Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on lapsen huoltaja?

Vierailija
30.04.2010 |

Siis mistä mulle on tullut se hassu ajatus, että kun lapsena jos tarvittiin johonkin huoltajan allekirjoitus, niin silloin aina isäni kirjoitti, vaikka muut paperit hoiti yleensä äiti. Miksi tällainen käytäntö on ollut? Ja kantaako se yhä tänä päivänä? Meillä minä useammin hoidan lasten asioita ja haluaisin siksi olla myös yhteyshenkilö monissa asioissa, mutta tuon vanhan pinttymän vuoksi tuntuu vaikealta kirjoittaa mitään omissa nimissään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinä olet lastesi huoltaja siinä missä miehesikin (oletan, ettei teillä kummallakaan ole yksinhuoltajuutta).

Vierailija
2/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen huoltajia ovat ensisijaisesti lapsen äiti ja isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat, jos ei ole eronnu tai koulema vieny, lapsia otettu huostaan.

Voihan mummokin olla huoltajaksi MÄÄRITELTY.

Mutta tavallisen parin molemmat vanhemmat on yhtälailla huoltajia. Teidän vanhemmilla on kuule ollu ihan omat kuvioit! Jokasella perheellä on.

Kyllä mää annan ukon laittaa nimeä lasten papereihin; tarhan tiedotukset tulee meillä isännän meiliin jne.

Vierailija
4/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkin huoltajuus säilyy vanhemmilla.

Vierailija
5/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani esikoiseni huoltaja, koska tämän isä on kuollut.

Nykymaailmassa kohta "huoltajan allekirjoitus" tuntuu suorastaan laittomalta, pitäisi olla "huoltajien allekirjoitukset", koska on niin paljon eroperheitä, joissa etävanhempi on ulkoistettu tiedonkulusta

Vierailija
6/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noissa papereissa. Minäkin allekirjoitan lapseni papereita, vaikka en huoltaja olekaan.

Vierailija
7/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä uskallan kirjoitella itsekin. Mutta tiedän, ettei meidän perheemme ole ollut tässä tavassa ainut. Ja aivan hiljan kun vein jotain lappua päiväkotiin ja tämä sama asia tuli puheeksi, niin hoitaja sanoi, että eikös se vähän niinkuin ole tapana, että silloin kirjoittaa aina mies, kun huoltajan allekirjoitusta tarvitaan. Jä tämä taas hämmensi minua uudelleen.

-ap

Vierailija
8/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isäkin silloin, jos on aviomies tai jos on tehty yhteishuoltosopimus lastenvalvojalla. Jos on avoliitto eikä erillistä sopimusta ole tehty, ainoastaan äiti on huoltaja, vaikka isyys olisikin tunnustettu.

Vierailija
9/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se huoltaja ei edes voi olla isä, mutta nyt ajattelin tätä nimenomaan tavallisen ehjän avioliittoperheen näkökulmasta

Vierailija
10/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olen raivoissani, koska minä hoidan lasten kouluasiat 100%:sesti. Mies on raivoissaan sähköpostiinsa tulvivista wilma-viesteitä.

Vierailija
11/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun olin lapsena huostaanotettu sijaisperheessä,kuka oli huoltajani?entä holhoojani?

Vierailija
12/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanotosta huolimatta vanhemmilla säilyy huoltajuus.

Vierailija
13/13 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaisit koulun kansliaan, että wilmassa oleva vanhemman sähköpostiosoite muutetaan.

Mistä olen raivoissani, koska minä hoidan lasten kouluasiat 100%:sesti. Mies on raivoissaan sähköpostiinsa tulvivista wilma-viesteitä.

Yhden huoltajan allekirjoitus riittää lähes aina (vaikka lapsella olisikin kaksi huoltajaa). Koulun tai päiväkodin vastuulla ei ole ilmoittaa asiasta etävanhemmalle. Se vastuu on lähivanhemmalla. Ja jos tilanne ei toimi, niin on aika tehdä visiitti lastenvalvojalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan