Mitä mieltä äidistä, joka sanoo ettei hänelle tule vauvakuume
vaikka on juuri nähnyt vastasyntyneen vauvan? Onko se huonon äidin merkki, jos pienen vauvan näkeminen ei herätä vauvakuumetta?
Kommentit (24)
Miten se tekisi äidistä huonon, jos ei tule vauvakuumetta jokaisen pienen vauvan näkemisestä?
Mulla on jo kolme ihanaa lasta. Enempää ei tule. Ihan sama montako pikkuvauvaa mä näen. En taho enää omaa.
Olenko mä nyt ihan hirveen huono äiti?
Miten se tekisi äidistä huonon, jos ei tule vauvakuumetta jokaisen pienen vauvan näkemisestä?
jos vastasyntyneen näkeminen ei aiheuta vauvakuumetta!
Ja jos äiti ei pidä vauvoista, niin mistä se sitten kertookaan?? Lapsivihasta esim.???
jos koko ajan tulisi vauvakuume
kätilö
vaikka on juuri nähnyt vastasyntyneen vauvan? Onko se huonon äidin merkki, jos pienen vauvan näkeminen ei herätä vauvakuumetta?
Rakastan ylikaiken lapsiani, mutta mielestäni lapsikiintiö on täynnä. En enää jaksaisi joka yö herätä syöttämään ja lohduttamaan itkevää vauvaa. Joten ei tule vauvakuumetta. Ehkä olen huono äiti.
Arvatkaa mitä, on myös ihmisiä, jotka pitävät vain omista lapsistaan ja vauvoistaan, voitteko kuvitella?
tarkoita, että äiti ei pidä vauvoista!!! Sulla on kyllä hieman yksinkertainen ajatusmaailma, jos itse olet tätä mieltä.
[/quote]
jos vastasyntyneen näkeminen ei aiheuta vauvakuumetta! Ja jos äiti ei pidä vauvoista, niin mistä se sitten kertookaan?? Lapsivihasta esim.???
[/quote]
vauva on se Must Have-juttu ja joka paikassa puhuu vauvoista, hipeltää vauvanvaatteita kaupassa vaikkei ole raskaana.. ei ikinä. Mutta mulla on silti kolme lasta, jotka olen halunnut ja pidän kovasti muidenkin pienistä vauvoista, tykkään pitää sylissä.. mutta ei niistä vauvakuumetta tule..
Nuija aloitus.
että mulla on jatkuva vauvakuume vaikka todellakaan EN halua lisää lapsia. Se on aika repivä tunne.
Kadehdin äitejä joille ei tule vauvakuume vastasyntyneiden näkemisestä. Mulle tulee niin kamala vauvakuume että tekisi mieli varastaa se vauva (mitä tietenkään en tee).
enkä erityisemmin edes pidä vauvoista. Mulla on kolme lasta ja se vauvavaihe on ollut vain pakollinen paha, kun lapsia halusin. Itse tykkään enemmän vajaan vuoden ikäisestä ylöspäin.
ihan suloisiahan ne ovat. Omiakin lapsia on, mutta vauvakuumetta mulla ei ole ollut ikinä.
enkä erityisemmin edes pidä vauvoista. Mulla on kolme lasta ja se vauvavaihe on ollut vain pakollinen paha, kun lapsia halusin. Itse tykkään enemmän vajaan vuoden ikäisestä ylöspäin.
Ehdottomasti lapset pois tuollaiselta äidiltä. Ihan kauheaa jos ei saa vauvakuumetta. Vauvakuume on pakollinen kaikille naisille. Jos ei saa vauvakuumetta, niin munasarjat pois ja julkiselle paikalle häpeäpaaluun. Sellainen nainen ei ansaitse olla nainen.
.. vauvakuumeita. Maailma kiittäisi!
Esim oma äitini oli mitä parhain äiti, vaikka omien sanojensa mukaan ei ole ikinä potenut vauvakuumetta eikä kuulemma ole lapsirakas. Omiaan on kuitenkin rakastanut ja sehän riittää äidille.
En haluaisi ottaa edes syliini yhtään (kavereittenikaan) sinappiruiskua.
Yäk. Tosi vaikeaa esittää kiinnostunutta edes hyvien käytöstapojen vuoksi.
Vauvat eivät herätä minkäänlaisia äititunteita.
Teini-ikäisenä pakenin aina omaan huoneeseeni lukkojen taakse kun siskoni tuli käymään lapsinensa.
t: 2 lapsen äiti
Ja ennen molempia lapsiani. Enää ei tule. Olen tyytyväinen kahteen lapseeni. Ennemmänkin minulle tulee lapsikuume. Tykkään taaperoista ja leikki-ikäisistä. Vauvat on suoraan sanottuja melko tylsiä :/, vaikka omia vauvoja rakastin YLI KAIKEN ja hoidin kyllä paremmin kuin suurin osa äideistä.
Ne ovat oikein herttaisia ja ihania, tykkään viihdyttää niitä ja olen sairaan hyvä rauhoittelemisessa. Mutta: minusta on ihanaa antaa se vauva takaisin vanhemmilleen ja vilkuttaa heipat! :D
Ei, minusta vauva-aika ei ole ihmeellistä ja ihanaa, vaan tykkään paljon enemmän 2-5 -vuotiaista. Raskauteni ovat olleet aina todella rankkoja, joten en ollenkaan kaipaa raskautta ja vauvan saamista. Olen nyt raskaana, mutta raskausaika on yhtä pakkopullaa ja mietin jo puoliksi kauhuissani, että miten selviän vauva-ajasta ja miten pian mies voisi jäädä kotiin hoitamaan sitä kakkapakettia. :)
Eli miten tämän asian ilmaisisi... Minulle saattaa helposti tulla "leikki-ikäisen kuume", eli esim. kaverin 3-vuotias on aivan mahtava, kun osaa jo jutella, leikkiä, tykkää lueskella kirjoja jne. Sellaisen ottaisin vaikka heti, jos tarjottaisiin! :D
minulle ei todellakaan ole tullut vauvakuumetta enää aikoihin. Olen siis kai huono äiti? Ikää vain sattuu olemaan jo kohta 45 vuotta, ja lapsiakin jo iso liuta.
Miksi vauvan näkemisen pitäisi herättää vauvakuumetta?