Tiistai 22.5.2012 - Hemminki, Hemmo
REKISTERÖIDY
Facebook RSS

Unohditko salasanan? Sivukartta
Tilaa lehti
Ovatko rokotuskohut vaikuttaneet perheenne rokotuspäätöksiin?
#########

Keskustelut

Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle

Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

Näytä:
» Aihe vapaa

Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti

Vierailija - 25.4.2010 20:41  (1/115)

Loukkaannuinko turhaan...? Ystävä antoi tytölleen saman etunimen

kun meidän tytöllä

Minulla ja yhdellä ystävälläni on nuorimmat lapset lähes samanikäisiä, heillä on pari kuukautta ikäeroa, meidän tyttö syntyi aiemmin.

Meillä oli jo raskausaikana puhetta nimistä, mikä mahdollisesti tulisi, jos vauva on tyttö tai poika. Sillon ystävälläni oli täysin eri nimivaihtoehdot, minulla sen sijaan sama, jonka meidän tyttömme saikin nimekseen.

Nyt kun ystäväni tyttö sai nimen niin siinä oli vain keskimmäinen nimi eri kun meidän tytöllä ja tämä hiukan loukkasi. Enkä sano, ettei saisi samaa nimeä antaa, mutta olisin toivonut, että olisi edes kertonut tästä etukäteen. Meidän tytön etunimi kun on sellainen, jota ei ole meidän lähipiirissä eikä siitä ainakaan kauhean helposti väänny mitään lempinimeä, mutta kun nyt ystäväni lapsella on sama etunimi niin taitaa olla vähän pakko keksiä lempinimi kun muuten ei tiedä kummasta on puhe.

Toisaalta tämä tuntuu oudolta tällaisesta loukkaantua, mutta ystäväni pohtima nimi raskausaikana oli täysin eri maata kun nyt tuo, jonka tyttönsä sai nimekseen.

Vastaukset

Vierailija - 25.4.2010 20:44  (2/115)

Onko sinulta jotenkin pois?

Minäminäminä..

Vierailija - 25.4.2010 20:46  (3/115)

No

Kyllä mä loukkaantuisin. Tosi ystävälle en tekisi noin, mutta jos en välittäisi jostain ihmisestä mitä hän on mieltä, niin sitten voisin antaa saman nimen.

Valitettavasti :(

Vierailija - 25.4.2010 20:47  (4/115)

Kyllä se todella outoa on.

Maailma on nimiä pullollaan, ja sitten on pakko antaa juuri sama nimi kuin hyvän ystävän lähes samanikäisellä lapsella. Kun kerran kyse ei edes ollut "jo lapsena päätin tulevan lapseni nimet" -tapauksesta.

Vierailija - 25.4.2010 20:48  (5/115)

Et loukkaantunut aiheetta.

Minä olisin kanssa loukkaantunut tai oikeastaan enemmänkin suuttunut sinun tilanteessa.
Me ainakin yritettiin keksiä lapsillemme sellaiset nimet ettei lähipiiristä löydy samaa nimeä.
Oletko kysynyt ystävältäsi että miksi antoi saman nimen? Asiallehan ei tietenkään enään mitään voi mutta voisit tehdä kantasi selväksi. Siis ei tarvitse mitään riitaa haastaa mutta kertoa ystävällisesti mielipiteesi.

Vierailija - 25.4.2010 20:48  (6/115)

en tiedä olisiko loukkaantuminen

oikea tunne, mutta tosi typerältähän se tuntuisi, varsinkin jos olette paljon tekemisissä!

Vierailija - 25.4.2010 20:48  (7/115)

Samalla tavalla kuin suutun ystävilleni

jos menevät naimisiin samana kesänä kuin minä. Se on minun prinsessakesä.
Oikeastaan on väärin, että kaverit edes odottavat lapsia edes samana vuonna.

Vierailija - 25.4.2010 20:50  (8/115)

Kyllä, turhaan. Ei nimiä kukaan omista.

Tuskin ovat antaneet samaa nimeä siitä syystä, kun se on sun lapsesi nimi. Todennäköisesti siitä syystä, että nimi on heidänkin mielestään kiva.

Mitä väliä?

Vierailija - 25.4.2010 20:51  (9/115)

on tyhmää

siis prinsessakesä-toi ei ole samaa asiaa nähnytkään. on minusta ystävältäsi todella tyhmää ja jotenkin turhaa touhua. kyllä nimiä maailmaan riittää, itse en haluaisi olla kuten koulussa oli 5 eri johannaa, johanna j. , johanna k. johanna h. jne...

Vierailija - 25.4.2010 20:51  (10/115)

Höh

Kyl minusta saa antaa lapselleen ihan just sen nimen kuin haluaa. Oli ystävän lapsella sitten sama nimi tai ei. Ja miekin kavereitten kanssa juttelen nimistä odotusaikana, mutta en niitä todellisia suosikkeja ikinä paljasta etukäteen.

Vierailija - 25.4.2010 20:52  (11/115)

Jännää, miten tuokin asia tulkitaan heti negatiiviseksi, varsinkin kun on ystävästä kyse.

mä ottaisin asian suurena kohteliaisuutena, että ystäväni arvostaa minun lapselleni valitsemaa ja antamaa nimeä niin suuresti, että haluaa antaa saman omalleen!

Vierailija - 25.4.2010 20:52  (12/115)

eihän sille miteen voi

jos kokee olonsa loukatuksi, vaikka syy olisikin hölmö. Sinulla, ap on oikeus tunteillesi ja kaverillasi on oikeus antaa lapselleen nimeksi ihan mikä tahansa.

Meillä ei ole yhdellekään lapselle annettu raskausaikana mietittyjä nimiä. Ne ei vaan tuntuneet sopivan, vaikka muuten olivat kivoja :)
Samaa nimeä en ole kertaakaan antunut kuin ystävien, sukulaisten tai lähinaapureiden lapsilla, mutta ihan hyvin olisin voinut antaa jos juuri 'se' olisi tuntunut lapselleni sopivan parhaiten.

Vierailija - 25.4.2010 20:52  (13/115)

Moi.

Nimet on yleensä ihan julkista omaisuutta, ellei sitten ole kyse sukunimestä. Ei se vähennä lapsesi nimen erityisyyttä vaikka ystäväsi antoikin lapselleen saman nimen.

Parhaan ystäväni lapsella on myös sama nimi kuin omallani, eikä se haittaa mitenkään. Mitään lempinimeä ei ole tarvittu, kyllä lapsukaiset on
tunnistettu ilman apukeinoja.

Kannattaa ajatella että menipä tämäkin kiva juttu kiertoon - jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.

Vierailija - 25.4.2010 20:55  (14/115)

Mun mielestä on outoa,

ei todella ole tapana. Olisin niin ärsyttävä, että mainostaisin kovaan ääneen, että meidän lapsellapa on niin hieno nimi, että kaveritkin antoi saman jne.
Ottaisi ihan älyttömästi päähän!
Monesti jonkun muun sanoma nimi alkaa kuullostaa kivalta, mutta eihän sitä tarvi antaa. Maailma on nimiä täynnä!!

Vierailija - 25.4.2010 20:58  (15/115)

Minä loukkaantuisin myös.

Nimiähän ei voi omistaa, mutta esim. itse vaihdoimme pojallemme suunnitellun toisen nimen, koska 4kk vanhempi serkkupoika sai kyseisen nimen.

Vierailija - 25.4.2010 20:58  (16/115)

Olin kyllä loukkaantunut

kun tyttöni löysi samannimisen kaverin.

Vierailija - 25.4.2010 20:59  (17/115)

No

minulle ei tulisi mieleenkään antaa lapselleni samaa nimeä, kuin minkä joku läheinen on antanut lähiaikoina omalleen. Vaikka olisin miettinyt jotain nimeä pidempääkin, niin vaihtaisin sen johonkin muuhun jos joku läheinen ehtisi antaa nimen ensin. Kyllä tulee ap:n tapauksessa vähän olo, että ystävä on ikäänkuin varastanut hyvän idean.

