Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteilla synnytys voidaan käynnistää ennen laskettua aikaa

Vierailija
01.05.2010 |

vaikka vedet ei oliis vielä menneet tai synnytys muuten antanut elkeitä käynnistymisestä? Raskausmyrkutys varmaan on yksi yleisimpiä perusteita, mutta onko mitään muita äidin yleiseen vointiin tai jaksamiseen liittyviä tekijöitä mitkä riittäisi perusteeksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli maksahepatoosi on maksan toimintahäiriö, jolloin raskautta ei päästetä yliaikaiseksi. Itselläni käynnistettiin 39+3, päätyi sektioon. Syntyi ihana terve tyttö.

Vierailija
2/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syyta epailla kohtukuoleman mahdollisuutta. Usein kohtukuolemaaitien seuraavat lapset kaynnistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistettiin 37+4.

Vierailija
4/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittu sektio. Onneksi kuitenkaan epäiltyä nielemisvikaa ei ollut. Joskus vain runsas lapsiveden määrä saattaa viitata ahtaumaan kurkun päässä.

Vierailija
5/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

17. Millä viikolla ilmeni toi lapsiveden määrän vähyys? Mulla 18. oli taas liikaa lapsivettä. Viikolla 30 huomattii

myös valmiudet olisi ollut leikata pikkuinen, jos olisi jotain ongelmaa ollut nielemisen kanssa.

Eikö lapsiveden vähyys joskus voi vaikuttaa munuaisten toimintaan sikiöllä.

Vierailija
6/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 18. oli taas liikaa lapsivettä. Viikolla 30 huomattii

myös valmiudet olisi ollut leikata pikkuinen, jos olisi jotain ongelmaa ollut nielemisen kanssa.

Eikö lapsiveden vähyys joskus voi vaikuttaa munuaisten toimintaan sikiöllä.

Vierailija
7/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattiin veden vähyys, ja kun ultrien mukaan vauva ei myöskään kasvanut niin käynnistettiin tuolloin. Tilanne oli kyllä varsin kypsä joka tapauksessa, olisi varmaan syntynyt "itsestäänkin" pian.

Mulla oli liian vähän lapsivettä käynnistettiin 37+4.

Vierailija
8/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska edellinen lapsi kuoli kohtuun rv 40+1.

Vierailija
9/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoksi viikolla 36 ja toinen lasketun ajan jälkeen kun ultra havaitsi lapsivettä olevan niukanlaisesti jäljellä.

Vierailija
10/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomattiin veden vähyys, ja kun ultrien mukaan vauva ei myöskään kasvanut niin käynnistettiin tuolloin. Tilanne oli kyllä varsin kypsä joka tapauksessa, olisi varmaan syntynyt "itsestäänkin" pian.

Mulla oli liian vähän lapsivettä käynnistettiin 37+4.

Ja käynnistettiin saman tien. Lääkäri sanoi että kun istukka fuskaa vettä, niin ei jäädä odottamaan että se fuskaa myös happea.

Vierailija
11/23 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on mm. ylipaino jonka takia vakuutusyhtiö ei antanut vakuutusta ennen vauvan syntymää..tulin raskaaksi vaiheessa jossa olin painonhallintaporukassa..

Sitten on astma myös, puhallusarvot ovat olleet hieman matalampia.

Aiemmat lapseni ovat syntyneet käynnistettyinä yliaikaisina; Toinen kun lapsivedet menivät ja toinen kun olin jo pitkällä.

En tiedä saanko käynnisytstä, mutta yritän.

Vierailija
12/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy, ettei vauva kasva kohdussa. mutta sekään ei liity äidin jaksamiseen. Miksi haluaisit käynnistää synnytyksen liian aikaisin? Onhan se loppu raskasta, mutta kyllä se vauva ulos tulee!

Vierailija
13/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni käynnistettiin 39+0 koska napanuora virtauksissa oli jotain häikkää, istukka kypsä ja vauva ei kasvanut kunnolla..

Vierailija
14/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin henkisesti loppu kovien lonkkakipujen takia. Puolet raskaudesta meni särkylääkkeitä syöden ja silti liikkumiseni oli tipukävelyä. Eli tällä perusteella ei ainakaan oysissa saa käynnistystä, toivottavasti saat vastauksia myös käynnistykseen johtavista syistä : )

Vierailija
15/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelonen unettomuuden takia sekä sokeriarvojen heittelyn takia 37+5

Vierailija
16/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla kerroilla ihan vaan astman takia. Etukäteen sovittuna päivänä, joka päätettiin lähellä laskettua aikaa. Nopeuttaa ja helpottaa hommaa kummasti, ja sanottiin, että on ihan rutiinitoimenpide astman kanssa. Itsellä ei ollut mitään mielipidettä asiasta, lisälääkkeenä vain kortisonia raskauden aikana.

Vierailija
17/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aika hyvin hoitotasapainossa inhaloitavalla kortisonilla. Mutta muuten toivon ettei kauhean kauaa tarvitsisi kärvistellä. Lähinnä henkinen jaksaminen epäilyttää, masennus on ollut raskausasaikanakin lääkitty, mutta lääkkeet pitää lopettaa 4 vkoa ennen laskettua aikaa, ja unettomuus ja loppuraskauden vaivat pahentaa sitä jo muutenkin ja pelkään että jos yliajalle mennään, psyyk. vointi menee tosi huonoksi.

Vierailija
18/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

39+6 kontrollikäynnillä, kun ei ollut syytä pitkittääkään raskautta. Kontrolleissa kävin munuaisen huonon toiminnan vuoksi, mutta se ei kuitenkaan ollut käynnistyksen syy.

Vierailija
19/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tosi, olitko oysin asiakas? Mullakin rd ja unettomuutta lähinnä kipujen takia. Äippäpolilla jouduin ravaamaan, ei puhettakaan että olisivat käynnistäneet..

Vierailija
20/23 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 36+3 raskausmyrkytyksen takia ja rv 38+0 korkean verenpaineen ja oman huonon jaksamisen takia. Tuolla kerralla vauva voi hyvin, joten siksi ei olisi tarvinnut käynnistää. Itse olin ihan puhki. Olin maannut 6 viikkoa vuodelevossa korkean verenpaineen vuoksi. Lääkitys ei auttanut ja päätä särki koko ajan enkä pystynyt nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän