Eilinen Ajankohtainen 2 ja tänään 45 min. Viiemeisetkin sympatiat somaleita kohtaan lähti.
Kommentit (66)
On todella pieni prosentti joka haluaa.
Mutta eihän kansaa kuunnella
pistää stopin maahanmuuttajien ylettömälle määrälle.
Perussuomalaiset ainakin ovat maahanmuuttaja vastaisia, että ehkä ääneni menee sinne.
Heti jos on toista mieltä näistä somaleista ja heidän motiiveista tulla suomeen, niin sitä lyödään rasistin leima otsaan.
Mä olen sitä mieltä itse että ei enää yhtää somalia suomeen. Entisissäkin on tekemistä ihan tarpeeksi, miksi niitä pitäsi tänne lisää haalia. Kohta ollaan samassa tilanteessa kun ruotsi noiden pakolaisten kanssa.
kaikki somalit, joita tunnen, ovat täällä töissä. Eiks ole hyvä saada työvoimaa Suomeen? Lapsena tänne tulleet varmasti kouluttautuvat aikuisina!
Onko työtä tekevä somali muka nähty metrossa?
iso osa on työllistämiskurssilla. Sinulla on todella hienoa porukkaa valikoitunut ystäväpiiriisi!
Hassua kun kaikki somalit, joita tunnen, ovat täällä töissä. Eiks ole hyvä saada työvoimaa Suomeen? Lapsena tänne tulleet varmasti kouluttautuvat aikuisina!
Kuka tänne edes tahtoo kun tollasia perussuomalaisia vatipäitä (rumia, tyhmiä ja haisevia) paskahousuja on koko maa pullollaan.
Kuka tänne edes tahtoo kun tollasia perussuomalaisia vatipäitä (rumia, tyhmiä ja haisevia) paskahousuja on koko maa pullollaan.
Eikä muuten sinun kielenkäyttösi kovin kaksista kuvaa edes anna älykkyydestäsi. Rumuuttasi on vaikea arvioida eikä onneksi hajutkaan tunge tänne asti. Ai niin vatipäisyys; no jos sinulla siellä on vati päässä si niin ei haittaa ketään toista. Ja sitten vielä ne ulosteet housuissa...eipä sekään taida häiritä, mutta mene lääkäriin jos toistuu.
Jos kovin ahdistaa, voi aina harkita muuttoa vaikkapa tuonne Afrikan maaperälle. Eihän täällä hyvänen aika ole mikään pakko olla :)
somaleiden vihaamiseen ja vastustamiseen ?
Miten ne haittaavat tiedän elämäänne jossain Nurmijärven tapaisissa pikkukaupungeissa ?
Mitä se on teiltä pois, jos maahan tulee lisää somaleja ?
Kaikille somaleille ehdoton porttikielto Suomeen vähäksi aikaa. Niitä on täällä jo ihan liikaa. Enkä muuten ole nähnyt ainuttakaan somalia missään työssä.
Venäläisiä, albaaneja ja virolaisia kylläkin.
ja suomalaistuneita.
olen nähnyt someleita mm. sairaan - ja terveydenhoitajina, siivoojina, myyjinä, varastoilla.
jos et ole ainuttakaan somalia nähnyt töissä, niin se ei kai kerro absoluuttista totuutta siitä, että somalit eivät tee ollenkaan töitä.
Enkä muuten ole nähnyt ainuttakaan somalia missään työssä. Venäläisiä, albaaneja ja virolaisia kylläkin.
Meillä päin näet heitä töissä siivojina, kauppojen ja kahviloiden kassoina, vaatekaupoissa töissä, päiväkodeissa,kouluissa, bussi- ja taksikuskeina, keittiöissä, kampaamoissa jne.
ruotsalaiset ovat joutuneet elättämään muutamia suomalaisia juoppoja? Emmekö olisi velkaa ruotsalaisille? Ja Ruotsi itse houkutteli suomalaisia sinne aikanaan ja töihinhän nuo menivät. Ei sinne lähtökohtaisesti menty elelemään Ruotsin fattan niskoille. Ja vielä hauskempi vertaus joku Amerikkaan kohdistunut siirtolaisuus... Mitä se yhteiskunta tarjosi niille ihmisille? Mahdollisuuden. Ei mitään muuta! Nälkään sai kuolla vaikka ja tehdä raskasta kaivostyötä, mutta ilmaista lounasta ei ollut.
Sinänsä hauska väite, että somaleilla olisi asiat jossain Englannissa paremmin... Mistäs te sen tiedätte? Tilastojen mukaan heidän työttömyysprosentti siellä on ihan sama kuin Suomessa ja ovat etinistä ryhmistä ehkä heikoimmassa asemassa. Ei se sosiaalituilla elävän siirtolaisen asema missään sen parempi ole ja monet ns. monikulttuuriset yhteiskunnat on vieläkin rasistisempia kuin Suomi.
Mutta vika ei todellakaan ole somaleissa itsessään vaan siinä, että meidän kulttuuri ja heidän kulttuuri ei kohtaa. Ja hyvinvointiyhteiskuntaa ei voida pyörittää kuin suljettuna yhteiskuntanta. Jos ovet on auki, pitää sitten hyvinvointiyhteiskunnasta myös luopua. Sama kuin ei kotona kannata säilyttää mitään arvokasta, jos sinne voi kuka vaan kävellä lukitsemattomasta ovesta.
en kyllä ala äänestään perus suom.. koskaan!! pysyn kaidalla keskitiellä ihan mieluusti. ei kukaan puolue tai johtava puolue päätä pakolaisasioista tai muistakaan, yksin tai kaksin. se on laki jonka porsaanreikiä jotkut fiksut osaa käyttää. lakia tosin tulee muuttaa kaikkien elitasopakolaisten sekä rikollisten karkoittamiseksi.
taitaa PERSUT olla aino puolue joka sen tekee.
t. Aina ennen Kokoomusta äänestänyt
Kun olen käynyt heidän kanssaan koulua ja ollut heidän kanssaan töissä. Sompuissa ei ole mitään ihmeellistä, eikä haittaa, tuleeko heitä tänne lisää vai ei. Miten joku ihmisryhmä voi herättää tällaisia tunnekuohuja..
Jaa, asun stadissa, ja olen nähnyt somaleja ainoastaan bussikuskeina.
aika rajoittuneesti näytät sitten liikkuvan! Tai laput silmillä...
maahan saa toki tulla, mutta ekana sanotaan nyt vaikka viitenä vuotena heidän ei pitäis olla oikeutettuja minkäänlaisiin tukiin, asuntoihin tai muuhun vastaavaan. Ei siis asumistukia, äitiyspäivärahoja, opintotukia, ei mitään ekana viitenä vuonna.
Mä äänestän myös perussuomalaisia. Kuten ennenki.
mutta kaikki lukuisat lait estää puhumasta tarkemmin.
Mun äänen saa seuraavissa vaaleissa sellainen, jolla on aikomus puuttua ulkomaalaispolitiikkaan sekä siihen, että nämä muutkin tukihuijarit saadaan kuriin. Pois kaikki yksinhuoltajakorotukset, niihin uppoaa aivan valtavasti rahaa. Se on sääli niitä kohtaan, jotka eivät huijaa, mutta tämä tie on mielestäni tultu loppuun.