Vierailija - 25.4.2010 21:00  (18/115)

Kyllä minua ainakin ärsyttää , kun naapuri

vielä sukulainen antoi saman nimen. Kun meidän tyttö sai yli 20 vuotta sitten .

Vierailija - 25.4.2010 21:01  (19/115)

No ei tuo ihan normaalia ole.

Siis antaa kaksi samaa nimeä. Yhden saman nimen vielä voisi ymmärtää, vaikka itse en samaa nimeä kenenkään läheisen kanssa antaisi, mutta kaksi samaa nimeä on jo liikaa.

Olisi minusta outoa!

Vierailija - 25.4.2010 21:03  (20/115)

Siis täh? "Varastanut hyvän idean?"

1. Ei voi varastaa sitä, mitä ei omista.
2. Nimi ei ole mikään idea.

Vierailija - 25.4.2010 21:08  (21/115)

Nimiyhdistelmä on minustakin "idea"

Jos _varastetaan_ melkein koko mietitty nimiyhdistelmä, niin siinähän viedään se idea.

Vierailija - 25.4.2010 21:12  (22/115)

Loukkaannuit!? Etkö ennemminkin olisi otettu!

Vierailija - 25.4.2010 21:14  (23/115)

Loukaannuit turhaan

matkiminen on kehumisen aidoin muoto

Vierailija - 25.4.2010 21:20  (24/115)

Eihän se ole tapana mutta..

Kuten tästäkin ketjusta näkee tapana ei ole antaa samaa nimeä kuin lähipiirillä. Lasta nimetessään ystäväsi kuitenkin luultavasti ajatteli ensisijaisesti lasta joka nimeä kantaa lopun ikäänsä. Tarkoituksena ei varmasti ollut loukata sinua.

Siitähän ei mihinkään pääse, että ihan tietyt nimethän ne kulloinkin on suosittuja. Itsekin luultiin, että oltiin keksitty erikoinen nimi (leffasta joka ei ollut edes huippusuosittu), mutta lähempänä lapsen syntymää alettiin seurata kasteilmoituksia ja selvisi, että aika monella oli kuiteskin ollut se sama idea:) Aikamme lapsia olemme kaikki.

Vierailija - 25.4.2010 21:22  (25/115)

Minä olisin halunnut

Lainaus:
kyllä nimiä maailmaan riittää, itse en haluaisi olla kuten koulussa oli 5 eri johannaa, johanna j. , johanna k. johanna h. jne...

Minulla on vanhanaikainen nimi ja niin kauan kuin muistan olisin halunnut olla jokin normaalin niminen (siis ikäkauteen nähden). Luokalla oli jossain vaiheessa kolme Tarjaa ja olisin satakertaa mieluummin ollut se neljäs Tarja kuin se mikä olen!

Alkuperäiselle vastaan, että nimiä ei kukaan omista. En ole koskaan ymmärtänyt tuota "ei voi antaa sitä nimeä kun se on naapurin kummin kaiman serkulla". Kyllä voi. Olkoon saman niminen lähellä tai kaukana. Voithan ylpeillä, että sinä olit ensin.

Vierailija - 25.4.2010 21:44  (26/115)

Tiedän kyllä, ettei nimiä voi omistaa, mutta sekin tässä ihmetyttää

kun aikoinaan nimistä puhuttiin niin ystäväni sanoi juurikin tästä nimestä, että se ei ole hänen tai miehensä makuun.

Olen kyllä harkinnut kysyä tästä ystävältäni, vaikka eipä se enää mitään muuta.

Kuten joku muukin sanoi niin tuo etunimi ois vielä ehkä jossain määrin ymmärrettävissä, mutta kun viimeinenkin on sama kun meidän tytöllä ja vain se keskimmäinen on eri.

ap

Vierailija - 25.4.2010 21:48  (27/115)

Ahdistuisin kyllä

tosin minähän nyt ahdistun muutenkin milloin mistäkin. :) Mutta siis harmittaisi, koska liian yleisen nimen välttäminen - lähipiirin kaimojen puhumattakaan - oli itselleni tärkeä juttu lapsia nimetessä.

On se mielestäni vähän törppö veto. Muista kuitenkin: eivät he sillä ole mitään pahaa tarkoittaneet tai nimeä valinneet sinua kiusatakseen - selvästikään heille itselleen ei vain ole tärkeää se, onko nimeä lähipiirissä, niin etteivät ole kerta kaikkiaan tajunneet että se sinua häiritsisi.

Vierailija - 25.4.2010 22:06  (28/115)

Meille kävi niin, että olimme päättäneet poikamme nimen jo hyvissä ajoin raskausaikana.

Tiesimme etukäteen, että hän on poika ja nimi oli meille aivan päivänselvä. Emme kertoneet nimestä kenellekään ennen ristiäisiä. Kaverini vauva kastettiin viikkoa aikaisemmin kuin meidän vauva. Hämmästys oli aikamoinen kun kaverin vauvan ristiäispäivänä tekstarina ilmoitettiin sama etunimi, joka oli myös meidän vauvamme nimi (vaikka häntä ei oltu vielä kastettu)! Kyllä sitä harmittelin kovastikin, mutta ei tullut mieleenkään vaihtaa oman vauvamme nimeä.

Vierailija - 25.4.2010 22:12  (29/115)

Siis koska tämä tapahtui vai miten et ole jo kysynyt ystävältäsi asiasta??

Nyt samantien kysyt että mikäs juttu tämä nyt on? Ihan hyvin voit kysyä ja pitääkin, varsinkin kun etukäteen olette nimistä puhuneet! Kyllä sinun pitää moiseen hulluuteen jokin selitys saada! Itse olisin TODELLA vihainen!

Vierailija - 25.4.2010 22:13  (30/115)

mä olisin loukkaantunut

ja todellakin olisin ilmaissut asian "ystävälle". jos olisin ollut ristiäisissä olisin varmaan heti nimen annon jälkeen sanonut että on sullakin ämmä pokkaa "varastaa" nimi.

Naurettava muka ystävä sulla. tälläset ihmiset jotka eivät osaa edes lapsellensa omaa nimeä keksiä ovat naurettavia ja säälittäviä ja olisi varmaan kannattanyut jättää se lapsi tekemättä.

Vierailija - 25.4.2010 22:17  (31/115)

Kyllä olisin vähän ihmetellyt jos omalle kohdalle olisi tullut vastaava tilanne...

Vierailija - 25.4.2010 23:37  (32/115)

Minä olisin ihan oikeasti todella iloinen!

Ihan totta. Sillä kertoohan ystäväsi valinta sen, että olet onnistunut valitsemaan tytöllesi hänenkin mielestään kauniin nimen ja myös, että ystäväsi ihan oikeasti pitää sinusta ja tytöstäsi! Kukaan ei anna lapselleen nimeä, jota kantaa joku, jota kohtaan tuntee pienintäkin antipatiaa.

Minusta teet höpsösti, jos nyt olet loukkaantunut! Äläkä ala keksiä tytöllesi lempinimeä, kyllä nuo kaksi samannimistä aivan varmasti keksivät itseä, miten erottaa itsensä toisesta.

Vierailija - 25.4.2010 23:38  (33/115)

Outoa ajattelua tällä vastaajalla

mikä sinun elämässäsi on vialla, kun ajattelet näin sairaasti?:

Lainaus:
ja todellakin olisin ilmaissut asian "ystävälle". jos olisin ollut ristiäisissä olisin varmaan heti nimen annon jälkeen sanonut että on sullakin ämmä pokkaa "varastaa" nimi. Naurettava muka ystävä sulla. tälläset ihmiset jotka eivät osaa edes lapsellensa omaa nimeä keksiä ovat naurettavia ja säälittäviä ja olisi varmaan kannattanyut jättää se lapsi tekemättä.

Vierailija - 26.4.2010 0:06  (34/115)

kuten

moni on jo kirjoittanut, tuskin hän on valinnut noita nimiä sinua loukatakseen, vaan antaakseen omalle lapselleen mielestään parhaan nimen.

Ihmiset ovat erilaisia - hän ei varmasti ole tullut ajatelleeksi että voisit vaivaantua asiasta, koska ilmeisimmin tämmöinen asia ei häntä itseään vaivaisi.

Sen sijaan, jos otat asian nyt puheeksi, niin ystävyytenne saattaa rikkoutua. Jos hän on muuten sinulle tärkeä ystävä + välinne ovat hyvät, niin ehkä kannattaa antaa asian olla. Itsestäsikin tämä nyt niin tärkeä asia saattaa myöhemmin tuntua jopa mitättömältä.

Vierailija - 26.4.2010 5:17  (35/115)

Haluaisin kyllä uskoa, ettei ystäväni tarkoittanut mitään pahaa, mutta

kuten jo kirjoitin niin sillon kun nimistä keskusteltiin niin ystäväni sanoi, ettei kyseinen nimiyhdistelmä ole oikein hänen tai miehensä makuun, nyt kuitenkin kaksi näistä nimistä päätyi heidän tytön nimeksi.

Lisäksi olemme keskustelleet enemmänkin nimistä ja valintakriteereistä ja olen tälle ystävälleni kertonut, että me olemme kaikille lapsille halunneet nimet, jotka eivät ole kauhean yleisiä ja ettei niitä löytyisi lähipiiristä ym.

Ystäväni tyttö sai nimen lauantaina, emme olleet ristiäisissä kun kaksi lapsistamme oli sairaana. Asumme nykyään eri paikkakunnilla (ystäväni muutti reilu 1kk sitten) emmekä enää näe niin usein.

Mietin siis lähinnä siksi, että loukkaannuinko turhaan, koska synnytyksestä ei ole kauhean kauan niin vielä hormonitkin hyrrää. Miehenikin oli kyllä loukkaantunut.

ap

Lainaus:
tosin minähän nyt ahdistun muutenkin milloin mistäkin. :) Mutta siis harmittaisi, koska liian yleisen nimen välttäminen - lähipiirin kaimojen puhumattakaan - oli itselleni tärkeä juttu lapsia nimetessä.

On se mielestäni vähän törppö veto. Muista kuitenkin: eivät he sillä ole mitään pahaa tarkoittaneet tai nimeä valinneet sinua kiusatakseen - selvästikään heille itselleen ei vain ole tärkeää se, onko nimeä lähipiirissä, niin etteivät ole kerta kaikkiaan tajunneet että se sinua häiritsisi.

Vierailija - 26.4.2010 7:21  (36/115)

Et loukkaantunut turhaan ap!!!

Minä olisin todella harmistunut ja kyllä ilmaisisin asian jotenkin "ystävälle".
Kyllä tuo on hyvän nimen varastamista. Ja varsinkin kun lapset syntyneet noin lähekkäin.
Jotenkin voisin vielä yrittää ymmärtää jos lapsilla olisi monia vuosia ikäeroa.

Nimi on henkilökohtainen asia(ei ilmeisesti kaikille jotka täällä vastaavat), mutta ainakin minulle lapsen nimi on yksityinen asia ja tärkeä vanhemmille!!Tottakai suuttuisin jos joku matkisi jopa 2 nimeä ! Ihan sama asuvatko lähellä vai ei,
tai meneekö lapset joskus samaan kouluun, mutta pelkästään tuo idean kopiointi on naivia ja lapsellista!

Sano ihmeessä ystävällesi jotain. Muuten hän luulee että toimintansa on ok.

Vierailija - 26.4.2010 8:20  (37/115)

no

kai jokanen saa antaa minkä nimen haluu.mulla kaks ystävätärtä laittanu tytöilleen tasan saman yhdysnimen ku mulla itellä:) ja koen sen kohteliaana:)

Vierailija - 26.4.2010 8:28  (38/115)

Tätä ei voi verrata ap:n tilanteeseen!

Lainaus:
kai jokanen saa antaa minkä nimen haluu.mulla kaks ystävätärtä laittanu tytöilleen tasan saman yhdysnimen ku mulla itellä:) ja koen sen kohteliaana:)

Vierailija - 26.4.2010 8:43  (39/115)

Ap

taidat olla erinomainen esimerkki ihmisestä, jolla ei ole todellisia ongelmia.

Vierailija - 26.4.2010 8:55  (40/115)

et todellakaan!

itse olen kertonut kaverille mikä nimi tulisi jos olis tyttö,mutta koskaan ei sitä tyttö ole tullut vaan 2 poikaa,nyt kun olen raskaana ja kaverini oli raskaana,ja sain kuulla että olisi tyttö tulossa olin innoissani että nyt voin vihdoin sen nimen antaa :) noh kaverini synnytti ennemmin ja tytän ja kappas eka nimi oli minulta ja toinen nimi oli toiselta kaverilta otettu! ja ei muka tiennyt asiasta,vaikka oli sen jo kohta 4 v tiennyt! ja kyllä,loukkaannuin. mutta päätin että nimen annan vaikka mikä olisi minä sen ensin olin päättänyt ja minun unelmani se oli että saan tytön jolle se nimi tulee,haaveina kuitenkin jo 4v ollut se! kuullostaa lapselliselta mutta näin se vain on! kyseisen "kaverin" kanssa ei enään olla paljoakaan tekemisissä,ja vielä lisään tuohon että yksi yht kaveri joka on enemmänkin minun kanssani tekemisissä ja kummankin lasteni kummi ja pyysin että tulisi nyt tytölle kummiksi,pyysi tämä edellä mainittu "kaveri" hänet kanssa kummiksi,koska ei kesksinyt muuta ja hänestä kiva kun meillä samat nimet ja kummikin vielä! lapsellinen hän on!

Vierailija - 26.4.2010 9:02  (41/115)

No onhan toi vähän outoa

Yleensä ihmiset ei halua antaa samoja nimiä, joita jo on lähipiirissä. Itse en antaisi samaa nimeä, joka on jo hyvän ystävän lapsella.

MUTTA: Vaikka olet lapsellesi nuo nimet valinnut, et omista niitä nimiä ja kyllä niitä saa kaikki muutkin käyttää. Joten ei tuosta loukkaantuakaan voi. Ja sanoit, että ette ole nyt edes kauheasti tavanneet, ystävä asuu jossain muualla, niin onko tuo nyt sitten mikään ongelma. Ajattele positiivisesti: keksit niin hyvän yhdistelmän, että joku muukin halusi sitä käyttää.

Vierailija - 26.4.2010 9:02  (42/115)

Komps!

Lainaus:
minulle ei tulisi mieleenkään antaa lapselleni samaa nimeä, kuin minkä joku läheinen on antanut lähiaikoina omalleen. Vaikka olisin miettinyt jotain nimeä pidempääkin, niin vaihtaisin sen johonkin muuhun jos joku läheinen ehtisi antaa nimen ensin. Kyllä tulee ap:n tapauksessa vähän olo, että ystävä on ikäänkuin varastanut hyvän idean.

Nimenomaan: maailma on kauniita nimiä pullollaan -miksi valita sama nimi kuin hyvällä ystävällään, jonka kanssa on tekemisissä usein???? Tää ei vaan mahdu mun kupoliin ja suuttuisin ihan varmasti, jos oma kaverini tekisi näin. Ja ei - en ole prinsessa.

Vierailija - 26.4.2010 9:08  (43/115)

Niin siis asumme nyt eri paikkakunnilla, mutta nähdään kyllä pari kolme kertaa viikossa

Asuessamme lähes naapureina niin näimme päivittäin.

Kuten sanoin, tiedän, etten omista nimiä, mutta pikkasen ihmetyttää kun ystäväni sanoi hälle kertoessani meidän nimiyhdistelmän, ettei kyseiset nimet ole heille mieleisiä ja nyt on kuitenkin ensimmäinen ja viimeinen nimi just samat kun meidän tytöllä.

ap

Lainaus:
Yleensä ihmiset ei halua antaa samoja nimiä, joita jo on lähipiirissä. Itse en antaisi samaa nimeä, joka on jo hyvän ystävän lapsella.

MUTTA: Vaikka olet lapsellesi nuo nimet valinnut, et omista niitä nimiä ja kyllä niitä saa kaikki muutkin käyttää. Joten ei tuosta loukkaantuakaan voi. Ja sanoit, että ette ole nyt edes kauheasti tavanneet, ystävä asuu jossain muualla, niin onko tuo nyt sitten mikään ongelma. Ajattele positiivisesti: keksit niin hyvän yhdistelmän, että joku muukin halusi sitä käyttää.

Vierailija - 26.4.2010 9:14  (44/115)

No en suuttuisi tuollaisesta..

Ei se ole sulta mitenkään pois, jos ystäväsi lapsella on sama nimi.

Vierailija - 26.4.2010 9:25  (45/115)

Makunsa kullakin...

Itse en antaisi lapselleni samaa nimeä kuin ystäväni on antanut... Mutta tiedän tapauksen, että siskosten pojilla on sama nimi... Siis eka serkut ovat saman nimisiä keskenään!

Vierailija - 26.4.2010 11:43  (46/115)

Tämä on kyllä täysin aiheen vierestä!

Lainaus:
kun tyttöni löysi samannimisen kaverin.

Vierailija - 26.4.2010 12:55  (47/115)

Älä välitä näistä vastauksista:"Ei se ole sinulta pois.."

ONHAN se sinulta pois- nyt ei tyttäresi nimi ole enää niin erikoinen, jos yksi lähimmistä(?) ystävistä kopioi nimen.
Monelle vanhemmalle juuri se on nimessä tärkeää,
että sitä nimeä ei olisi KOVIN monella.
Tottakai jokainen tietää että samannimisiä sattumalta tulee olemaan,mutta tämä tilanne ei ole sattumaa.

Mä kiertäisin tuollaisen ystävän kaukaa! Seuraavaksi se haluaa saman kampauksen kuin sinulla, ostelee lapselleen täysin identtiset vaatteet, ja lopuksi vielä varastaa miehesi.;)
Hän haluaa olla SINÄ. Varo tuollaisia ystäviä,
ei ole kaikki kotona. Jos ei omalle lapselleen
osaa itse keksiä nimeä. yäk!

Vierailija - 26.4.2010 13:00  (48/115)

loukkaannut turhasta!

Tyttö se on se oka nimeä kantaa lopun elämäänsä,jokaisella on oikeus antaa se nimi jonka lapsellensa haluaa...ei se että sinun lapsella on saman nimi voi siihen ystävyyttä kaataa,ota se vaikka imarteluna.Turhaa tressiä turhasta ole onnellinen että kummallakin on elävät terveet lapset,se on tärkeämpää!!!!

Vierailija - 26.4.2010 13:04  (49/115)

Haloo!

Te asutte vielä eripaikkakunnilla ,mitä sinä otat neniis tollasta...ei ole muuta ongelmaa sulla vai?

Vierailija - 26.4.2010 13:11  (50/115)

en tiedä loukkaantuisinko

jos ystäväni antaisi lapselleni saman nimen mikä meidän lapsella jo on, en usko että näin kävisi. Tottakai jokaisella on oikeus antaa mikä tahansa nimi lapselleen, mutta olen kyllä luullut ettei ole tapana käyttää nimiä jotka ovat jo "varattuja" lähipiirissä. Odotan tällä hetkellä poikaa ja ystäväni pojalla on todella ihana nimi, mutta sitä en tietenkään edes harkitse vaan löydän kyllä toisen yhtä ihanan nimen sitten omalle pojalleni..

Vierailija - 26.4.2010 13:11  (51/115)

Voithan

kysellä ystävältäsi et miten ne pääty siihen nimeen kun sanoi aikaisemmin et ei oo sen makuun.. et oot ihmetelly. Mut mun mielestä ei kannata ilmasta vaikka ois loukkaantunu kun ei tolle asialle näin jälkikäteen mahda yksinkertaisesti mitään. Turhaan vaan jäädyttäsit teän välejä. Tuskin ystäväsi kuitenkaan on pahaa tarkoittanut, ihmiset aattelee asioita vähän eri näkökulmista. Kuitenki mun henk.koht mielipide on ettei sais laittaa samaa nimeä joka on noin samanikäisellä lähipiirissä. Varsinki kun oot sanonu et haluais et ois lähipiirissä samannimistä ystävällesi.

© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot
[^]