Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalaiset! Mitä perisuomalaista kotoanne löytyy?

Vierailija
30.04.2010 |

Entä mitä suomalaisia perinteitä vaalitte?

Itse olen asunut Irlannissa nyt 12 vuotta ja koti on aika täynnä suomalaista tavaraa: löytyy Heljä L-Sundströmejä seiniltä, on Iittalan astioita, ikkunalaudalla kököttää mariskooli, lapsilla on muumilautasia, Kivi -lyhtyjä on siellä täällä, kaapissa on Porvoon (!) lakuja ja Halvan salmiakki ja nojailen tässä Pentikin tyynyä vasten sohvalla.

Mietin, että olisinko Suomessa asuessani panostanut näin paljon suomalaisiin tuotteisiin...

Vappua en juhli, enkä juhannusta, mutta pääsiäisenä istutamme lasten kanssa rairuohoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä suomalaisia perinteitä vaalitte?

Itse olen asunut Irlannissa nyt 12 vuotta ja koti on aika täynnä suomalaista tavaraa: löytyy Heljä L-Sundströmejä seiniltä, on Iittalan astioita, ikkunalaudalla kököttää mariskooli, lapsilla on muumilautasia, Kivi -lyhtyjä on siellä täällä, kaapissa on Porvoon (!) lakuja ja Halvan salmiakki ja nojailen tässä Pentikin tyynyä vasten sohvalla.

Mietin, että olisinko Suomessa asuessani panostanut näin paljon suomalaisiin tuotteisiin...

Vappua en juhli, enkä juhannusta, mutta pääsiäisenä istutamme lasten kanssa rairuohoa.

Lakut ja salmiakki puuttuvat, pitaa menna varastoja taydentamaan.

meilla on lisaksi unikko-kankaasta tyynyja, ananas-kankaasta poytaliina. Aaltovaaseja, Kivi-lyhtyja ja mariskooleja.

Astiasto on Arabiaa, lasit Iittalaa, aterimet Hackmannia, pyyhkeet Marimekkoa. Lapsilla on Marimekon vaatteita. Muumimukeja, laseja, aterimia.

Juhannusta juhlitaan jos se sattuu meidan haapaivaan.

Vierailija
2/5 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Unikko-uunikinnasta ja muutenkin Marimekon vaatteita. Hyvä ystäväni on tv:stäkin täällä tuttu sisustussuunnittelija, joka on aivan hurahtanut Marimekkoon. On kuulemma mielettömän upeita kuoseja. Ylpeänä kannan siis Marimekon kassiani. ; )

Ylioppilaskuviamme ihmetellään täällä usein. Kun ensimmäistä kertaa laitoin veljeni yo-kuvan esille, ihmetteli mieheni paras ystävä homoa merikapteeniveljeäni. ; D Ne ruusut ja lakki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uunikinnas(?) siis sellainen lapanen jolla otetaan kuumaa tavaraa uunista.

Kun muutin Suomesta mulla oli tavaraa kaksi matkalaukullista, ne oli lahinna vaatteita ja kenkia taynna eika ne nyt mitenkaan suomalaisia ollut. Joitain suomenkielisia kirjoja on kanssa jossain nurkassa. Kaikki muut tavarat mita meilla nyt on kotona, huonekalut yms., on ostettu sen jalkeen. Niin ja asun USA:ssa.

Vierailija
4/5 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme juhli mitaan suomalaisia juttuja, ei tosin amerikkalaisiakaan. Me ollaan miehen kannsa ns. tylsia. Kotona hengaillaan aina eika tehda mitaan erityista.

Vierailija
5/5 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hackmannin pannuja tai kattiloita, Marimekon verhoja, Aalto-vaasi, Finlaysonin pussilakanoita ja aivan ihana Lapuan kankurien villapeitto. On niitä toki muitakin Suomi-tavaroita mutta nuo nyt tuli ekaksi mieleen :)

On niillä synnyinmaan tavaroilla vaan tietty tunnearvo, vaikka onkin kaukana poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi