettu asiallisesti. On muutakin elämää kuin huutonet. En minäkään ymmärrä niuhomyyjiä.

Vierailija
13/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali kertoo siitä, että homma sujui ok mutta ei jäänyt positiivinen kuva kun ei ostaja vaivautunut edes yhteyttä ottamaan, edes että olis laittanut viestin että maksu suoritettu.

Kai te nyt tajuatte, mitä sana neutraali tarkoittaa?

Vierailija
14/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali kertoo siitä, että homma sujui ok mutta ei jäänyt positiivinen kuva kun ei ostaja vaivautunut edes yhteyttä ottamaan, edes että olis laittanut viestin että maksu suoritettu.

Kai te nyt tajuatte, mitä sana neutraali tarkoittaa?

Ei neutraali ole paha juttu, se vain tarkoittaa, ettei ollut ihan sujuvin kauppa.

Vierailija
15/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin siitä täysin erilainen kauppa, että myyjä on kuningas ja ostaja alamainen joka armosta on saanut ostaa tuotteen ja myyjä voi ostajaa sit pompottaa miten haluaa "maksua osotan kolme arkipäivää jonka jälkeen tulee nega, postitan korkeintaan kerran viikossa jne." . Normaalistihan homma on ihan toisinpäin.

Mulla ainakin tökkää kauppa heti jos myydällä on jotain kymmenen kohdan toimitusehtoja ja temppuvaatimuksia ostajalle. Normaalisti kyllä olen sekä ostajana että myyjänä yhteydessä kaupan toiseen osapuoleen, mutta jos esim. siinä vakioviestissä on tilinumero, sattaaisin varmaan unohtaakin ilmoittaa ellei sitä erikseen pyydetä.

Vierailija
16/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja on hoitanut oman osuutensa kaupasta heti kun on tuotteen maksanut.

Vierailija
17/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja on hoitanut oman osuutensa kaupasta heti kun on tuotteen maksanut.

Miten tuosta mitenkään erityisen positiivinen kuva ostajasta tulisi? Ihan neutraalilta kuulostaa.

Vierailija
18/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä koskaan tiedä, minä päivänä ne rahat tulevat eri pankista.

Jos ostaja ilmoittaa maksaneensa maanantaina, niin ne rahat ovat yleensä tiistaina tai keskiviikkona perillä. Paitsi jos tulevatkin samasta pankista, niin ovat jo maanantaina.

Ja onko se nyt niin vaikeaa käydä katsomassa vaikka joka toinen päivä tiliään?

Pakkoko se on joka päivä käydä?

Vierailija
19/19 |
03.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa sähköpostilla viesti, että maksoin tuotteen X-pankista? Jos ei ton vertaa viitsi, turha odottaa positiivista palautetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan