Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua yhtä tuttavaani.

Vierailija
30.04.2010 |

Olen aina puhunut, että minulla on rahat tiukilla: Olen opiskelija, isäntä töissä ja lapsia. Niin se jatkuvasti kyselee minua kaiken maailman matkoille, nytkin olisi sellainen 800 € matka tiedossa. Olen ilmoittanut hänelle, että ensisijaisesti matkustan perheeni kanssa, koska matkusteluun ei ole muutenkaan paljoa varaa. Perheen kanssa voidaan matkustaa noin pari kertaa vuodessa. Ensi vuonna ehkä voidaan tehdä ensimmäinen yhteinen ulkomaan matka (perheen kanssa) ja ollaan kuitenkin jo 10 v oltu yhdessä. Rasittavaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäntä??? XD

ap

Meijän isäntä ;)

Vierailija
22/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota tutullesi vaikka la pickniciä. Voihan olla, että tuttusi vain tuntee yksinäisyyttä tms. eikä osaa sitä tuoda muuten esille. Yhden retken aikanakin ehdit kyselemään, mitä hänelle oikeasti kuuluu ja mistä hän haaveilee jne. Sitten voit kertoa omat asiasi ja perustella miksi perhe on sinulle ensisijainen. Jos tuttusi on ystäväsi, hän ymmärtää että retkiä voi tehdä vielä vuosienkin päästä. Nyt vain täytyy mennä tiettyjen rajaehtojen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän käy töissä, hänellä ei ole lapsia. hänen avomiehensä talo, jossa hän siis asuu, on maksettu. Hän toki maksaa siitä asumiskustannuksia, mutta asumiskustannukset varmaan ovat normaalia pienemmät. Eiköhän hänellä jää ihan palkastaan rahaa matkusteluun. Onhan sen talouden tulot (molemmat siis töissä) varmaan paljon pienemmät kuin meidän (vain isäntä töissä ja mä opiskelen). Meillä sitten (muita/pakkollisia) menoja enemmän, koska on lapset. Ei yksinkertaisesti jää paljoa ylimääräistä rahaa matkusteluun.

Ja mikäs kyselyissä sitten rasittaa??? Jos et itse pääse?=eli harmittaa = kateellinen hänen tilanteelleen? villi arvaus vaan.

, no ei siihen kyllä kovin suurta aivokapasitettia ja ponnisteluja tarvita kun pystyy laskemaan (ei tuohon edes matematiikkaa tarvita) Kun tajuaa: kahden henkilön talous ja molemmat ansiotyössä on enemmän käytettävissä olevia tuloja kuin neljän henkilön taloudessa, jossa yksi henkilö on ansiotyössä. Sekä myös sen, että kahden henkilön taloudessa on vähemmän pakollisia menoja kuin neljän henkilön. Ja kuten jo sanoin, ennemmin pidän perheeni kuin matkustelen yksikseni eli en ole kateellinen. Se rasittaa, kun joudun jatkuvasti sanomaan samasta asiasta. ap

Ystävälläsi eri elämäntilanne, tottakai rahaa on enemmän matkusteluun kuin sinulla.

Eri tilanne, eri elämä.piste.

ja ei kateellisuus sitä tarkoita että "haluaisit vaihtaa lapsesi hänen matkusteluelämään",

vaan sitä että sinua ÄRSYTTÄÄ ystäväsi KOSKA olet hänelle kateellinen.(=toisin sanoen et osaa olla hänen puolestaan onnellinen että hän matkustelee)

Vierailija
24/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin kuitenkaan joka viikko pystyy itse matkustamaan?

Olisiko sinulla joku asenneongelma ystävääsi kohden, vai miksi tuo nyt niin rasittaa?

En ilkeile sinulle, vaan yritän saada sinut tietoiseksi omista tunteistasi tähän henkilöön?

Kun mainitsit myyntijutunkin, eli kyseinen henkilö todella ärsyttää sinua. Miksi sitten olet yhteydessä häneen?

Aloituksella täällä selvästi haet tukea omille ärsytyksen tunteille,eli haluaisit että haukkuisimme hänet sinun kanssasi....

Vierailija
25/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävisikö ap matkoille?

Vierailija
26/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurena ongelmana, mutta ymmärrän kyllä, että tämänkaltainen käytös on epämieluisaa. Epäilen, että ystäväsi saattaa olla yksinäinen ja jollain tavalla ripustautuu sinuun. Pitääkö paikkaansa yhtään? Tuo toisen rahatilanteen arvioiminen ja syyllistäminen ei ole korrektia käytöstä, kun kuitenkin tulette omillanne toimeen ja olette kohtalaisen tyytyväisiä tilanteeseen.

Onpa virallista teidän ystävyys!?

Mikset voi normaalisti sanoa tutullesi ettei tilanteessasi onnistu, ja hänen kyselynsä vaan masentavat sinua kun et voi lähteä.

On se kumma ettei osata ystäville jutella vaan täällä pitää manailla...

En tarkoittanut tuolla "ilmoittanut" sanan käytöllä, että meidän ystävyys olisi jotenkin virallista. Joo olen sanonut (en kyllä tuota "masentaa"), mutta hän alkaa aina syyllistämään minua; "Ei sulla ole varaa lähteä, kun et tee töitä opiskelujen ohella (huom. mulla on ne lapset, joiden kanssa on ihan hyvä olla, sitten minulla on myös vajaavuus, jonka takia jo pelkkä opiskelu normaalia vaikeampaa)."

Tämä samainen tuttavani monta vuotta suunnilleen pakotti minut yhden ketjun (joka täälläkin haukuttiin ja etenkin myyntihommat; kuluja tulee loppujen lopuksi enemmän kuin tuotta) myyntihommiin. Ja vastaus: "En tykkää tyrkyttää tuotteita muilla ihmisille, en ole myyjätyyppiä, mulla on ihan tarpeeks töitä opiskelujen ja lasten kanssa" (Ja tottahan se on, ei kaikki ole myyntihenkisiä!) oli hänen mielestään vain tekosyytä. Eli koin, että hän ei antanut olla minun sellainen kuin olen.

Vierailija
27/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisiko olla että ap:n ystävä tietää rahatilanteen ja siksi kysyy juuri pelkästään ap:ta mukaan? Yksi ihminen matkustaa halvemmalla kuin yksi perhe. Tekee ihan hyvää välillä maisemanvaihdos itse kenellekin. Lapsille ehkä riittää mummulat sun muut, mutta aikuiselle tuollainen reissu aikuisseurassa on kiva.

Vierailija
28/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että ystäväsi saattaa olla yksinäinen ja jollain tavalla ripustautuu sinuun.

Kaveri pyytää matkalle mukaan (varmaan max pari kertaa vuodessa? ei kai kuitenkaan itsekään joka kuukausi matkustele?) ja täällä jo aletaan pitää kaveria suunnilleen riippakivenä sen vuoksi? Onpas siis ihan tosi kauheeta ripustautumista, jos matkaseuraksi joskus kysyy. Voihan sitä kohteliaasti kertoa, ettei pääse. Eihän muutenkaan kaikki yhteiset menot varmaan aina sovi.

Enpä yhtään ihmettele, ettei monilla vaikuta juuri olevan ystäviä - uskaltaako teitä edes kahville pyytää, vai vetävätkö ap:n kaltaiset tyypit sellaisestakin herneet nenään ja avautuvat nettipalstoilla?

Vierailija
29/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota tutullesi vaikka la pickniciä. Voihan olla, että tuttusi vain tuntee yksinäisyyttä tms. eikä osaa sitä tuoda muuten esille. Yhden retken aikanakin ehdit kyselemään, mitä hänelle oikeasti kuuluu ja mistä hän haaveilee jne. Sitten voit kertoa omat asiasi ja perustella miksi perhe on sinulle ensisijainen. Jos tuttusi on ystäväsi, hän ymmärtää että retkiä voi tehdä vielä vuosienkin päästä. Nyt vain täytyy mennä tiettyjen rajaehtojen mukaan.

yrittänyt tässä tähdentää, että olen samat asiat sanonut hänelle monta kertaa ja senkin, että kerron kun tilanne muuttuu..

Vierailija
30/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei kateellisuus sitä tarkoita että "haluaisit vaihtaa lapsesi hänen matkusteluelämään",

vaan sitä että sinua ÄRSYTTÄÄ ystäväsi KOSKA olet hänelle kateellinen.(=toisin sanoen et osaa olla hänen puolestaan onnellinen että hän matkustelee)

ärsyttää, kun aina saan samat asiat hänelle sanoa, en jaksais.

Vierailija
31/35 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurena ongelmana, mutta ymmärrän kyllä, että tämänkaltainen käytös on epämieluisaa. Epäilen, että ystäväsi saattaa olla yksinäinen ja jollain tavalla ripustautuu sinuun. Pitääkö paikkaansa yhtään? Tuo toisen rahatilanteen arvioiminen ja syyllistäminen ei ole korrektia käytöstä, kun kuitenkin tulette omillanne toimeen ja olette kohtalaisen tyytyväisiä tilanteeseen.

Onpa virallista teidän ystävyys!?

Mikset voi normaalisti sanoa tutullesi ettei tilanteessasi onnistu, ja hänen kyselynsä vaan masentavat sinua kun et voi lähteä.

On se kumma ettei osata ystäville jutella vaan täällä pitää manailla...

En tarkoittanut tuolla "ilmoittanut" sanan käytöllä, että meidän ystävyys olisi jotenkin virallista. Joo olen sanonut (en kyllä tuota "masentaa"), mutta hän alkaa aina syyllistämään minua; "Ei sulla ole varaa lähteä, kun et tee töitä opiskelujen ohella (huom. mulla on ne lapset, joiden kanssa on ihan hyvä olla, sitten minulla on myös vajaavuus, jonka takia jo pelkkä opiskelu normaalia vaikeampaa)."

Tämä samainen tuttavani monta vuotta suunnilleen pakotti minut yhden ketjun (joka täälläkin haukuttiin ja etenkin myyntihommat; kuluja tulee loppujen lopuksi enemmän kuin tuotta) myyntihommiin. Ja vastaus: "En tykkää tyrkyttää tuotteita muilla ihmisille, en ole myyjätyyppiä, mulla on ihan tarpeeks töitä opiskelujen ja lasten kanssa" (Ja tottahan se on, ei kaikki ole myyntihenkisiä!) oli hänen mielestään vain tekosyytä. Eli koin, että hän ei antanut olla minun sellainen kuin olen.

ajattelee asioita tunteella, ei järellä ja ei osaa ottaa muita huomioon.

Vierailija
32/35 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka jaksaa edes miettiä ystäväänsä noin paljon kuin sinä? Ei aikuisella äidillä ole aikaa ainakaan...

Rakas, sulla on vielä paljon elämää elettävänä edessä. Elä itsellesi äläkä jollekin muulle.

Ja ketä kiinnostaa toisten raha-asiat? Siis niin paljon,että sinun pitää täälläkin ääneen selitellä sinun ja hänen tuloistaan. ???

Jotenkin tämä ystävyys-sana on kyllä minua naurattanut kun täällä lukee kaikenlaisia juttuja "ystävyksistä"". helvetti, sano sille suoraan päin naamaa,mikä siinä on niin vaikeaa?

Täytyy todeta,niinkuin joku jo totesikin että jopa on sulla ongelmat! Toisaalta,positiivista

tässä on se että jos tämä on elämäsi täyttävä ongelma niin sullahan pyyhkii sitten tosi hyvin!!!

Luin nämä viestit läpi ja tajusin, mitä en ole tässä tarpeeksi selkeästi kirjoittanut ja mikä tässä asiassa on koko pääasia (miksi olen esim. joutunut noita raha-asioita miettimään). Jos kerron tuttavalleni, etten pääse (no muutama viesi ylempänä kerroin kuinka olisin päässyt Suomessa tehtävälle matkalle, mutta aikataulut eivät sopineet yksiin), niin hän alkaa vaikka miten päin vääntelemään asiaa kuinka pääsisin! Ja sitten jos en siltikään pääse (esim. kerron, että mulla ei ole varaa pyytää palkatonta vapaata, koska hän oli aiemmin ihmetelly, enkö muka saisi töistä palkatonta vapaata, niin siihen kerroin, ettei ole varaa), niin sitten hän siihenkin syyllistää.

Joo, pitää jättää tällaiset ihmiset omaan arvoonsa. (Mutta pakosti olen hänen takiaan joutunut raha-asioita miettimään sekä hänen että minun, koska hän aina sanoo, että hänellä olisi siinä ja siinä tilanteessa varaa.)

Itse jos kysyin tuttavaani matkalle (kuten olen tehnyt) ja jos meille ei sama aika kävis, antaisin olla. Tai jos tuttavani sanoisi ettei ole varaa niin antaisin olla (voi että kuinka monta kertaa tuttavani ovatkaan sanoneet, ettei ole varaa johonkin juttuun, mihin olen pyytänyt, niin en ole heidän raha-asioitaan alkanut arvostelemaan! tai siis heidän puolestaan tiennyt onko heillä rahaa vai ei :))

En tiedä mistä tuo käytös sitten johtuu (sekä tuttavan, että mun että mietin tuota liikaa!). Ja itse nyt tämä on sen takia ongelma, kun oltiin lapsena niin hyvät ystävät (ihan oikeastaan täydelliset), mutta ehkä vaan pitää hyväksyä se, että näin ei ole enää. Mutta by the way; tämä ei ole elämäni ainua ongelma...mutta ehkä sellainen, että voinkin sille jotain. Ehkä klassinen temppu, muuta omaa käytöstä, kun toisen käytöstä et voi muuttaa; miten tässä muuttaisin omaa käytöstäni?

Vierailija
33/35 |
09.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut ystävälleni. ap

Vierailija
34/35 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap