Vauvan terraariosta
Kuulin ystävältäni että vauvaa voi pitää ensikuukaudet steriilissä terraariossa. Sillä välttyy kuulemma rasittavalta tuttien ja pullojen keittelyltä ja päivittäiseltä vuodevaatteiden vaihtamiselta.
Odotan ensimmäistäni, eikä minulla ole kauheasti kokemusta näistä asioista. Millainen terraario vastasyntyneelle kannattaa hankkia? Kuinka monta litraa? Mistä terraarioon saa steriilin patjan ja peiton? Kuinka vanhaksi terraariota voi käyttää?
Kaikki neuvot ja vinkit ovat tervetulleita.
Kommentit (24)
Kuulostaa epäilyttävän halvalta. Vuoden 2008 jälkeen Emmaljungan malleihin tuli sellaisia muutoksia että sitä aiemmin tehtyihin ei saa enää varaosia mistään! Eli ne vaihdettavat aktiivihiilisuodattimet ja sitten tietty hanskojen paikat myös, niitä on tosi vaikea löytää noihin vanhempiin malleihin. Joskus oon huuto.netissä nähnyt. Tietysti jos on luottokortti niin ebaylta saattais löytyä, mutta itse hankkisin uudemman mallin. 2008 toukokuu ja siitä eteenpäin valmistetut, niihin käy sitten nuo nyt myynnissä olevat vaihto-osat. Ja tuo 850 egee on tosiaan epäilyttävän halpa, joku yrittänee myydä sulle jotain 2005 mallia jonka kanssa olisit pian kusessa.
Tätä mä vähän ajattelinkin, kuulosti liian hyvältä.
Taidetaan sitten käydä ihan suosiolla tuos lastentarvikeliikkeessä kyselemässä ja katselemassa. Onneksi on vielä aikaa selvitellä näitä vaihtoehtoja, la on syyskuussa ?
Vitsi kun oisin tienny jo silloin ennen raskautta näistä terraarioista, oltais hyvin voitu talo myydä ja ostaa kullalle sitten sellainen malli missä voi hedelmöittymisestä lähtien majailla. Mut tällä mennään nyt ja pelastetaan se mikä pelastettavissa on.
minua taas naurattaa! sinä ja sinun keskoslapsesi..... sinä ja sinun napa!!!!
Mutta asiaan, itse käytin tuotemerkkiä Snow white, joka siis näyttää ihan siltä ruumisarkulta, jossa Lumikki makasi! Se on niin nätti! Kannattaa kysyä lastentarvikeliikkeistä, se on ihan must!
Siis ootteko niin alkukantaisia..? Minä hankin sellaisen terraarion, johon laitettiin alun alkaen munasolu ja siittiösolu ja siinä se sitten alkoi kehittyä ja täysin steriilisti, eikä mitään riskiä äidin huonoista elintavoista tms. sairauksista. Maksoihan se, suunnilleen omakotitalon verran, mutta mitäpä sitä ei pikkumussukan takia ostaisi. Ja onhan se aika kaunis ajatus, että ostaa omakotitalon hintaisen "kodin" soluparille, josta kehittyy sitten se ihana äidin pieni kulta. Mitäpä ei rakkaansa vuoksi tekisi tai ostaisi. Lisäksi oli kivaa, kun ei tarvinnut missään ultrissa juosta, vaan näki ihan koko ajan reaaliajassa lapsen kehityksen.