Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ulosottoon menneet perinyöverot (n.5000) maksaa vähitellen (1000e/kk) palkasta,

Vierailija
30.04.2010 |

jotta välttyisi omaisuuden ulosmittaukselta (kiinteistö, auto yms.)? Kyse on siis siitä, että rahaa ei ole maksaa kerralla, mutta haluaisin verot kuitenkin hoitaa palkasta, ettei joutuisi omaisuutta myymään. Ovatkohan ulosottoviranomaiset yhteistyöhaluisia? Pystyisin kuitenkin maksamaan nämä loput hoitamatta jääneet verot n. 5-6 kuukaudessa. Todennäköisestihän ulosotossakin menisi se aika tai kauemminkin ennen kuin omaisuuttani olisi saatu myytyä, prosessi ei käsittääkseni etene kovin nopeasti. Onko kokemuksia/tietoa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustele ja sovi. Ovat yleensä keskustelu haluisia. Miksi et sopinut verottajan kanssa?

Vierailija
2/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit irrottaa 1000 e kuukaudessa, miten ihmeessä päästit ulosottoon? Minä ottaisin sinuna lainan ja maksaisin verot pois kerralla. Pankille voi lyhentää pienemmälläkin kuukausisummalla ja se sun perintö käy varmaan takuusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosoton kanssa maksusuunnitelman. Laskettiin yhdessä mikä on realistinen kuukausierä mihin pystyn. Nyt velka maksettu, onneksi.

Soita sinne ulosottoon, kyllä kaikki järjestyy.

Vierailija
4/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin itse sopimuksen mukaan yritykseni veroja pois.

Älä tee liian tiukkaa sopimusta. Mielummin 500 euroa kuukaudessa.

Vierailija
5/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän kannaltaan on aina voitto se, että lasku tulee loppujen lopuksi maksettua, vaikka sitten vähän hitaamminkin.

Ota vain heti yhteyttä ulosottomieheen ja sovi hänen kanssaan maksuaikataulu. Ja tosiaan sovi se realistiseksi, ei liian tiukaksi.

Vierailija
6/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy soittaa ja yrittää sopia asia. Joku kyseli, että miksi olen päästänyt ulosottoon, niin siksi, että vero oli niin suuri, etten pystynyt näin nopeasti maksamaan, varsinkin kun tuli muita yllättäviä isoja menoja.(Verot oli kaiken kakkiaan 8000,osan olen maksanut.)

Vierailija
7/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosottoon isohko summa ja oma kokemukseni ulosottomiehistä on kyllä erittäin hyvä. Kyllä pystyy sopimaan varmasti. Pääasia ettet päästä niin pitkälle että tulee merkintä luottotietoihin.

Vierailija
8/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli sovittavana verottajan kanssa liki 25 000 euroa, sovin maksun maksettavaksi vuodessa. Maanantaina maksu maksettu!

Vierailija
9/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sulle tulee lasku, jota et pysty maksamaan, ota yhteyttä velkojaan. Eräpäivää voi melkein aina siirtää, verottajan kanssa voi ainakin sopia maksusuunnitelmasta jne. Sulla on hyvät tulot (ilmeisesti), joten luottoa saat ihan varmasti pankilta tai Luottokunnalta tarvittaessa. On ihan turha toivoa, että kun vaan sulkee silmät ja työntää laskut laatikon nurkkaan, asiat selviää itsestään. Aikuiset ihmiset hoitaa laskunsa ajoissa ja selvittää selvittämistä vaativat ongelmat.

Täytyy soittaa ja yrittää sopia asia. Joku kyseli, että miksi olen päästänyt ulosottoon, niin siksi, että vero oli niin suuri, etten pystynyt näin nopeasti maksamaan, varsinkin kun tuli muita yllättäviä isoja menoja.(Verot oli kaiken kakkiaan 8000,osan olen maksanut.)

Vierailija
10/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevää ja halvempaa olisi hakea pankista kiinteistöä vastaan laina ja maksaa ne verot sillä? Mutta toki voit viimeisenä hätäratkaisuna sopia ulosottomiehen kanssa, olen muinoin nuorena tehnyt niin, kun olin ihan persaukinen ja kyseessä jälkiverot. Sittemmin olen läksyni oppinut.

Vierailija
12/12 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän se ohje enää auta. Varmaan saat sovittua ulosoton kanssa tai sitten tosiaan otat lainaa. Mulla joskus oli henk.koht. asiat niin solmussa, että raha-asiatkin meni ihan sekaisin, kun en masennuksen yms. vuoksi vaan saanut ajoissa hoidettua asioita. Mutta eikö siitäkin tule merkintä luottotietoihin ja ulosottorekisteriin, vaikka maksusuunnitelma olisikin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi