Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään järkeä ostaa ja muuttaa vanhaan omakotitaloon

Vierailija
28.04.2010 |

jos ei remontista ja talon kunnossapidosta tiedä tuon taivaallista? Lähipiirissä on ihmisiä jotka tietävät ja motivaatiota kyllä riittänee. Pihatyöt on ok, itse talonpito kauhistuttaa. Saataisiin edullisesti talo, johon minulla on vahva tunneside. Asumme nyt vuokralla ja uuteen kotiin muutto on joka tapauksessa pian edessä, sillä tila käy ahtaaksi. Mielessä vaan kummittelee, näinköhän vanha talo toisi turhia kriisejä parisuhteeseen. ;)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos remontoinnista ja kunnostamisesta on todisteita aikaisemman kokemuksen muodossa, siinä tapauksessa mikä ettei. Mutta täysin pystymetsästä, unohda. Ja jos on pakko, kunnon perusremontti heti alta pois ennen muuttoa ja sen hinta talon ostobudjetissa mukana.

Vierailija
2/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta remonttikirjoja, että saat eden jonkinlaista käsitystä siitä, mitä tuleman pitää.

Jos talo on muuten nappivalinta ja hintakin kohdillaan, niin kyllä minä sinuna uskaltaisin ottaa riskin ja ostaa talon. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja remppa vuoden asumisen jälkeen. Sitten on parempi kuva siitä miten talo käyttäytyy eri vuodenaikoina ja mitä kannattaa tehdä ettei tule mokattua.

Vierailija
4/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siihen on vahva tunneside. Remonttitaito karttuu tekemällä, neuvoja ja apua jos saa muilta ja viittii tutustua esim. kirjallisuuteen.

Parhaimmillaan oman kodin laittaminen tekee hyvää parisuhteelle, vaikka tunteet välillä kuumenevatkin. :)

Onnea mahdolliseen projektiinne!

Vierailija
5/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunneside ja talon historia on paras pitää mielessä myös remonttivaiheessa- vanhalla vanhaa korjataan

t. tyytyväinen asukas tlossa vm 1857

Vierailija
6/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tiedetä remontoinnista mitään. Isot remontit talossa oli tehty, joten ei hirvittänyt. Kattoremontti teetettiin pian muuton jälkeen, yläkertaremontti odottaa parempia aikoja.

Meillä ei ollut tarkoitus ostaa vanhaa taloa, ennemmikin olin aina sanonut että en osta vanhaa, mutta ihastuttiin taloon ja sijainti on huippu ja hinta kohdillaan.

Vierailija
7/7 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina tehty kotia koskevat ratkaisumme tunteella, ja menestys on ollut vaihteleva. Välillä valinta harmittaa ankarasti, välillä taas ollaan tosi onnellisia siitä että ollaan ns. kuunneltu sydäntämme.

Osa meidän remonttitempauksista on ollut yllättävän helppoja ja hauskia, osa yllättävän tuskallisia ja kalliita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän