Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

taas anoppi-ongelma: anopilla TODELLA likaista, miten voin mennä sinne vauvan kanssa??

Vierailija
28.04.2010 |

Anoppini on ihan mukava joo, mutta hänen luonaan on niiiiiiin likaista, etten itse edes pysty käydä vessassa siellä. Meinaa oksennus tulla siellä vessanhajussa, enkä tosiaankaan halua istua siihen likaiselle pöntölle. Vettäkään ei paskaiseen lavuaariin voi laskea, kun hana niin likainen, ettei halua koskea..yök...

Ja tämä likaisuus jatkuu myös kaikissa muissa huoneissa, kissankarvoja & kusta, ruoanjämiä, pölyä, likaa, homeen haju. En ihan totta halua mennä sinne pienen vauvan kanssa!! :(

Mitä mä oikein teen??

Ja anoppi ei ole mikään vanha/dementoitunut, vaan alle 50v. ihan terve ihminen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu anoppi teille jos haluat olla sen kanssa tekemisissä.

Vierailija
2/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis anoppi on mukava ja haluat siellä käydä. Ei sun tarvitse siellä vauvaasi kylvettää, voihan se olla vaikka sun sylissäsi sillä aikaa kun juttelet anopin kanssa niitä näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jo järkesi kerro sinulle, että anoppisi on sairas ja tarvitsee apua, vaikkei hänellä itsellään olisikaan sairauden tuntoa.

Tutustu muistisairauksien ensioireisiin ja tarkkaile anoppiasi sillä silmällä niin saatat huomata, että hän on kuin onkin dementoitunut. Moni jää dementian takia työstä sairauseläkkeelle, ei suinkaan vanhuuseläkkeelle.

Vierailija
4/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun on jo suunnitellut ottavansa vielä syntymätöntä lasta yökyläänkin (en muutenkaan pientä antaisi), ja kuinka vietetään kesää heillä, kun asuu maalla...en haluaisi loukata häntä, mutta en halua sinne vauvan kanssa mennäkään...:(

ap

Vierailija
5/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhemmillani on juuri tuollaista. Saunassakin on niin likaista, että kuvottaa!

Ja anoppi on ihan kotitalouskoulun käynyt alle 50-vuotias ja työelämässä.

Vierailija
6/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni pikkuveli (15v.) asuu myös hänen kanssaan. Mieheni mukaan heillä on aina ollut yhtä likaista kotona silloinkin, kun hän on äitinsä kanssa asunut.

ap

Vierailija
7/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä parempi koulutus, sitä pidempään ihminen pystyy salaamaan muistihäiriönsä. Ja oireisiin kuuluu, ettei ihminen itse missään tapauksessa myönnä olevansa sairas.

Osaako anoppisi käyttää matkapuhelimensa yleisimpiä toimintoja? Oletko ihan varma? Se ei riitä, jos hän kysyttäessä vastaa että totta kai osaa. Oletko joskus saanut häneltä tekstiviestin? Entä tietokone, onko verkkopankin käyttö sujuvaa vai vaatiiko muistilappuja? Osaako hän liittää sähköpostiin liitetiedoston?

Miten onnistuu vieraiden kestitys, onko lämmintä ruokaa ja jälkiruokaa kuten ennenkin vai onnistuuko enää kahvi ja pulla? TAi onko aina yhtä ja samaa ruokaa?

Milloin olet viimeksi katsonut anopin jääkappiin? Ellet ole, olisi syytä. Onko siellä pelkästään valo ja homeisia juustonkannikoita vai näyttääkö siltä, että aterioita on suunniteltu viikoksi eteenpäin?

Muistisairauksissa ensimmäisenä menee yleensä kyky oppia käyttämään uusia teknisiä laitteita ja kyky organisoida pitkiä tapahtumaketjuja kuten isompien juhlien järjestäminen ja usean ruokalajin saaminen valmiiksi järkevässä järjestyksessä.

Vierailija
8/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anoppi on kyllästynyt siihen, että naisen tehtävänä on siivota? Jos siellä pystyy 2 miestä asumaan siivoamatta, niin ei se kovin paha paikka voi olla.

Ja ainahan voit ehdottaa niille miehille, että siivoaisivat! Ei se ole hotelli.

Vierailija
9/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ratkaisu on tietenkin siivoojan kustantaminen anopille kotitalousvähennyksen avulla. Vaikkapa merkkipäivälahjaksi!

Vierailija
10/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos sanoisit anopillesi ,eetä siivotaan porukalla.

Vierailija
11/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikä vitun hinku on hoitaa heti niitä vauvoja??en tajua!!mulla oli sama ongelma, anoppi jo synnärillä vinku et kakara pitää saada hoitoon...huh huh ku rasittavaa. Anopeilla ollut liian vähän omia lapsia jos hoitohalut noin suuret.

Vierailija
12/12 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omani hoitanut, joten saa luvan riittää.