Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten vanhempanne auttavat teitä taloudellisesti? Entä

Vierailija
01.05.2010 |

onko teilä tehty jotain järjestelyjä perintöverojen minimoinniksi?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakin järjestelyjä on tehty niin ne ovat epäilemättä sen suuntaisia, että perheen poikalapset saavat maata perinnöksi ja tyttölapset jäävät ilman. Onneksi tunnen lakia sen verran, että osaan aikanaan vaatia lakiosuuteni. Vanhempani ovat aikuisiällä tukeneet minua yhteensä 2000 markalla. Edellisestä tukikerrasta on siis jo vierähtänyt aikaa.

Vierailija
22/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä perintöäkään ole luvassa, kun ei mitään omaisuuttakaan vanhemmilla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole maksanut sitä takaisin. Silloin tällöin olen hiukkasen antanut rahaa pahimpaan akuuttiin tarpeeseen.

Isäni soittelee josku takaajaksi. En ole lähtenyt, koska hän on jättänyt kaikki muutkin velkansa muiden maksettavaksi.

Vierailija
24/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempani saattavat joskus ostaa lapsille jotain vaatetta tai meillä kyläillessään jääkaapin täyteen ruokaa, mutta muuten ei mitenkään. Mitään ennakkoperintöjä tms. emme myöskään ole saaneet - itse asiassa olen aina sanonut vanhemmilleni, että käyttäkää kaikki rahanne omaksi hyväksenne, älkääkä säästelkö niitä meitä lapsia varten. Olemme lisäksi jonkin verran varakkaampia kuin vanhempani, joten se olisi hassua sikälikin.

Mieheni vanhemmista ja heidän perintösuunnitelmistaan en tiedä, mutta eivät hekään ole pojalleen tai lapsenlapsille tietääkseni mitään lahjoittaneet. En itse heitä peri, joten sinänsähän asia ei minulle kuulukaan. Heiltä emme saa minkäänlaista taloudellista tukea, hyvä kun poikansa ja lapset edes synttäri- ja joululahjat.

Vierailija
25/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no äitini saattaa tuoda meillä käydessään tullessaan maitoa kun tietää että sitä menee, mutta rahasta ei siinäkään ole kyse vaan avuliaisuudesta. Meidän molempien vanhemmat ovat köyhiä, heillä ei ole omaisuutta vaan pelkkiä edellisen lama-ajan velkoja, me pärjätään ihan hyvin ilman apuakin vaikka ei varakkaita ollakaan.

Vierailija
26/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksun pk-maksut, koulukirjoja ja satasen vuokrasta. Välillä ostaa ruokaa ja tarvikkeita kotiin.

Vierailija
27/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempani saattavat joskus ostaa lapsille jotain vaatetta tai meillä kyläillessään jääkaapin täyteen ruokaa, mutta muuten ei mitenkään. Mitään ennakkoperintöjä tms. emme myöskään ole saaneet - itse asiassa olen aina sanonut vanhemmilleni, että käyttäkää kaikki rahanne omaksi hyväksenne, älkääkä säästelkö niitä meitä lapsia varten. Olemme lisäksi jonkin verran varakkaampia kuin vanhempani, joten se olisi hassua sikälikin.

vanhemmilla sitä rahaa on sekä omaan käyttöön että ennakkoperintöön.

Vierailija
28/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi vanhempien pitäisi auttaa taloudellisesti aikuisia, itsenäistyneitä lapsiaan? Eihän se ole mikään velvollisuus enää, kun lapsi on täysi-ikäinen.

Ymmärrän sen, että jos on ylimääräistä, autetaan itsenäisen elämän alkuun esim. opiskelu-aikana tms.

Minä ainakin toivon, että vanhempani nauttivat itse työllään ansaitsemista rahoista ja varallisuudesta (tosin sitä ei kovin paljoa olekaan).

Vierailija
29/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi vanhempien pitäisi auttaa taloudellisesti aikuisia, itsenäistyneitä lapsiaan? Eihän se ole mikään velvollisuus enää, kun lapsi on täysi-ikäinen.

Ymmärrän sen, että jos on ylimääräistä, autetaan itsenäisen elämän alkuun esim. opiskelu-aikana tms.

Minä ainakin toivon, että vanhempani nauttivat itse työllään ansaitsemista rahoista ja varallisuudesta (tosin sitä ei kovin paljoa olekaan).

Verottajahan siitä omaisuudesta ison osan vie, jos ei pidä varaansa. Itse ainakin haluaisin antaa rahani mieluummin omille lapsilleni kuin verottajalle. Siksi ennakkoperintä on järkevää. Eri asia tietysti, jos on köyhä kirkonrotta.

Vierailija
30/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksun pk-maksut, koulukirjoja ja satasen vuokrasta. Välillä ostaa ruokaa ja tarvikkeita kotiin.

Varmaan vahtii myös kakaraasi viikonloppuisin, kun käyt vetämässä muiden teinien kanssa siidusta kännit..? Kasvakaa aikuisiksi ja alkakaa vasta sitten tehdä niitä lapsia!

Vierailija
31/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joillakin

vanhemmilla sitä rahaa on sekä omaan käyttöön että ennakkoperintöön.

Monilla vanhemmilla ihmisillä on vaan hassu ajatus, että lapsille pitäisi antaa jotain perinnöksi. Esimerkiksi monet vanhempieni ystävät ovat ihmetelleet, miten heillä on varaa pitää asuntoa kahdessa maassa ja molemmissa maissa autot sekä toisessa vielä purjevene. Kun sitten kertovat, että molemmat asunnot ovat vuokralla (oikeasti toinen asunto on käänteislainan vakuus, mutta periaatteessa sama juttu) ja autot liisattu, ihmetellään, että käyttävätkö tosiaan kaikki säästönsä, eivätkä jätä mitään perinnöksi. :D

Vierailija
32/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja elätän itse itseni

Vierailija
33/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkinen tuki on tärkeämpää. Äitini auttaa kyllä mielellään pihahommmissa ja lasten vahtimisessa. Mutta rahaa en tarvitse. Vanhempieni rahat kuuluvat heille itselleen...

Vierailija
34/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat tukisi meitä taloudellisesti. Meidän omaisuus on kuitenkin muutaman kerran suurempi kuin vanhempien, joten outo ajatus, että vanhemmilta kehtaisi vielä ottaa rahaa vastaan.

Mutta jos mun vanhemmat nyt yhtaikaa kuolisivat, niin kyllä niiltä perintöä jäisi ainakin uudehkon talon verran + pieniä säästöjä. Ne kun jaetaan neljälle lapselle, niin eipä ole enää riesaa verottajasta. Joten se puoli on kyllä kunnossa.

Vierailija
35/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlat muistavat aina rahalahjalla tyyliin satanen lapsille synttärinä jne. Lisäksi ovat joskus tarjoutuneet maksamaan meidän matkan, kun olen sellaisen varannut ja varautunut itse maksamaankin. Lisäksi olen saanut yhteensä ehkä 100 000 Euroa neljänä eränä vuosien saatossa ns. ennakkoperintöä. Veli on saanut ihan samat.

Tarkoitus on kai jatkaa antamista ja seuraavaksi aikovat sönkätä mökin ja jättää itselleen hallintaoikeuden eliniäksi.

Me tulemme hyvin toimeen kuten veljenikin perhe. Vanhempani ovat kuitenkin aika varakkaita ja annettavaa on. Mikäs siinä. Eivät he tingi mistään ja järkevää perintösuunnittelua tuo vaan on antaa jo elinaikana. Heillä on rahaa lahjoituksista huolimatta tosiaan kaikkeen haluamaansa ja haluavat antaa rahoja myös meille. Mitä ihmeellistä siinä on? Itselleni ainakin lapseni ovat maailman tärkein asia ja en itsekään tietäisi parempaa kohdetta ylimääräisille rahoille.

Vierailija
36/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät mitään. Tai no isälläni ei edes olisi mistä antaa, mutta äitini on aika varakas. En kuitenkaan edes vastaanottaisi esim. ennakkoperintöjä tms. koska olen sitä mieltä, että ei ole velvollinen minulle mitään jättämään. Tuhlatkoon itse, vaikka pirun pihi onkin.

Äitini äiti on myös varakas ja äitini on "uhannut" siirtää tulevan perintönsä suoraan minulle ja veljelleni. En kuitenkaan aio sitäkään vastaanottaa.

Vierailija
37/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 39v ja mies yli 50v...

Miehen vanhemmat ovat kuolleet jo aikaa, joten perintöasiat on siltä suunnalta kunnossa. Minun vanhemmiltani ostimme kesämökin edullisesti, mutta markkinahintaan ja loput perinnöt katsotaan sitten veljen kanssa.

Vierailija
38/38 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 39v ja mies yli 50v...

Miehen vanhemmat ovat kuolleet jo aikaa, joten perintöasiat on siltä suunnalta kunnossa. Minun vanhemmiltani ostimme kesämökin edullisesti, mutta markkinahintaan ja loput perinnöt katsotaan sitten veljen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi