Pari viikkoa sitten abortin tehnyt
Kommentit (29)
Minusta jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja haluttuna tähän maailmaan, ja vain lapsen vanhemmilla on pätevyys katsoa, mitkä edellytykset on lapselle antaa hyvä elämä.
mutta eipä tässä muuta, kiitos kysymästä.
Itse toivun juuri keskenmenosta. Lähes vuoden yrittämisen ja lapsen toivominen ei riittänyt, raskaus meni kesken viikolla 7+... En saata ymmärtää. Sattuu.
Lapsettomuudesta kärsivät kiljuvat, miten epäoikeudenmukaista...
Lapsia syntyy kammottaviin oloihin, maailmassa on absoluuttista köyhyyttä, puutetta ruuasta ja puhtaasta juomavedestä. Sekin on epäoikeudenmukaista!
Epäoikeudenmukaista on sekin, että joku saa syövän, vaikka on elänyt terveellisesti, kuolee. Jonkun päälle ajaa rattijuoppo tai kaahari. Sellaista se vain on!
4 tervettä lasta vaikka takana 2 aborttia. Ekasta nyt 27v ja toisesta 18v
miten näin pääsi käymään? Siis miksi 2 ei-toivottua ja sitten tilanne kuitenkin muuttuu niin että 4 tulee?
eka raskaus sai alkunsa raiskauksesta, olin silloin 15v. Toisen raskauden alkaessa olin 24v ja elin hyvin vaikeassa elämäntilanteessa. Silloin en pystynyt ottamaan vastaan lasta(olin itse vakavasti sairas kaiken muun lisäksi ja pillerit pettivät)
Kolmas raskaus oli huolimattomuutta(oi unohtunut pilleri), neljäs ja viides täysin suunniteltuja ja viimeinen oli kierukkaraskaus(tai no kierukka tuli pois enkä muistanut olleeni muutamaa päivää aikasemmin yhdynnässä) Ensimmäistä keskeytystä en muistele. Toisen kohdalla aluksi mietin oliko ratkaisu oikea. Luotin kuitenkin lääkärin. suositukseen oman terveyteni tähden.
löytyisikö sinulle joku ystävä tai ammattiauttaja (esim. neuvolan psykologi), jonka kanssa voisit puhua elämäntilanteestasi? Minua surettaa sinun puolestasi, miten tuomitsevat kirjoittavat omista lähtökohdistaan ja laukovat mielipiteitään ymmärtämättä, miltä sinusta tuntuu ottaa viestejä vastaan.
Voisiko tämän viestin jälkeen jokainen miettiä, mitä ja miten ap:lle vastaan? Jos on pakko moittia, voi perustaa vaikka uuden ketjun. Tässä ketjussa voi kysyä ja puhua asioista empaattisesti - ap voisi olla kuka tahansa ystäväsi,tuttusi tai sukulaisesi! Miten kohtaisit hänet kasvotusten?
Ei ole pakko haukkua mutta oletin että niitä täältä tulee. Tekee vaan kovasti mieli puhua jonkun kanssa asiasta.
mutta niinkuin sanoin, tänne tulin valittamaan vasta kun olin niin vahva että pystyin ottamaan vastaan ihan mitä tahansa. Kyllähän niitä ammattiauttajia löytyy, mutta minulla on niin kiire taaperon ja opiskelujen kanssa etten sellaiselle ehdi.
Tasan eivät vain mene onnen lahjat, ei tämäkään kiva vaihtoehto ole.