Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit, jos tuttavasi antaisi saman nimen

Vierailija
30.04.2010 |

omalle kuopukselleen kuin sinun lapsesi nimi on? Ja nimi on aika tavallinen. Olisiko ihan samantekevää? Ärsyttäisikö? Olisitko otettu?

Itse nimittäin mietin erästä nimeä lapselleni, joka on jo yhden tuttavan lapsella. "Hyvänpäivän tuttuja" ovat, eli moikataan kun nähdään, jutellaan leikkipuistoissa ym., muttei mitään kaveruksia olla. Enkä tosiaan ole saanut ideaa hänen lapsen nimestään. Alkaa vaan valinnat käymään vähiin, kun miehelleni ei tunnu kelpaavan mikään ehdottamani.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän Suomessa on kaimattomia lapsia.

Vierailija
2/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. entinen naapuri tai koulukaveri antaisi lapselleen saman nimen kuin lapsellani, mutta hyvä ystävä tai sukulainen on asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäisi, mutta jos hyvänpäiväntuttu, olisin ehkä enemmän otettu. Läheisten ystävien kanssa vietetään enemmän aikaa niin voisi tulla sekaannuksia ja asia jotenkin vaivaisi.

Vierailija
4/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä nuo lapset leikkivät päivittäin tuossa pihalla yhdessä ja ne aikuisetkin siis nähdään lähes päivittäin, mutta ei minua ole kyllä naapurin nimivalinta häirinnyt! Tuskinpa sitä koko loppuikäänsä ollaan edes naapureita ja miksi naapuri ei saisi antaa haluamaansa nimeä lapselleen jos se on jo jollain toisella? Ei kait nimet ole mitään uniikkia yksinomaisuutta? Tiedänpähän ainakin, että naapurin mielestä yhdellä meidän lapsella on kiva nimi;)

Vierailija
5/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele että kaikki pyörii minun navan ympärillä.

Jos joku laittaa lapselleen saman nimen mikä meidän pallerolla on niin omapahan on valintansa.

Ollaan mekin joskus nimi meidän lapselle, enkä varsinaisesti ala miettimään listaa minkä nimisiä lapsia (tai aikuisia) tunnetaan ettei nyt vaan kopioida.

Menee todella vaikeaksi! Kai nyt aikuinen ihminen lapsensa nimeää kuten haluaa.

Vierailija
6/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas sukulainen/ystävä jonka kanssa olemme tekemisissä muutenkin kuin sattumalta harvakseltaan, niin olisin pettynyt - ikävä saada kaima ihan lähipiiriin ja puhua sitten esim. "pikku-Maijasta" ja "iso-Maijasta" tai sukunimillä =(

Vierailija
7/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, meni pari vuotta ja ystäväni äiti sai pojan, jolle antoi juuri sen nimen.

Hän ei tiennyt etukäteen "minun" nimestäni.

Siitä sitten muutaman vuoden päästä saimme pojan ja annoin sen nimen pojallemme.

En antanut asian häiritä. Vasta viime viikonloppuna ystäväni äiti sai tietää poikamme nimen, eli emme ole niin läheisissä tekemisissä kovinkaan usein.

Vierailija
8/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuota linkittämääsi ketjua ja ap:n tapausta. Tuossa toisessa ketjussa ap:n ystävä antoi kaks samaa nimeä.

Tuossa ketjussa en tuon ystävän toimintaa ymmärtänyt, se oli minusta törkeää. Sen sijaan tässä tapauksessa antaisin kyllä saman nimen kun hyvän päivän tutulla.

Ei kai se niin voi olla, että kun minä olen päättänyt antaa jonkin nimen lapselleni, niin kukaan tuntemani ihmisen ei sitten "saa" antaa sitä samaa nimeä.

Kyllä voi.

<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1157663/loukkaannuin…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1157663/loukkaannuin…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1157663/loukkaannuin…;

Vierailija
9/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se niin voi olla, että kun minä olen päättänyt antaa jonkin nimen lapselleni, niin kukaan tuntemani ihmisen ei sitten "saa" antaa sitä samaa nimeä.

Vierailija
10/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1157663/loukkaannuin…

Vierailija
11/11 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette tosiaan mitään sydänystäviä jotka tapaisi joka päivä tms. Ehkä jos kovin tiiviisti on yhteydessä niin olis ehkä lähinnä hassua antaa sama nimi. Mutta ainakaan sun kuvauksen perusteella en loukkaantuisi millään lailla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän