Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K 19 yle areenan ohjelma houkuttaa lapsia. JÄRKYTTÄVÄÄ

Vierailija
28.04.2010 |

Eli lapseni on saanut luvan katsoa vapaasti yle areenalta piirrettyjä ohjelmia. Olen pitänyt tietysti turvallisena foorumina, kun vielä tuo rajoitus, etä vain piirrettyjä. Oli sitten löytänyt sieltä seksin abc, jossa mukavannäköiset eläinpiirroshahmot esittivät seksiä ja puhuivat seksistä avoimesti.

Todella vastenmielistä, että yle areenalla on tuommoinen katsottavissa ja se houkuttaa pieniä lapsia hauskannäköisillä eläinpiirroshahmoilla. Siinä luki kyllä K 18 ,mutta ei lapseni semmoisista ymmärtänyt huomata.

Mielipiteitä

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kysyi ennenkuin meni avaamaan! Nyt on annettu ohjeet, että vain sieltä lastenvalikosta voi ohjelmia katsoa. Ja tietenkin minä aina vielä kurkkaan, että mikä ohjelma siellä on!

Kyllä se vanhemman vastuulla on, mitä lapsi katsoo!! Eli ei mulle kyllä tulut mieleenkään Yleä syyttää, että siellä semmoinen ohjelma on. Vaan mietin, että pitää näköjään olla itse tarkempi.

Vierailija
2/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

K 18 -ohjelmia sellaiseen kellonaikaan, että lapset eivät niitä vahingossa katso. Kuitenkin tuo ohjelma on heidän sivuillaan vapaasti katsottavissa ja vielä todella pikkulapsiakin houkuttelevassa muodossa. Tässä on kyllä selvä ristiriita mielestäni.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain haluavat asialle tehdä, mutta tottahan vastuu ohjelmien valinnasta on aina aikuisilla. Pitää vaan jaksaa itse seurata ja olla mukana valitsemassa.

Vierailija
4/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtäviä, että sitä pitää taas täältä kysellä?

Vierailija
5/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat joka tapauksessa liian rajuja 7-vuotiaalle.

Vierailija
6/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nyt tutun ja turvallisen ylen sivut pitäisi olla turvalliset. Ei ainakaan saisi olla lastenohjelmiksi naamioituja seksiohjelmia.

Olin paikalla ja näin mukavaa eläinkuvaa, kunnes sitten alkoi näkyä kummia. Eläimillä näkyivät sukuelimet ja häpykarvat. Menin lähemmäs ja seksistähän siellä puhuttiin.

Kyllä nyt ylen piirroshahmosivuihin pitäisi voida luottaa. Mielestäni olen hoitanut valvontatehtäväni kunnialla.

ap

Vierailija
7/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vahemman tehtävä valvoa, mitä lapsi netistä katsoo. Kaikki piirretyt eivät ole lapsille. Mun mielestä esim. Simpsonitkin ovt välillä ihan K13-kamaa.

Vierailija
8/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylen sivuja olettaisi turvallisiksi piirroshahmojen osalta.

ap

Vierailija
9/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi kyllä olla YLE:llä tuollaista materiaalia sivuillaan.

Vierailija
10/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingossa katsoa liian nuorena? Kyllä se pitää kuule ohjeistaa että mistä valikosta/mitä ohjelmia saa katsoa.

Ja piirroshahmoihin ei kannata luottaa jonain lapsiturvallisuuden merkkinä.

Eli kuten muutkin, olen sitä mieltä että yle ei ole tehnyt virhettä.

ap

Vierailija
11/32 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaisen vanhemmat koko ajan, mitä lapsi katsoo

Vierailija
12/32 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalaisen vanhemmat koko ajan, mitä lapsi katsoo

nuutoin ne jonain päivänä eksyvät seksisivuille.

Vierailija
13/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyttää yleä, ei kai tuo ohjelma kuitenkaan missään lasten ohjelmien keskellä siellä ole? Ei 7v jätetä yksin tietokoneelle katselemaan ohjelmia, jos ei ole selkeästi sovittu mitä saa katsoa.

Vierailija
14/32 |
29.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kommentoi suoraan ap:n tekstiä, mutta tuo on kyllä aika hurja tuo ohjelma, ottaen huomioon että ikäraja on k13!!! Ikinä en antaisi nyt 12-vuotiaan tyttöni katsoa tuota vuoden päästä!

Seksistä saa ja pitääkin puhua, mutta tuo ohjelma on jo vähän liikaa. Katsokaa vaikaa jakso "8/13 Kadonneen orgasmin metsästäjät". Ei ole mielestäni 13-vuotiaalle sopiva käsittelytapa. Haukkukaa vaan vaikka vanhanaikaiseksi mutta meidän tytöt ei kovin pian tule noita ohjelmia katsomaan jos minulla on varaa valita!

Vierailija
15/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäistä vaan vahdita koko ajan. Mahdotonta. Törkeää YLE:ltä, että on tuollaisia pervoja ohjelmia lapsellisissa raameissa.

Vierailija
16/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän todellisuus hakusessa. Ei kai piirroshahmot ole mikään merkki lapsille sopivasta materiaalista. Southpark nyt esimerkiksi. 7-vuotiaan ei pidä antaa vapaasti katsoa mitä vain, edes yleltä. Vai pitäisikö Ylen olla kaikilta osilta lapsille sopiva vain sillä perusteella että se on valtion kanava?

Vierailija
17/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä Yle Areenalta löytyy muutakin varhaisnuorille suunnattua ohjelmaa, eli EN ANTAISI TUON IKÄISEN KLIKKAILLA VAPAASTI KESKENÄÄN! Tuon ikäisen netin käyttöä pitää _ihan oikeasti_ valvoa. Netti ei ole kuin telkkari, sieltä ei tule iltapäivisin lastenohjelmia, vaan koko päivän ajan tulee ihan mitä tahansa. Sinä tässä olet mokannut, turha Yle Areenaa syytellä...

Vierailija
18/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mitä jeesustelua...

kouluikäistä vaan vahdita koko ajan. Mahdotonta. Törkeää YLE:ltä, että on tuollaisia pervoja ohjelmia lapsellisissa raameissa.

Vierailija
19/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silti todellakaan sopiva 7 veelle.

Vierailija
20/32 |
28.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Siellähän voi olla mitä tahansa piirrosmateriaalia, joka ei sovi lapsille! Oletko todellakin noin idiootti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän