K 19 yle areenan ohjelma houkuttaa lapsia. JÄRKYTTÄVÄÄ
Eli lapseni on saanut luvan katsoa vapaasti yle areenalta piirrettyjä ohjelmia. Olen pitänyt tietysti turvallisena foorumina, kun vielä tuo rajoitus, etä vain piirrettyjä. Oli sitten löytänyt sieltä seksin abc, jossa mukavannäköiset eläinpiirroshahmot esittivät seksiä ja puhuivat seksistä avoimesti.
Todella vastenmielistä, että yle areenalla on tuommoinen katsottavissa ja se houkuttaa pieniä lapsia hauskannäköisillä eläinpiirroshahmoilla. Siinä luki kyllä K 18 ,mutta ei lapseni semmoisista ymmärtänyt huomata.
Mielipiteitä
Kommentit (32)
oisipa sillonkin ollut tuollaisia valistusohjelmia kun ite olin yläasteella..
hyvin käsikirjoitettua ja hienosti toteutettu
VANHEMPIEN TEHTÄVÄ VAHTIA LAPSIAAN!
kyllä se teidän pikku poika voi vahingossa itekseen eksyä pahemmillekin sivuille..
ei ole oikein että lapsilta viedään viattomuus, jonkun tyhmän ohjelman takia. Minusta yle areenalla ei saisi näyttää mitään k18 pitoista ohjelmaa. Varsinkaan piirrettynä
netissä voisi lapsetkin turvallisesti katsoa. Ainakin söpöt piirroshahmot pitäisi pitää turvallisina.
Mikä meteli siitä nousisi, jos telkkarista tulisi pikkulasten valveillaoloaikaan seksiohjelmaa. Miksi sitä sitten on ylen kanavilla saatavilla kaikkiin vuorokauden aikoina ja vielä lapsellisten kuvien houkuttelemana.
Todella hölmöä ajatellakaan, että kukaan vahtisi 7 vuotiaan jokaista klikkausta. (Saati sitten toivoa, ettei katso vääriä ylen ohjelmia kavereidensa luona)
Meillä ei ole lapsella omassa huoneessaan tietokonetta, mutta tiedän, että monessa kodissa on.
ap
Sehän suorastaan mainostaa seksiä söpöine eläinhahmoineen. Kolmetoistavuotiaalle tulee olo, että se on meidänkin ikäisen juttu, mitä se ei todellakaan ole.
13-vuotiaalle riittää vain "kylmät" perusfaktat. Ei mitään tuollaista. Siis riittää se, että kerrotaan, miten lapsi saa alkunsa ja mitä on ehkäisy. Muu tuntuu mainostamiselta ja sellaiselta, että sen voi jo aloittaa 13-vuotiaana.(Ei saa kertoa, miltä se tuntuu ja miten se tehdään mukavimmin.)
lapsille tarkoitettuihin ohjelmiin, niin ei tule Seksin ABC:tä.... sen verran voi valvoa ja ohjeistaa. Onhan siellä nyt herran tähden vaikka mitä ohjelmia jotka saattavat kiinnostaa, jos antaa heti lähtee valkkaileen.
Nyt on annettu ohjeet, että vain sieltä lastenvalikosta voi ohjelmia katsoa. Ja tietenkin minä aina vielä kurkkaan, että mikä ohjelma siellä on!
Ehkä olis ap:lläkin kannattanut olla tämä sovittuna. On vähän ihmeellistä, että vaahtoat täällä ylen vastuusta, kun oma lähtökohtasi on ollut vähän vinksallaan. ei se, että ohjelma on piirretty tarkoita mitenkään itsestään selvästi sitä, että se olisi sopiva lapsille, kuten moni täällä totesi. itseäsi voit syyttää, mutta älä nyt liian raa'asti sitäkään tee. ei tuo ohjelma nyt niin kamalan vahingolliselta kuulostanut. jos on varhaisnuorille suunnattu valistusohjelma.
voithan selittää lapsellesi, että se ohjelma kertoi eläinlasten tekemisestä, mutta oli tarkoitettu vähän isommille. varo nyt kuitenkin demonisoimasta seksiasioita lapsellesi vaikka itse vaikutatkin olevan vähän ahdistunut niiden suhteen.
minua harmittaa näin jälkikäteen myös oma reaktioni, kun huomasin, mitä on tekeillä. Mutta ei voi mitään enää.
Kuitenkin tuollaiset ohjelmat saisivat kyllä olla vain teksteinä ilman houkuttelevia kuvia.
Eipä juuri ylen ohjelmissa ole muita sellaisia, mitä ei lapsille voisi näyttää.
ap
ohjelma tämä oikein on. Nyt en viitti, ku nelivuotias sairastaa tossa vieressä.
Kerro sitten mielipiteesi, kun olet katsonut:
ap
Minun mielestäni piirretyt pitäisi kuulua vain lapsille eikä isoimmille. Kyllä yle nyt saisi hävetä. Kohtahan seuraavaksi piirretyt kielletään lapsilta.
Ap sun nyt vaan on hyväksyttävä se, että vastuu on sinun. Jos ohjelman nimi on Seksin ABC se tuskin on lapsille sopivaa. Ja onhan siellä vaikka mitä Kotikatua ja True Bloodia, jotka ei sovi lapsille.
South Park oli hyvä esimerkki siitä, ettei piirretyt enää automaattisesti sovi lapsille. Simpsonitkin on siinä ja siinä. Valvontasi petti tällä kertaa, Yleä on turha syyttää. Jatkossa lienet tarkemp.