Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuodatusta lapseni isän nykyisestä...

Vierailija
30.04.2010 |

Vappu pilalla. Tai ainaki oon ihan törkeen vihanen. Lapseni isä on keväällä sanonut että ottaa ykkösluokkalaisen koko lomaksi luokseen eli kuukaudeksi koska heillähän on pitkä kesäloma koulusta eikä mulla tietty oo mahdollisuutta pitää sitä koko aikaa lomaa. Aiempina vuosina on ottanut kahdeksi viikoksi.

No, hän ei ollut tästä aiemmin sanonut nykyiselleen ku nyt. Nykyinen oli vetänyt herneet nenään ku ei kuulema halua VIERASTA lasta heille niin pitkäksi aikaa!!!

Huh huh!!

Ensinnäki hän on ollu kuvioissa jo 6v, eli luulis ettei enää ole vieras! Toiseksi tää on hänen miehensä lapsi! Kai miehellä on oikeus pitää niin paljo lasta siellä ku haluaa!

Ja yhteinen loma ei ole menossa pilalle ku tää nainen tekee töitä koko kesän. Että siitä ei ole kyse.

Ei voi ymmärtää.

No lapsen isä sitte käski mun miettiä varasuunnitelmaa.. Mitähän varasuunnitelmia minä tässä vaiheessa voin enää keksiä ku kaikki on lyöty jo lukkoon!

Kiitos ku sai avautua.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen se joka sanoi etta miehen ei tarvitse kysya lupaa lapsen tulemisiin. Ja pysyn kylla sanani takana. Esimerkki, lapsesi on menossa viikon kesaleirille, kaikki on sovittu ja suunniteltu. Mutta lapsi vaikka sairastuu tai ei vaan mene leirille, neuvottelisitko jonkun kanssa saako lapsesi pysya kotona sen ajan. Et tietenkaan, kyllahan asiasta voi infota ja joutua sumplimaan kaytannonasioita uudestaan. Mutta lapsen kotonaolo ei ole edes kysymys.

En tieda ymmartaako kukaan pointtiani, lapsi tulee ja menee ihan samaten kuin ydinperheessa.

Toiseksi jos lahtee aitipuoleksi, siihen kuuluu vastuu ja lapsen hoitaminen. Ei voi muuttaa "valmiiseen perheeseen" ja sitten kuvitella etta elaa nuorikkoelamaa.

tsemppia ap olet taysin oikeassa ja saat minulta kaikki sympatiat.

Vierailija
2/50 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuskommetti - luepa apn kommentti uudelleen. Ymmarsit sen ihan vaarin.

ja sina 4 lapsen aiti, voit ihan hyvin olla samassa tilanteessa joskus. Eli katteleppa asiaa siltakin kantilta. Olisiko reilua etta sinun lapset eivat olisi tervetulleita isansa kotiin kuin aikarajoitteella. Outo maailmankuva minun mielesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän että saatan erota joskus miehestäni! :)

Omat vanhempani erosivat joskus ja on kokemusta vanhempien uusista kumppaneista.

Naurettavaa räksytystä ENTISELTÄ että pitää toisten muka lähteä eroamaan!!

Johan sää neljä vuotta olit miehen kanssa.. ;)

Kyllä se nainen asuu kotonaan siinä missä mieskin, vaikka miehellä olisi lapsi toisen ihmisen kanssa hankittuna menneiltä vuosiltaan.

Se, että toinen sanoo kumppanilleen ei tee hänestä määrääjää.

Sinänsä mielenkiintosta että nainen määrää kenen kanssa mies kaveeraa -mistä sinä tiedät että nainen määrää???

Voihan se olla että mies on samaa mieltä, ettei kannata olla yhteydessä. Ettei nyt olisi mennyt luottamus kummiin -hän mahdollisesti menee sinulle kantelemaan asioistaan?

Niin, sinä siinä odottelet jotain suunnitelmia viimetinkaan ja syytät naista.

Siinähän opit jotain? Olet omillasi. Ei se mies ole vuosiin enää ollut sinun ja sinun pitää järjestää jotain hoitoa lapselle tai sopia ennenkö hakemusajat umpeutuu että lapsi MENEE isälleen.

Jos sinä joskus saat kumppanin ja asutte yhdessä niin yhtälailla se mies saa sanoa jos joku asia ei miellytä tai lapsien kanssa tehtäisiin niin tai noin.

Kovin paljon näytät tietävän jonkun parin elämästä, mutta miten paljon oikeasti? Väität ettei se "liian kaunis" nainen hoida koskaan lastasi kotonaan, tekee kuule pahaa uskoa.

hanki oma elämä ja hoida lapsesi asioita paremmin, äläkä syytä toisia. Sinulla ei ole nyt järjestelyjä tehtynä. Ei ole tollasessa mitään järkeä.

Se neljän äiti.

Vierailija
4/50 |
02.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiani ap:lle! Itseäni harmittaa, kun haluaisin mieheni lapsen käyvän meillä useammin, mutta kun itse en voi asialle mitään, kun toisten välit huonot...

Vierailija
5/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka ehdotti tarhaan tai kerhoon laittoa niin ekaluokkalaisia ei oteta tarhaan. Ja päiväleirille olisinki laittanut mutta sen hakuaika on jo ohi, ei toivoakaan että sinne enää pääsisi. Ja mitä tulee siihen että etälapseen ei voi kiintyä niin höpöhöpö! Se on ihan aikuisesta kiinni. Jos lapsi on vuoden ikäinen kuten meillä oli ku uus tuli kuvioihin niin siinä vaiheessa sen suhteen voi luoda. Mutta sitä minäkin ihmettelen että miksi se isä antaa naisen sanella. Ja hän todellakin saa itse sen hoidon jotenkin järjestää kun on jo luvannut ottaa lapsen. Minun suku asuu toisella puolen suomea että heitäkään en voi hätiin noin vain hälyttää. ap

Varmasti on täydellisiä aikuisia, jotka voivat kiintyä etälapseenkin ja osaavat sen suhteen luoda, vaikkei heillä olisi kokemustakaan lapsista. Riittää että heillä itsellään on ollut riittävän hyvä lapsuus, kuten varmasti monella suomalaisella (oletan että kyseessä 70-80luvulla syntyneestä). Heh, ei ihmiset ole niin täydellisiä, paitsi ehkä ap.

Ja toinen että ap ei näe että entisessä miehessä olisi tässä vikaa, vika on vain uudessa puolisossa. Uusi puoliso sanelee. On se mies kyllä se varsinainen pönttö jos ei keskustele puolison kanssa ensin ennen kuin lupaa.

Mutta mies sen sotkun on kehittänyt, joten anna sen hoitaakin se. Mutta kannattaisiko oikeasti ymmärtää että vastuu ja sinun pettymystesi ja kiukun kohde on se mies, eikä uusi puoliso?

Vierailija
6/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka ehdotti tarhaan tai kerhoon laittoa niin ekaluokkalaisia ei oteta tarhaan. Ja päiväleirille olisinki laittanut mutta sen hakuaika on jo ohi, ei toivoakaan että sinne enää pääsisi. Ja mitä tulee siihen että etälapseen ei voi kiintyä niin höpöhöpö! Se on ihan aikuisesta kiinni. Jos lapsi on vuoden ikäinen kuten meillä oli ku uus tuli kuvioihin niin siinä vaiheessa sen suhteen voi luoda. Mutta sitä minäkin ihmettelen että miksi se isä antaa naisen sanella. Ja hän todellakin saa itse sen hoidon jotenkin järjestää kun on jo luvannut ottaa lapsen. Minun suku asuu toisella puolen suomea että heitäkään en voi hätiin noin vain hälyttää. ap

Varmasti on täydellisiä aikuisia, jotka voivat kiintyä etälapseenkin ja osaavat sen suhteen luoda, vaikkei heillä olisi kokemustakaan lapsista. Riittää että heillä itsellään on ollut riittävän hyvä lapsuus, kuten varmasti monella suomalaisella (oletan että kyseessä 70-80luvulla syntyneestä). Heh, ei ihmiset ole niin täydellisiä, paitsi ehkä ap. Ja toinen että ap ei näe että entisessä miehessä olisi tässä vikaa, vika on vain uudessa puolisossa. Uusi puoliso sanelee. On se mies kyllä se varsinainen pönttö jos ei keskustele puolison kanssa ensin ennen kuin lupaa. Mutta mies sen sotkun on kehittänyt, joten anna sen hoitaakin se. Mutta kannattaisiko oikeasti ymmärtää että vastuu ja sinun pettymystesi ja kiukun kohde on se mies, eikä uusi puoliso?

Ei tarvitse olla täydellen osatakseen luoda suhteen pieneen lapseen? Mielestäsi pitää?

Minä tunnen monia perheitä joissa äitipuolella ja etälapsella on toimiva ja hyvä suhde.

Ja kyllä, kiukun kohde on myöskin mies, ei pelkästään hänen nyxä. Nykyinen on aiemminkin käyttäytynyt vastaavanlaisesti mutta silti en osannut tätä odottaa.

Mutta toisaalta, eilen asiaa ajattelin ja juttelin mm. perheeni kanssa niin he olivat sitä mieltä että eiköhän sen isän tehtävä ole etsiä hoitaja tai hoitopaikka jos itse ei pidä lupaustaan.

Btw.. Miksi pitäisi kysyä lupa saako oma lapsi tulla käymään?? Lapsella on eron jälkeen kaksi kotia, ja uudet puolisot tietää että lapsi tulee "kaupanpäälle".

Vierailija
7/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljo luonapito tarkoittaa, että lapsella pitää olla esim. oma huone isän luona. Tällähän äitikin perustelee rahatarpeensa, niin miksi isällä oleminen ei sitten maksakaan muka mitään ja 3kk menee ihan tuosta vaan ja äidille pitää maksaa sekin aika rahaa, jotta saa lastaan tavata. Huono vertaus nuo isovanhemmat! Miksi ihmeessä äiti tarvitsee elatukseen rahaa? Eikö sen pitäisi tapahtua ihan silkasta vanhemmuuden ilosta kuten isänkin kohdalla?

Ja kyllä, olen äitipuoli. Mies maksaa elarit täsmällisesti, lapsi on meillä oman halunsa mukaan kuten nytkin. Teini saa pitkälti itse päättää aikataulunsa ja on tervetullut halutessaan, mutta mies ei myöskään loukkaannu, jos kaverit menee välillä edelle. Silti ei tämä etävanhemmuus mitään ilmaista ole miehelle. Meillä on tarkoituksella yhtä huonetta isompi asunto, jotta nuorella on kiva huone täällä. Siis oma huone, jossa hyvä sänky, oma tietokone jne. Samoin ostetaan kaikkea herkkua aina vierailulle, viedään ulos syömään, otetaan matkoille mukaan, maksetaan matkat tänne, annetaan luokkaretkirahat, ostetaan pyörää jne. Näinhän se menee, mutta minusta koko elari on liioittelua. Äiti saa lapsilisän ja sen pitäisi kattaa ne suuremmat ruokakulut, jotka lapsesta tulee. Muuten musta kuluja on ihan yhtä paljon, kun äiti tarjoaa lähinnä vain pakolliset ja meiltä tulee kaikki ylimääräinen puhelinlaskuista alkaen + yhtä paljon on asuntoon kummassakin päässä panostettu.

Niin kuin se raha nyt olisi suurin este sille, että isä hoitaisi lasta puolet kesälomasta... Ei ne elarit ja lapsilisät tarkoita sitä, että niitä maksetaan, jotta lasta ei tarvitse nähdä. Etkö ole sitä tajunnut, että ne maksaa se vanhempi, jonka luona lapsi ei asu VAIKUTISESTI

Vierailija
8/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen todellakin hyvä sanomaan, koska olen SEKÄ "äitipuoli" ETTÄ lähivanhempi. Ja oletan että mieheni kysyy minulta, jos hänen lapsensa tulee meille tapaamisten ulkopuolella, ja myös tiedostan, että exäni nykyisellä on oikeus vaikuttaa minun lapseni "ylimääräiseen" heillä oloon. Kyse on yhteisestä kodista, jossa lähtökohtaisesti asuu tietty määrä ihmisiä vakituisesti, muutoksista arkeen KUULUU sopia sen toisen aikuisen kanssa. Mutta ilman jonkinlaista perustelua en tosin ymmärrä miksi ei sopisi. Minä en esimerkiksi jaksaisi ottaa nykyiseni lasta kuukaudeksi kesällä, mutta mieheni onkin kesän töissä, ja hoito jäisi minun vastuulleni. Ja lapsi on vielä niin pieni, että häntä todellakin on hoidettava, ei mene vain siinä sivussa. Viikon tai pari voisin jaksaakin, mutta ymmärrän että kuukausi (isommankin) lapsen kanssa jonka jatkuvaan läsnäoloon ei ole tottunut voi olla hieman liikaa:)

Vierailija
9/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lupaili kuukautta, kysymättä nykyiseltään ensin.

Ymmärän tavallaan ettei nykyinen halua ottaa kuukaudeksi lastanne. Vaikka hänellä on ollut monia vuosia mahdollisuus tutustua lapseenne, onhan se niin, ettei kaikista lapsista vaan pidä. Mutta, myöskin lapsi on miehesi, joten vaikkei hän halua lasta heille kuukaudeksi, niin mielestäni pitäisi ottaa. Se on vaan purtava hampaita yhteen ja suostuttava. Onhan hän tiennyt jo alun alkaen että lapsi kuuluu pakettiin.

Jotkut puhuvat että jos lapsi olisi etävanhemmalla 3 kuukautta, niin silloin lähivanhemman pitäisi maksaa elareita etävanhemmalle. Ei kai se nyt ihan niin voi mennä...

Yleensähän lapsilla on kuitenkin oma huone. Silloin lapsen huoneesta ja suuremmimmista neliöistä maksetaan noin 100e/kk. Tämä on NOIN, please älkää takertuko siihen seikkaan.

Lähivanhempi joutuu kuitenkin maksamaan tämän huoneenvuokran myös sen ajan kun lapsi on pois.

Myös luultavammin lähivanhempi antaa lapselle mukaan vaatteet, jotka itse on ostanut. Jos lapsella on kallis vakuutus, niin lähivanhempi sen luultavasti kuitenkin maksaa myös etävahemmalla oleilun ajan.

Vierailija
10/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mieheni lapsi olisi meillä kesällä kuukauden putkeen. Mutta jos näin kävisi niin en taatusti meteliä nostaisi vaan sitten mentäis kesä lapsen ehdoilla. Nämä valinnat tehdään siinä vaiheessa kun huolitaan mies jolla on ennestään lapsi/lapsia. Turha valittaa:)

Onko heillä omia yhteisiä lapsia, vaikuttaa siltä että ei ole.

Vierailija
11/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos monipuolisesta palautteesta.

Heillä ei ole yhteisiä lapsia.

Ja joku puhui noista elatusmaksuista ja kuluista.

Minä maksan vaatteet ja muut tarvikkeet. Puhelimen, liittymän, iltapäiväkerhon.. kaikki.

Isällään lapsella ei ole omaa huonetta vaan nukkuu olohuoneessa siellä ollessaan.

Eli isänsä maksaa pelkästä syömisestä kun lapsi siellä on. Vaatteet ottaa kotoa mukaan.

Sovin myös isän kanssa että siltä kuukaudelta kun lapsi siellä on kesällä ei hän tietenkää maksa elatusmaksua.

Ja tilanne niin päin siis että isä lomalla, isän nykyinen töissä kyseisen ajan. Joten nykyisen ei todellakaa tarvitse lasta hoitaa. Ei ole sitä koskaan tehnytkään vaan lapsen mukaan saattaa jopa lähtee viikonlopuksi pois jos lapsi sinne menee. Ilmeisesti ei pidä lapsista siis juurikaan mutta onhan hän alusta asti tienny että se lapsi on ja tulee olemaan.

ap

Vierailija
12/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nyt ei mitään uutta meininkiä... lasteni isä asustelee rikkaan leskirouvan kans,jolla murkkulapsia.asuvat naisen omistamassa talossa,ajavat naisen omistamalla autolla jne jne...lapsilla ei ole mitää sijaa heidän elämässä enää...

joopa joo... enpä edes tyrkytä heitä sinne:)

parempi olla kotona kuin siellä.

eikä todellakaan kannata heittää lapsen hoitoa isän varaan..siin käy noin..

Vierailija
13/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ole lapsen isän asia keksiä varasuunnitelma. Hänhän tämän sopan on keittänytkin.

Vierailija
14/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isä voi jättää nykyisensä omaan yksinäisyyteensä ja lähteä lapsen kanssa lomareissulle / sukuloimaan. Näkeekö lapsi koskaan isänsä puolen isovanhempia, setiä/tätejä, serkkuja?

Kannattaisi muistaa pitää suhteita yllä muihinkin sukulaisiin ja isovanhemmatkin varmasti riemastuisivat lapsukaisen näkemisestä. Mukavampaa siellä missä seura on haluttua, kuin nyrpeän äitipuolen hoteissa.

Vierailija
15/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. miehen ei tarvitse kysya lupaa tai sovitella aikoja koska hanen lapsensa saa tulla.

2. millainen parisuhde heilla on jos nainen ei hyvaksy miehen lasta. Kuka tahansa jarkeva ihminen heittaisi tollasen akan pellolle. Omat jalkelaiset tulevat ensin.

3. urpo lapatossu se mies

noi kaikki yllaolevat ovat ihan faktoja.

Mutta jos olisin vastaavassa tilanteessa, en haluaisi lahettaa lastani mihinkaan missa han ei ole toivottu vieras.

Itse varmaan suunnittelisn jotain kivaa lapselle toksi ajaksi, laittaisin isan toki maksamaan.

ja toiseksi keskustelisin lapsen isan kanssa kuinka huolestuttava kommentti nykyiselta puolisolta. Millaista kohtelua lapsi on saanut /saa viimeisen 6v aikana.

Vierailija
16/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. miehen ei tarvitse kysya lupaa tai sovitella aikoja koska hanen lapsensa saa tulla. 2. millainen parisuhde heilla on jos nainen ei hyvaksy miehen lasta. Kuka tahansa jarkeva ihminen heittaisi tollasen akan pellolle. Omat jalkelaiset tulevat ensin. 3. urpo lapatossu se mies noi kaikki yllaolevat ovat ihan faktoja. Mutta jos olisin vastaavassa tilanteessa, en haluaisi lahettaa lastani mihinkaan missa han ei ole toivottu vieras. Itse varmaan suunnittelisn jotain kivaa lapselle toksi ajaksi, laittaisin isan toki maksamaan. ja toiseksi keskustelisin lapsen isan kanssa kuinka huolestuttava kommentti nykyiselta puolisolta. Millaista kohtelua lapsi on saanut /saa viimeisen 6v aikana.

Kyllä ajattelinkin että keskustelun paikkahan tämä on. Hain tukea lapsemme kummilta joka alunperin oli lapsen isän ystävä mutta nykyisellään vain minun ystäväni koska isän nykyinen ei tätä ystävyyttä hyväksynyt. Nainen on kuulema liian kaunis ja muija on törkeen mustasukkainen.

Ehkä mä pyydän sekä isän että äitipuolen (jälleen kerran) pyöreän pöydän ääreen ja katotaan että mikä tässä mättää.

Olen jo vahvasti sitä mieltä että ko. nainen ei ole lapsista pitävä niin ehkä nämä keskustelut on aivan turhia. Muija sais vaihtaa lapsettoomaan ukkoon ja se olisi kaikkien kannalta paras vaihtoehto.

Nyt kyllä rönsyiltiin jo aiheestakin vähän, anteeksi siitä :)

ap

Vierailija
17/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos lapsen äidille sattuu jotain? Silloin isästä tulee lähivanhempi ja lapsi tulee asumaan vakituisesti tämän luokse!!!

Miettikääpä tätä kun pakettejanne valitsette!

T: Yksi Lähiäiti

Vierailija
18/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos lapsen äidille sattuu jotain? Silloin isästä tulee lähivanhempi ja lapsi tulee asumaan vakituisesti tämän luokse!!! Miettikääpä tätä kun pakettejanne valitsette! T: Yksi Lähiäiti

ap

Vierailija
19/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ihan oikeassa. Minusta sinun kylla kannattaa nostaa se kissa poydalle. Ja ihan ilmaista etta tallainen kaytos on sopimatonta. Sitouttaa mies kasvattamaan lapsenne yhdessa, turvallisesta ja rakastavasti.

nainen varmaan tekee kaikkensa yrittaakseen nollata lapsen olemassaolo. Hanenkin pitaa tajuta etta aitipuolena han on myos vastuussa lapsen hyvinvoinnista.

Raivostuttaa tollanen tyyppi. ap ala anna periksi, nayta mista suunnasta pyyhkii.

Vierailija
20/50 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas muistuu mieleen miksi ei kannata ottaa miestä jolla on lapsia. Siksi että niitä kamalia akkoja eli lasten äitejä tuntuu löytyvän pilvin pimein.

Ymmärrän toki ap:n suuttumuksen, ihan aiheellista. Mutta minusta tässä olisi syytä olla enemmän näreissään lapsen isälle kuin tämän puolisolle.

Vaikka puolison lapsi olisi ollut kuvioissa ihan pienestä asti, ei ole helppoa luoda läheistä suhdetta lapseen joka vierailee viikonloppuisin parin viikon välein. Ei se todellakaan kerro mistään lapsivihasta. Ja mitä vikaa on siinä että "äitipuoli" lähtee viikonlopuksi reissuun ja jättää miehen ja lapsen keskenään? Eikös se ole vain hyvä asia että lapsi saa viettää aikaa isänsä kanssa kahdestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi