Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia sterilisaatiosta?

Vierailija
30.04.2010 |

Toipuminen, toimenpide? Vaikuttiko seksielämään? Entä onko tullut mieleen että jossain vaiheessa katuisi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista kuulla tuosta essure-menetelmästä, en ole ennen kuullutkaan! Voisi olla minulle sopiva, koska minulle on jäänyt mahdoton nukutuskammo. Tosin.... Koska vauvat ovat niin niin ihania, niin yhä vaan epäilyttää, vaikka ikääkin on jo 34 ja lapsia puoli tusinaa... Että josko vielä kuitenkin haluaisi yhden... Todella vaikea päätös. Väsyneenä aina päätän, että nyt kyllä menen sterilisaatioon, mutta vauvelia hoidellessa aina mieli muuttuu...

ap

Vierailija
2/4 |
11.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun selvisi että tulee suunniteltu sektio, hain luvat sterilisaatioon. Kuopus nyt jo kahden eikä ole kaduttanut.

Toki välillä mieitn että olisko kuitenkin vielä ollu ihanaa hoitaa vauvaa...

...mutta sitten herään karuun todellisuuteen kun perheemme murkku-ikäisten arki tulee eteen ja läsnäolevaksi liian elävästi tai äänekkäästi ym.

Sanoisinkin sille joka miettii vielä vauvoja, että muista millaisiksi ne vauvat muuttuu ajan saatossa. Että ihaninkin vauva tulee tarvitsemaan sinua ainakin seuraavat 20 v, eikä se vauva siinä kysele että onko jo monta sisarusta, jaksatko myös mut.

Itselläni syy sterilisaatioon oli lasten lukumäärä ja se, että arjen jaksminen on nykyäänkin välillä vaikeaa, se tuskin helpottuisi uusien lasten myötä.

Voin suositella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin toimenpiteessä perjantaina ja maanantaina aivan työkykyinen (jo aiemminkin, mutta sattui tuo vkl). Olin päiväkirurgisessa yksikössä joitakin tunteja. Maha vähän kipeä (n. viiden sentin haava navan alapuolella), mutta särkylääkkein meni ohi nopeasti.

Ei vaikutuksia seksielämään. Mitä tarkoitat tuolla?

Ei ole kaduttanut. Itsellä syynä riskiraskaudet, joten vaihtoehtoina sterilisaatio tai raskaus, jonka päättymisessä pahimmassa tapauksessa hengenmeno kummallekin.

Vierailija
4/4 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin ilman anestesiaa tai puudutusta, tavallisia särkylääkkeitä otin. Tähystimen avulla pantiin munanjohtimiin pienet "vieterit", se sattui muutaman minuutin ajan hieman muistuttaen supistuskipua. Kotiin pääsin heti, mahaa särki muutaman tunnin ajan, lämmin jyväpussi auttoi. Ei kaduta ainakaan vielä. Seksielämä piristyi heti vaikka ehkäisyn tarve ja raskauden mahdollisuus on olemassa vielä 3 kk jolloin on jälkitarkastus. tuntuu helpottavalta tietää, ettei enää tarvitse synnyttää. Olen 5 lapsen jäljiltä aika väsynyt. Surun tunteita on pitänyt silti työstää. Se elämänvaihe on nyt ohi, jolloin saadaan vauvoja. vauvat ovat ihania, ja se tuntuu surulliselta ja haikealta. Mutta realiteetit ovat ne, etten jaksaisi enää, en fyysisesti enkä psyyken kannalta. Aborttia en voisi ikinä tehdä, joten raskauden ehkäisy on hoidettava ehdottoman varmalla tavalla. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi mulle. Niinpä tämä sterilisaatio ja erityisesti essure -menetelmä sopii mulle loistavasti.