g. Kuinka pitkäksi aikaa voisit jättää 6/7-vuotiaat isänsä kanssa kotiin?
Siis että yksin lähtisit sillä aikaa matkalle. Ja miten kauan miehesi katsoisi niitä?
Mieheni tuskin katsoisi...?... Koska ei itse halua matkustaa (ei olisi sellaista sä nyt mä nyt systeemiä). Itsekään en haluaisi olla kuin korkeintaan 2-4 vrk poissa, koska tiedän, että lapsilleni tulisi todella suuri ikävä.
Kommentit (31)
Työmatkoja on ihan riittävästi, onneksi yleensä noin 3-4 päivää kestäviä. Kahden viikon päästä on pidempi matka ja silloin mies ja lapset lähtevät mukaan osaksi aikaa (to-su). Osasyynä se että siellä on viikonloppuna paljon avec-menoja ja paljon kivempaa että mies on mun mukana. Lastenhoitaja tulee järjestäjien puolesta.
Olisi aika omituista, jos ei pärjäisi. Mun mies osaa myös laittaa ruoat, eikö olekin ihmeellistä? ;)
Mä voisin viikoksi lähteä reissuun, kuopus vasta 3v, siksi en pitemmäksi aikaa vielä. Aika vähän olen reissannut ilman perhettä, mutta vajaan viikon reissuja jokusen.
Mies on meillä se pääasiallinen vanhempi. Laittaa myös ruokaa, vaikka yksinkertaisempaa kuin minä .
mies on sillä silmällä katsottuna, että pärjää vaikka loppuelämänsä omien lastensa kanssa. Saatan vaikka jäädä auton alle huomenna, ja siinä se. Kyllä pärjäisi.
eli jos todellakin meinaat jättää lapset isänsä kanssa niin sääntönä on että niin monta tuntia kun on ikävuosia. Muuten tulee vakavia traumoja!!!
Eihän se tunteja ollu vaan päiviä!!! Eli jos kyseessä on 7v lapsi niin 7 yötä voi olla erossa ;D
miehen ja lasten puolelta :) Ainoa että minulle se ikävä jossakin välissä iskisi :) Mieheni on aivan loistava isä lapsilleen! Ja loistava mies minulle :)
Teen omia pikkureissuja silloin tällöin eikä niitä lasketa, mies menee jos on tarvetta/haluja. Ikävältä en vikkoa kauempaa vois olla poissa.
Mä luotan itse täysin lapseni isän kykyyn hoitaa oman lapsensa hyvinvoinnista siinä missä minäkin. Poika on tosin jo 9v, mutta olen viime vuosina tehnyt muutaman huvimatkan ihan yksinkin. Pisin aika on ollut viikon matka pohjoiseen hiihtämään. Ja sairaalassakin olen ollut toista viikkoa. Hyvin nuo ovat kahdestaan pärjänneet sekä huvimatkan että pakollisen poissaolon ajan.
on niin onnettomia isiä, jotka eivät pärjää isonkaan lapsen kanssa, jos äiti ei ole koko ajan saatavilla. Meillä on syntymästä asti ollut itsestäänselvyys, että mies hoitaa lasta siinä missä minäkin, ja näin on tuntunut tilanne olevan kaikissa tuttavapiirin perheissäkin. En siis osaa edes pitää miestä erityisen ihanana sen vuoksi, että hän on lapselle tasavertainen huoltaja ja kasvattaja, vaan mielestäni se kuuluu isän rooliin siinä missä äidinlkin. Se miehen ihanuus näkyy sitten jossain ihan muussa...
huvittelumatkan takiakin. Pian lähden työviikoksi koulutukseen toiselle paikkakunnalle, ja toki pärjäävät isä ja lapset 6v ja 9v. Ehkä ulkoilevat vähän kuraisemmissa vaatteissa ja syövät vähemmän vihanneksia kuin silloin kun minä olen paikalla, mutta eihän se vaarallista ole. Mutta ei ehkä tuntuisi reilulta jättää miestä yksin vastuuseen yli viikoksi huvimatkan takia, koska minustakin on raskaampaa huolehtia lapsista yksinään kuin kahdestaan. Sukulaisia ym. meillä ei ole lähellä auttamassa.
Siis isäpuolelleen olisin voinut jättää. Nyt lapsi on jo isompi, mutta kun hän oli n. 7v, olin 2vko kuntoutuksessa toisella puolella maata. Hyvin heillä meni.
Sille bioisälle en jättäisi nytkään yön yli, varsinkaan viikonloppuna. Perjantai-iltaisin bioisän valtaa niin suuri jano, ettei siinä lapsen läsnäolo haittaa yhtään.