Täytyykö negatiiviset asiat kääntää positiivisiksi?
Esim. jos on riitaa jonkun ihmisen kanssa tai joku ärsyttää, niin pitäiskö psykologisoida tuntemuksiaan?
Kommentit (9)
Itse olen aika positiivinen ihminen ja monet asiat käännään positiiviseksi. Kuten oman avioeroni.
Mies löysi toisen naisen ja meille tuli ero sen takia. Aluksi olin tosi rikki mutta sitten ajattelin positiivisia puolia erosta.Nykyään en näe kuin positiivisia puolia asiassa. Erosta ei ole edes kauaa aikaa...
Muuten voi aikaa myöten tulla katkeraksi eikä sitä varmaan toivo kukaan.
tunteiden "läpikäyminen ja käsitteleminen" sitä ettei niitä ilmaise mitenkään?
Asuin juuri pari vuotta Kiinassa ja siellä puolet ihmisistä asuu kuin kivikaudella. Täällä Suomessa on asiat niin älyttömän hyvin ja naiset (Huom! Nimenomaan naiset!) ei ole ikinä tyytyväisiä mihinkään. Voi kun toivoisin, että ihmiset osaisivat nähdä miten paljon aihetta onneen heillä on. Kyllästyttää olla mies Suomessa, kun suomalaisille naisille ei riitä MIKÄÄN. Tapaisinpa yhdenkin suomalaisen naisen joka osaisi ajatella positiivisesti asioista. Ei ihmekään, että suomalaiset naiset alkavat muistuttamaan keski-ikäisinä buldoggeja, kun suunpielet ovat koko ajan alaspäin.
Täälläkin on yksi erittäin positiinen ihminen! ;)
T: 3:nen
Täälläkin on yksi erittäin positiivinen suomalainen nainen ;D Kysy vaikka kavereiltani... ;)
T: 3:nen
negatiivisuus on helpompaa,
mutta positiivisuus on rakentavampaa
Useinkin, jos alkaa tosissaan miettimään kokemiaan todella negatiivisia asioita, niitä ei ole, jos vertaa niitä niihin mitä muut ovat kokeneet.
Asiat pitää suhteuttaa.