mitä mieltä miehestä..onko narsisti?
Eli 33v ja on hieman hemmoteltu mummon taholta ja mummon kotihoitama. Nytkin vielä nukkuu kello 13.40. Öisin pelaa koneella ja katsoo netistä ohjelmia. Itse käyn ajoissa yleensä nukkumaan ja herään ajoissa. Olemme olleet 11v yhdessä ja tilanne alusta asti ollut tämä. Miehelle joutuu kaikesta sanomaan ei ole omatoiminen. Jos sanon josyain esim. miksi et ole omatoiminen tai osallistu kotitöihin kuin sanomalla niin mies kääntää kysymyksen kysymykseksi minulle, Miksi minä en osallistu kotitöihin (olen masentunut ollut jo 1,5v)Kun sanon että minä kysyin ensin niin mies sanoo että niin mutta vastaa sinä ensin. Tätä jatkuu kunnes mies suutahtaa ja huutaa ja lähtee pois jättäen minulle kotityöt ja lasten hoitamiset.
Mies ei ole koskaan pitänyt huolta itsestään, ei käy parturissa ei osta vaatteita, äiti tai minä olemme häntä vaatettaneet. Minä olen ennen lapsia tuonut rahan ja ruuan pöytään ja mies oli työttömänä tehden ilmaista työtä firmalle jossa nyt on hyvässä asemassa. Rahat säästää itselleen ei osta kotiin mitään yhteistä vaan itselleen elktroniikkaa. Minulla pieni palkka ja ei jää yhtään säästöön. Itse ostan lasten vaatteet ja tavarat yhteiseltä tilitä minne molempien palkasta menee sama summa ja siitä menee asuntolaina. En tiedä miten saisin joko suhteen toimimaan tai sitten itseni pois tästä. Mies vähän ressukka ja äiti ei ole laittanut koskaan kuria hänelle eikä isä ole välittänyt.
Kommentit (6)
Narsisti on vihaa ja ilkeyttä täynnä oleva ihminen, joka on paremminkin jätetty ilman rakkautta lapsena kuin passattu pilalle ja jätetty opettamatta, että itsekin pitää tehdä jotain.
Huono lähtökohta tuo teidänkin, mutta narsismiin viittaavaa tuossa ei ole.
Siis että mies ei oikeen panosta perheeseen, vaan pitää omat rahat itsellään ja äiti maksaa pienestä palkasta itsensä ja lapsensa. Teidän tapauksessa kyllä maksaa, mutta itselle jää säästöön, sulle ei.
On liian helppoa sanoa, että tota olis pitänyt miettiä jo silloin ennen lasten saantia.
Mielestäni ei ole oikein, että nukkuu aina noin pitkään, ja sinä hoidat kotityöt ja lapset.
En osaa muuta neuvoa kuin että keskustelet vakavasti miehesi kanssa, mutta niin olet varmaan tehnytkin.
Ressukka, ei ole ikinä laitettu kuria, sinä annat mennä samalla linjalla etkä vaadi minkäänlaisia velvollisuuksia, annat käyttäytyä edelleen yhtä typerästi.
Miksi annat? Miksi passaat aikuista ihmistä?
Kyllä oppii, kun et tee mitään enää sen eteen, et huolehdi kuin lapsesta. Vaadit, että aikuinen ihminen ottaa aikuiselle kuuluvan vastuun, eikä käyttäydy kuin pieni lapsi.
Jos ei se sille sovi, ei sovi sullekaan nykyinen järjestelmä. Kerro vaihtoehdot ja kysy, mikä sitten hänelle sopisi, näillä edellytyksillä miltä sinä lähdet.
Olisiko oikein vaatia mieheltä enempi panosta joko rahallisesti tai sitten tekee kotitöistä puolet ja nämä määritellään paperille? Esim jos minä haen lapset tarhasta niin mies vie, minä teen ruuan töiden jälkeen ja nukutan lapset,mies siivoaa keittiön ja muuten paikat ja järjestelee tavarat. Ongelma siinä että tosiaan molemmilla ollut ongelmia tavatessamme. eli minä olin koulukiusattu ja mies oli muuten itsetunto ongelmainen ulkonäön suhteen eli toimiakseen suhde tarvisi molempien irtautumista omista malleistaan ja vahvistumista perheenä ja toisen/perheen hyväksi työskentelemistä eikä työlle mitä mies nyt tekee. Äiti myös kasvattanut pojasta feministiä ja itse minut kasvatettu taas "perinteisesti" eli nainen tekee kotityöt ja mies ulkotyöt. Nyt meillä ei tee kukaan mitään.
Sanotaanko että tapasimme nuorina ja minä en ollut löytänyt naiseuttani eikä mieheni miehisyyttään. Nyt tämä suhde on kuluttavaa molemmille ja pitäisi joko löytää ratkaisu joka toimisi tai sitten erota.
Minkä tietysti sinä sekä hänen sukunsa olette hyvinkin pitkälti mahdollistaneet. Ei sen ole koskaan tarvinnut mitään tehdä, koska kaikki on tehty sen puolesta. Kiva sitten yli kolmekymppisenä opetella elämään tarvittavat taidot kun pitäisi jo opettaa ne omille lapsilleen.
Ja jos mies ei itse nää ongelmaa eikä halua asialle mitään tehdä, niin sinä et voi miestä muuttaa, eikä kukaan muukaan.