Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ei saa laihduttaa, mutta miten pitäisin painonnousun kurissa?

Vierailija
02.05.2010 |

Ensimmäiset 4kk oli niin hirveä ällötysolo, että tankkasit tunnin välein jotai hiilaripitoista (leipää, pastaa, puuroa) tai sitten jauhelihaa..paino lähti nousuun. Nyt on tullut kiloja jo ihan "mukavasti" posket pyöristyneet, selkäpuolella jenkkakahvat - siis sellaista mikä ei edes raskauteen kuulu vaan tähän omaan syöpöttelyyn. Esikoisen kohdalla ei ollut tällaista, olo oli pirteämpi eikä näin paksu mitä jo tässä nyt 5kk:n kieppeillä. Tahtoisin pitää painon hallinnassa, toisaalta nälkä on usein kova ja käy heikottamaan jos en syö suht tuhdisti. Vinkkejä? Oma liikunta jää vähiin, villin esikoispojan kanssa tulee juostua sisällä ja ulkona.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rtaskausdiabeetikon ruokavalion ohje. Syöt terveellisesti eikä paino nouse.

Vierailija
2/6 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän jääkaapissa aina ananasmurskaa, joka on tosi hyvä välipala. Samoin porkkana, lanttu jne. kuiupitoinen pureskeltava on hyvää. Jos syön leipää, niin en lado sen päälle hirveästi täytettä, vaan esim. ohut sipaisu levitettä plus kurkkusiivuja. Niinhän se on, että pienillä valinnoilla on yllättävän iso merkitys. :)

Minunkin pitää syödä vähintään 3 h välein jotain, tai tulee huono olo ja/tai närästys. Siksi olen miettinyt noita syömisiä, enkä esim. tee sitä juustovoileipää vaan kurkkuvoileivän. Samoin viilit ovat hyviä ja jos haluaa makua, niin ruusunmarjaviilit jne. ovat kivaa vaihtelua.

Rahkakin on hyvä välipala, siinä on paljon proteiinia ja kalsiumia, ja se on kevyttä! Teen parina päivänä viikossa jääkaappiin 500 g Ehrmann-rahkapurkista rahkaa, sekaan esim. tuota ananasmurskaa ja makeutus tarvittaessa hunajalla, en laita kermaa sekaan. Sieltä on sitten helppo syödä välipalaksi ja iltapalaksi viimeiset rippeet. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä aterioita usein. Täysjyvätuotteita, vähärasvaista lihaa, hedelmiä jne.

Vierailija
4/6 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kasvisten, vihannesten ja hedelmien syömistä, unohda paksut kermakastikkeet jne. Jos syöt joka aterialla puolet vihanneksia jne, jää raskaan ruoan osuus selvästi pienemmäkis, ja sinä ja vauva saatte terveellistä ruokaa kerä runsaiden vitamiinien.

Tarkkaile, mitä leivän päälle laitat: sinnekin salaattia ja vihanneksia ja vähennät leikkeleiden ja juustojen määrää. Muista syödä säännöllisesti, niin ei tarvitse käydä napsimassa jääkapilla.

Ihanaa raskausaikaa!

Vierailija
5/6 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut ennen esimerkiksi rahkan himokuluttaja, syönyt todella terveellisesti jne. paljon proteiinia mutta nyt on tuo alkuraskaus veti tälle hiilarilinjalle. Meni monta kuukautta, etten pystynyt esim rahkaan ja kanaan koskeakaan. Silläpä paino lähti nousuun..

Vierailija
6/6 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyy syömään kurkkua vaikka närästää... mulla se oli yks pahimpia närän aiheuttajia. Ite elin viime syksynä 4 kuukautta piimällä ja porkkanoilla sekä voikekseillä, koska ne oli ainoot joista ei tullu huono-olo pelkästä ajatuksesta. Laihduinkin sitten kyllä raskauden aikana 15 kiloa ja edelleen 1kk synnytyksestä paino suuntaa alaspäin. :)

Mulle terkkari anto loppuraskauteen verensokerimittarin lainaan sekä ruokaohjeita vähähiilariseen ruokavalioon. mulla ainakin se autto vanhojen tapojen (reilusti siis ylipainoa) hylkäämiseen, kun näki konkreettisesti mitkä ruuat vaikuttaa sokereihin mitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi