Hesarissa sanotaan että tämä palsta
on pahamainenen: http://www.hs.fi/artikkeli/Painitaanko+Jani+Toivola?/1135256472060
Kommentit (32)
mielenkiintosta on, että olen tavannut ja jutellut paljon vanhojen ihmisten, eli silloin eläneiden/syntyneiden kanssa ja heistä suurin osa puhuu vuoden 18 kapinasta. Olivat sitten kummalta puolelta tahansa, tai siis esim. ns. punaorpoja.
Ei ylipäätään paljon puhuta aiheesta, taitaa olla sen verran kipeä vanhemmalle sukupolvelle yhä.
T. Punavangin lapsenlapsi
Aivan samanlainen kuin muutkin sisällissodat.
avauksen aiheesta ihan eri poluille.:D
Siksihän tämä palsta juuri on pahamaineinen ;-)
Palstamammoiltakin irtoaa vaikka kuinka hyviä vastauksia Nytin vakiokysymykseen, mutta suomalaiset julkimot eivät saa sanaa suustaan. Turha siis haukkua tätä palstaa ihan huonoksi hysteerikkojen temmellyskentäksi :)
Itse suosin sisällisota-termiä.
Se alkoperäinen vuoden -18 tapahtumat -kysymyksen ihmettelijä.
millä nimellä sinä kutsut vuoden 1918 tapahtumia?
Vapaussota se oli valkoisten näkökulmasta ja kansalais-/luokkasota punaisten näkökulmasta. Sisällissota on neutraalein, kantaaottamattomin vaihtoehto.
Miksi tatuoitua jätkää ei enää näe?
Koska mukana oli mm. ruotsalaisia ja saksalaisia. Itse kanssa suosin "vuoden 1918 tapahtumia", mutta on se noloa, kun siihen ei koskaan vastata mitään järkevää.
Huippumallimimmikin viime viikolla: "No, oltiin oltu vuosi itsenäisiä." Huoh...
ei se toiselle vapaudeksi ollut!
sisällissota lienee paras ja neutraalein vaikka siinä kaksi luokkaa vastakkain olikin...