Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään syömisen jälkeen yleensä paleltaa?

Vierailija
28.04.2010 |

Kädet ihan kylmät ja kohmeessa ja viluttaa ihan sairaasti. En ymmärrä miksi aina syömisen jälkeen alkaa paleltaa niin kamalasti. Joka kerta. En voi kohta syödäkään mitään jos en ensin pukeudu toppatakkiin ja karvarukkasiin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee veri kiertämään muuallakin kuin vatsassa :)

Vierailija
2/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa johtua jotenkin verenkierrosta. Ruokailun jälkeen veri jotenkin pakkautuu vatsan seudulle avittamaan mahalaukun toimintaa, ja ääreisverenkierto jää vähemmälle, jolloin tulee tosiaan vilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin illalla.Ihnohan vilun/kylmän tunnetta!

Vierailija
4/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytyäni lenkillä ja suihkussa palelen ihan sairaasti pari tuntia.

Vierailija
5/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos söisitte vähähiilihydraattista ruokaa ei tulisi tuollaisia heilahduksia

Vierailija
6/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen syönyt liian harvoin ja liian vähän. Esim. niinä vuosina kun minulla oli syömishäiriö, olin alipainoinen ja kasvoissa kasvoi lanugo-karvoitusta, palelsi aina ruoan jälkeen. Toisaalta näin käy myös jos laihdutan liian nopeasti.

Silloin kun syön "normaalisti" ja sopivasti, sopivan usein, ei palella syömisen jälkeen lainkaan. Niin - ja syön sopivan MÄÄRÄN, eli liikaa.

Vierailija
7/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kutonen eli se joka palelee lenkin ja syömisen jälkeen.

Vierailija
8/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä en ole huomannut, että olisi huono olo hiilihydraattipitoisen aterian jälkeen. Minulla ei juurikaan heilahtele verensokerit.

Vierailija
9/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liian runsas iltaruoka takaa hyvät, pitkät yöunet. Kun kokeilin vähähiilarista dieettiä, yöt meni ihan liian lyhyiksi, huono olo sen väsymyksenkin takia.

Mä tarvitsen reilut yöunet ja hyvän väsymyksen asteen, että saan koko yön nukuttua ja nukahdan vielä senkin jälkeen, kun vauva on herättänyt.

Vierailija
10/17 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveitä öitä, jos erehdyn illalla syömään tuhtia ruokaa.

Palelu on minullekin tuttua. Nyt laihduttaessa vilukohtauksia tulee muutenkin, mutta olen niistä vain tyytyväinen :)

Vierailija
11/17 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä jännä ilmiö. Yhtään ei ole kylmä esim ennen lounasta vaikka istun viileässä toimistossa useamman tunnin, mutta kun syön vaikka leivän tai ruuan sen jälkeen tulee niin järjetön vilu ettei tiedä miten päin olisi, takki täytyy aina laittaa päälle vähintään puoleksi tunniksi. Olen normaalipainon alarajalla, lieneekö sillä merkitystä.

Vierailija
12/17 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos lisää ruokaan tulisia mausteita kuten chiliä tai chayenne-pippuria tai syö lämpimiä keittoja ja päälle teetä tai kuumaa mehua esim. fun light

Vierailija
13/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mausteet. Onkohan palelun syy kun olen vaihtanut voin käytön öljyyn.

Äsken söin munakasta missä oli sieniä ja chiliä ja minkä paistoin öljyssä ja nyt on kädet umpijäässä.

Vierailija
14/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palelen, oikeestaan koko ajan, mutta varsinkin ruokailun jälkeen.  Syön aamulla n. 1 dl jotakin, esim. puuroa ja seuraavaksi neljän-viiden välillä ip:llä. Pakko vähän säännöstellä syömistä, kun on niin pienet tulot (opintosos.etuus eikä töitä saa, vaikka kuinka hakisi). Luulen, että se palelu liittyy jotenkin energian saantiin, mutta kyllä siihen varman tottuu, eli elimistö tasaantuu, kun saa vaan tietyn määrän löpöö/päivä.

Vierailija
15/17 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia.

16/17 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni hytinä ruoan päälle on tavallista, mutta jatkuvat ja voimakkaat palelun kokemukset kannattaa tarkastuttaa lääkärillä.

Häiritsevä kylmä olo ruoan päälle voi kertoa esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminnasta, diabeteksesta tai anemiasta.

Salosen akka

Vierailija
17/17 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia vastaan minäkin. Paitsi jos nukahtaa niin ei yhtään tiedä mitä niiden kolmen tunnin aikana on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi