Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko saaneet synnytyksessä peräruiskeen?

Vierailija
01.05.2010 |

Ällö kysymys,mut annettiinko siis teille peräruiske ennen synnytystä? Mulla esikoisen aikaan neuvolassa sanottiin,että antavat melko varmasti,koska vauva ja kakka eivät samaan aikaan mahdu. No,mulle ruoka maistui loppumetreille asti hyvin,mut vatsa ei toiminut kovin vilkaasti ja yllätys oli suuri,kun ei ruisketta annettu vaikka pyysin. Synnytyksessä jäi elävästi mieleeen kätilön tokaisu,et ainakin ruoka on maistunu,kun suoli kovan kivun saattelemana tyhjeni synnytyssänkyyn. Toisen kohdalla vahingosta viisastuneena ostin lääkekaappiin apteekista miniperäruiskeen ja kun synnystys sitten antoi merkkejä kotona,niin hoidon asian itse ja voin kertoa,et huomattavasti miellyttävämpi synnyttää,kun ei tarvii kilon pökälettä samalla vääntää. Nyt ois kolmas synnytys edessä ja aiemmista muutamia vuosia kulunut,et mikähän mahtaa olla käytäntö nykyään? Saako jos pyytää vai tokaisevatko vaan,et kyllä se suoli siinä sit joka tapauksessa jossain vaihees tyhjenee.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi vierastin ajatusta ekalla kerralla, mutta oli ok ja hyvä juttu. Tokalla kerralla kukaan ei puhunut mitään ja kun kysyin ne sanoi, ettei enää tässä vaiheessa ennätä. Vähän oli kuulemma kakkaa tullut ponnistusvaiheessa, mutta mies sanoin kätilön keränneen sen pois vähin äänin ;-)

Vierailija
2/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettiin molemmilla kerroilla (2007,2009) pyytämättä mutta ei toisaalta tyrkytettykään. Ihan hyvä että otin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyytänyt,mutta kätilö kysyi ja suostuin.seuraavalla kerralla ei ehditty antaa,kerkesin olla sairaalassa n.2 tuntia,ennenkuin tyttö syntyi.En silloin tiennyt ett' kakka voi tulla siihen..enk' huomannut ett' tuliko

Vierailija
4/30 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annettiin ihan pyytämättä jokaisessa synnytyksessä, 01, 03 ja 08.

Vierailija
5/30 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai soita synnärille.

En ostaisi turhaan kaappiin.

TAYSissa kysytään laitetaanko. Eihän mitään ole pakko ottaa. Synnyttäjä itse päättää.

Se ei ole meidän sairaalassa litraa niinkuin paastossa, mutta on sairaaloita jotka näin tekee.

Lämpimästi suosittelen! Mukavasti tehostaa myös supistuksia siinä ohessa.

Vierailija
6/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halunnut. Ajattelin että en tarvi kun vatsa oli toiminut ennen sairaalaan lähtöä. Kyllähän sitä kakkaa tais ihan vähän tulla ponnistellessa mutta ei nyt mitään kilon pökälettä sentään. Jos vielä joskus raskaaksi tuun niin kyllä varmaan sitten sen ruiskeen haluan synnytyksessä ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
7/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan kerralla ei edes ehdotettu.

Vierailija
8/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ilmeisesti vakio käytäntö naistenklinikalla 2001. Helpotti synnytystä huomattavasti ja kaikki sujui hyvin.

Jorvissa 2004 pyysin että saan peräruiskeen ja kätilö sanoi ettei sellaista tartte antaa. No en sitten saanut ja synnyttäessä oli aivan kamalaa kun musta oikeasti tuntui, että mun peräsuoli repeää. Monta kertaa kysyin kätilöltä, että onko persreikä ehjänä. Vauvan pää pillussa kipuineen ei tuntunut miltään verrattuna siihen kipuun, että olisi iso lihaveitsi perseessä.

Jos joskus synnyttämään vielä joudun niin saavat tyhjentää suolen joko hyvällä tai sitten pahalla.

Vierailija
9/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja otin.Ihanan helppoa, ei yhtään ällöä.Suosittelen!

Vierailija
10/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen alussa. Synnytys oli pitkä (18,5 tuntia), ja söinkin synnytyksen alkuvaiheessa, joten tavaraa oli ehtinyt kertyä suoleen ponnistusvaiheeseen mennessä. Hyvin sieltä mahtuivat vauva ja kakka tulemaan :D

Vierailija
11/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä ensimmäisessä (2007) että toisessa (2009) synnytyksessäni. Toisella kertaa nautin helpotuksesta ja relasin niin, että vaavi meinas syntyä pönttöön. Synntys kesti 1h 15min. Oli ollut ummetusta sitä ennen. Suosittelen siis minäkin.

Vierailija
12/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten seuraavalla kerralla v.2005 ei edes ehdotettu.

Vierailija
13/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain erityistä peräruisketta, vai samanlaista suolihuuhtelua, mitä paastossa tehdään? Mulle nimittäin tehtiin suolihuuhtelu, kun olin osastolla ollu jo pari päivää, siinä samalla kun ne valmisteli mua synnytyshuoneeseen siirrettäväksi. Tietty sinne veden sekaan on voitu joku muukin aine panna?

Vierailija
14/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättäri + Nkl

Vierailija
15/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vettä letkulla peräsuoleen.sen jälkeen kakka pönttöön.synnytyksen jälkeen (seuraavana päivänä) pyysin peräpuikon kun pelotti ponnistaa.alapää oli sen verran kursittu.Sain senkin, ja taas tuli helposti.

Vierailija
16/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt -03, -06 ja -08 ja viimeisellä kerralla kätilö itse ehdotti sitä ja suostuin siihen. Ja silloin sitä p-kaa vasta sieltä valuikin, sellaista vedensekaista löllöä.

Vierailija
17/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman pyytämistä, ilmeisesti rutiinitoimenpide.

Vierailija
18/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NKL:lla 02,03,08. Olen terveydenhoitoalalla ja ei olis tullu mieleenikään lähteä synnyttämään ilman vesiperäruisketta. Keskimmäinen tuli melkein sinne pönttöön, mut kerkesin kuitenkin 20min ennen lapsen tuloa sinne synnytyssaliin saakka.

Vierailija
19/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin itse. Vettä siis käytettiin.

Vierailija
20/30 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kummankaan lapsen kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän