Kehtaako asuntoa ostaessa soittaa sen myyjälle suoraan ohi välittäjän ja kysellä??
Haluaisin kysyä paria juttua asuntoon ja sen rakenteisiin liittyen, en jaksaisi leikkiä enää rikkinäistä puhelinta välittäjän kanssa, hän tuskin osaa kuitenkaan selittää asiaani.
Kehtaakohan myyjälle soittaa suoraan, näin papereista hänen nimensä ja googlaamala löytyi numerokin...
vai pitääköhän pahana? tai onko moukkamaista toimintaa?
Ja kehtaisko tiedustella myös samalla, minkä suuruinen on tarjous jonka ovat nyt saaneet, niin tietäis ite tarjota vähän enemmän :).
Meidän tilanne meinaan se että saadaan lainasta varmistus vasta ensi viikolla, mutta nyt on kiinnostavasta talosta joku toinen jättänyt tarjouksen joka umpeutuu huomisiltana... eli en tiedä mitä tehdä nyt.
Tarjousta ei voida jättää kun ei laina varma, toki ehdollisena voisi...
haluaisin kuitenkin vielä nähdäkin talon toiseen kertaan...
ja aika käy vähiin jos se toinen tarjous umpeutuu jo huomenna.
Kommentit (33)
Siksi sillä on välittäjä, että sen ei tarvitse jokaisen kanssa puhelimessa rupatella ja kertoilla. Soita mileumin hallituksen pj:lle tai isännöitsijälle. Välitttäjä näyttää kyllä asuntoa vaikka 100 kertaa, se on sen työ.
mutta vaikka kuinka olisit kysellyt meiltä tai välittäjältä naapureista niin luuletko tosiaan, että joku olisi totuuden sulle kertonut?
Tottakai jos syy muuttoon on negatiivinen niin kerrotaan jotain muuta eli esim. meidän tapauksessa se oli, että haluttiin muuttaa isompaan asuntoon. (mikä myös totta, mutta riitely nopeutti meidän aikataulua usealla vuodella) Eihän niitä asuntoja saatais ikinä myytyä, jos totuuden kertoisi.
Kymmeniä ellen satoja asuntoesittelyitä kiertäneenä en ole vielä koskaan kuullut, että kukaan olisi muuttamassa esim. avioeron, kuoleman tms. takia...
mutta ei siitäkään mitään tulisi, jos jokainen soittelis myyjälle välittäjän ohi ja kaivelisi heidän tietojaan esiin..
kuitenkin sen verran isosta asiasta kyse talokaupoissa... Kun aikomuksen siis EI ole mitenkään ostaa asuntoa ohi välittäjän tms. vilunkia, vaan vain kysyä tietoja. Sehän helpottaa välittäjänkin työtä! ap
soitteleehan monet isännöitsijällekin.
Luulisi että jos on asuntoaan/taloaan ihan tosissaan myymässä niin kestää sen että siitä kysellään?
Mitenkään ei välittäjät voi tietää joka ikistä pikkudetaljia, tai kertoa naapureista tms.
(eipä tää välittäjä osannut kertoa meille edes kunnolla syytä miksi talo myynnissä)ap
joten odotin hänen myös tekevän kaiken työn. Eli älkää soitelko..
ei paljon ole isännöitsijää eikä hallitusta jolle soitella.
(mites muuten, kun itse olen hall. pj, ja isännöitsijää ei ole, niin jos myisin asuntoni, niin kellehän ne ostajaehdokkaat voi sitten soitella jos ei minulle..?)
Toki olisi voinut esittää n. 10 kysymystäni välittäjälle, joka olisi soittanut myyjälle eli myyjä olisi KUITENKIN saanut selvittää asioita.
Ongelma vaan että ne kysymykset ois taatusti muokkautuneet, ja vastaukset olis jotain ihan muuta, ja nekin muokkautuisi kun välittäjä ne meille välittäisi.
En oikein usko tuollaiseen rikkinäinen puhelin -leikkiin.
Eli myyjä ei tässä kyllä joutunut mitenkään vaivautumaan sen enempää, koska välittäjä ne asiat olisi kuitenkin häneltä kysellyt...
ap
mutta olisin kysynyt välittäjältä voisinko soittaa suoraan myyjälle näistä yksityiskohtaisista rakennusteknisistä asioista. Luvan ja nron saatuani olisin sitten soittanut.
unohda koko asunto. Siinä täytyy olla jotain hämärää.
Kyllä rehellinen myyjä auttaa kaupan syntymisessä vaikka välissä olisi välittäjä.
Kiinteistökaupassa etenkin. Hyvä välittäjäkin mmärtää sen ja kannustaa siihen. On erityisen hämärää, jos ei voi talon omistajan kanssa keskustella. Se välityspalkkio tulee sitten muista jutuista, esim välittäjän vastuusta kiinteistökaupan jälkeen. Kyllä talon omistaja parhaisten tietää talotekniikasta (tuskin välittäjä).
Nostelen vanhaa ketjua.
Mitä mieltä olette myyjälle soitosta, kun ovat juuri ottaneet ok-talon pois myynnistä (hetkellisesti vain, en tiedä vaihtavatko välittäjää vai mietiskelevätkö hintaa vain)? Talo on siis ollut jo jonkin aikaa myynnissä, me olemme tehneet tarjouksen, johon eivät kuitenkaan tehneet vastatarjousta. Ovat olleet aika tarkkoja myyntihinnasta (lue: ei yhtään joustoa) ja haluaisimme vaan ilmaista, että olemme oikeasti kiinnostuneita mutta emme ihan sillä myyntihinnalla...
Voi kun joku olisi meidänkin talosta niin kiinnostunut, että soittelis lisätietoja! Mielelläni vastaisin! :)
Nyt on niin ostajan markkinat, että todellakin soittamaan!
Ihana :) No ehkä minä sitten rohkenen huomenna soittamaan. Katsotaan, mitä mieltä ovat...
Tottakai voi olla yhteydessä ja pitääkin olla. Eihän kiinteistöstä saa ensikäden tietoa kuin kiinteistön omistajalta/asukkaalta.
Tietenkään ei ole asiallista tai kannatakkaan varsinaista kauppaa hieroa ilman että välittäjä on mukana. Myyjä maksaa välittäjälle tämän palvelusta asunnon myynnissä ja kauppasopimuksen teossa.
Ja myyjä on allekirjoittanut välittäjän myyntisopimuksen joka velvoittaa myyjää maksaan välittäjälle palkkion vaikka myisi kiinteistön "ohi" välittäjän. Ja yleensä välittäjän sopimus velvoittaa myyjää maksamaan välityspalkkion kaupoista viellä 3-6kk välityssopimuksen päättymisen jälkeenkin.
en kyllä yhtään tykkäisi, että ostajat alkaisivat mua häiritsemään puhelinsoitoilla. Mähän MAKSAN välittäjälle siitä, että se hoitaa jutun ja mä saan olla rauhassa.
Joten jos joku mulle alkaisi soittelemaan ohi välittäjän pitäisi sitten tarjota tosi paljon yli pyyntini, että suostuisin edes juttelemaan.