Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperoiden mammat: Leikitäänkö teillä olohuoneessa vai last.huoneessa?

Vierailija
29.04.2010 |

Meillä lelut on olkkarissa (lapsi vajaa 2v) ja portti on silleen, että ei pääse omaan huoneeseensa. Lähinnä siksi, että pystyn valvomaan lasta samalla kun teen kotihommia (lue: istun koneella =P ).

Alkaa vaan tää hirvee sotku ottaan päähän. Jokohan voi alkaa opettaa leikkimään omassa huoneessa? Taitaa olla toivoton tehtävä, koska kiikuttais kumminkin kaikki kamat taas olkkariin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei?

Vierailija
2/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meidän asunto on pieni. Lapset 2v ja 3,5v leikkivät milloin missäkin, yleensä olohuoneessa tai makkarin automatolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lelut on omassa huoneessa mutta yleensä tykkää tuoda niitä olkkariin ja leikkiä mun lähellä

Vierailija
4/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä siellä, missä muu perhe on

Vierailija
5/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tuovat lelut yleensä olkkariin, jossa ovat lähellä meitä. ELikä meillä on leluja olkkarissa ja keittiössä ja omassakin huoneessa. Meillä ainakaan lapset eivät viihdy yksin leikkimässä...ehkä joskus myöhemmin. Sotku on kyllä aivan kamala välillä...

Vierailija
6/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso omakotitalo enkä millään jaksa koko aikaa juosta perässä vahtimassa.

Välillä tietysti otan portin pois ja lapsi saa vapaasti kulkea.

-ap

Vierailija
7/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelut on lapsen huoneessa, tuo niitä olkkariin ja muuallekin. Ei haittaa, ei sen siellä yksin tarvi leikkiä jos mä oon muualla. Illalla kerätään lelut pois. Ikää 1v 3kk.

Vierailija
8/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse leikkiä yksin omassa huoneessa.

Vierailija
9/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla kerätään lelut pois.

Vierailija
10/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi oudolta tuo järjestely, ellei portin takana ole vaaralliset rappuset. Mikä idea hankkia iso ok-talo jos ei jaksa edes "vahtia lasta" itäsiivessä kun itse dataa länsisiivessä... Tsiisus.

-8

Vierailija
11/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä saa lapsi (1v 5kk) mennä olohuoneen ja oman huoneen väliä ihan niinkuin itse parhaaksi katsoo. Yhdessä me ne lelut kerätään, kun on aika kerätä. Yleensä viihtyy olkkarissa ja siellä onkin ne lelut, joilla mieluiten leikkii. Muut on omassa huoneessaan niin, että halutessaan saa ne helposti esiin. =)

Vierailija
12/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset leikkivät joko omassa huoneessa tai sitten olkkarissa. Meillä on yläkerrassa makuuhuoneet + ns. arkiolkkari, jossa iltaisin vietämme paljonkin aikaa. Leikit kyllä siirtyy usein omista huoneista siihen olohuoneen puolelle (varsinkin jos me vanhemmat olemme siellä), mikä on ihan OK. Ennen nukkumaanmenoa sitten korjataan lelut omiin huoneisiin. Alakertaan (jossa meillä keittiö ja toinen olohuone) ei lelut juurikaan kantaudu. Kirjoja, lehtiä ja askarteluvälineitä kyllä, mutta leluja harvoin.

Vierailija
13/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi oudolta tuo järjestely, ellei portin takana ole vaaralliset rappuset. Mikä idea hankkia iso ok-talo jos ei jaksa edes "vahtia lasta" itäsiivessä kun itse dataa länsisiivessä... Tsiisus.

Poika kiipeää joka paikkaan ja laittaa kaiken suuhunsa.

Portti on noin puolessa välissä huushollia siten että rajaa taakseen eteisen, kodinhoitohuoneen, kylppärin, vessat ja pari huonetta, joista toinen siis lastenhuone.

Onko tää nyt niin kamalaa?

Vierailija
14/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan huono järjestely. Sellasia ne taaperot nyt vaan on. Osta leikikehä :D Ja dataa vähemmän ja vahdi enemmän.

-8

Vierailija
15/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tilaa on noin 100 neliöö leikkiä kuin leikkikehän verran?

Ainoastaan huono järjestely. Sellasia ne taaperot nyt vaan on. Osta leikikehä :D Ja dataa vähemmän ja vahdi enemmän.

-8

Vierailija
16/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai keittiössä. Riippuu siitä missä minä olen ja mitkä lelut milloinkin lasta kiinnostaa. Keittiöstä kerään lelut pois kun lapsi lähtee vaeltelemaan muualle koska ne häiritsevät minua siellä, muualla saavat olla rauhassa iltaan asti kunnes ne kerätään yöksi pois.

Vierailija
17/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos siivous unohtuu, niin leluja on lopulta jopa vierashuoneen lattialla ja meidän makkarissa. Niinhän se menee lapsilla: sinne leikkimään, missä on vielä siistiä. Pitää vaan jaksaa joka päivä kerätä lelut pois. Omassa huoneessakin viihtyy niin kauan kuin huone on siisti.:)

Enpä voisi rajoittaa muutenkaan lapsen leikkejä tuonne toiseen päähän taloa. Tottakai "musti siellä, missä muutkin koirat" eli olkkarissa.:)

Vierailija
18/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nimittäin yläkerrassa, missä muutkin makuuhuoneet. Alakerrassa oleskelutilat ja näin ollen leikit olohuoneessa. Välillä ärsyttää, mutta minkäs teet. En voi istua vieressä koko aikaa lastenhuoneessa ja vahtia, että leikki sujuu tai ei tehdä mitään kiellettyjä / vaarallisia juttuja, vaan arjen askareita täytyy tehdä pitkin päivää ja ne tehdään alakerrassa.

Vierailija
19/19 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset tykkää olla siellä, missä muutkin (varsinkin lähellä äitiä)