Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettämällä muka laihtuu väkisinkin?

Vierailija
27.04.2010 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla silla enimmat raskauden aikana tulleet kilot lahtevat jos muutenkin syo normaalisti. Itselleni on jaanyt 3kg "roikkumaan" jotka eivat imettamalla lahteneet. Yhdenkaan lapseni( heita on 3) jalkeen en ole imettamalla laihtunut alle sen painon mita olin ennen raskautta.

Vierailija
2/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kohtuudella (laskeskelin kaloreita, söin n. 2000 kcal päivässä, joka oli NORMAALIpainoisen minun päivän tarpeen verran) ja täysimetin, silti kiloja ei lähtenyt imetysaikana (täysimetys 7 kk ikään) kuin 2.

Kun imetys loppui, paino alkoi vasta laskea.

Kai jotain hormonijuttuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kuinka paljon ja kuinka nopeasti, on tietty yksilöllistä. Itse olen laihtunut hienosti imettämällä, painan nyt vähemmän, kuin mitä painoin ennen lapsia. Ja perussairauden vuoksi en ole kyennyt mihinkään vaativaan liikuntaan, toki kävelylenkkeihin ja hyötyliikuntaan pystyn. Olen vaan onnellinen, koska ilman imetystä en todennäköisesti olisi näin hyvin ja helposti palautunut.

Vierailija
4/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta heti imetyksen loputtua lihoin 5kg

Vierailija
5/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidistä otetaan energiaa pois maidon muodossa ja siirretään se vauvaan niin välttämättähän tämä tarkoittaa että äiti laihtuu jos ei korvaa tuota energianmenetystä muuten.

Vierailija
6/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli raskauskilot (12 kg) lähti muutamassa viikossa ja sit meni 5 kg miinukselle normipainostani. "Läskiä" lähti sellaisista paikoista, mistä ei millään jumpalla... Solisluut ja rintalasta mm alkoi törröttää. Se oli outoa! Nyt imetyksen loppumisesta on 4kk ja painan normaalin painoni verran... blääh. :D

Vierailija
7/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa muistaa, että imetys lisää myös ruokahalua, joten helposti tulee syötyä tuo määrä ja vähän enemmänkin.

Mulla oli imetysaikana järjetön karkinhimo.

Vierailija
8/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun lopetin imetyksen, kilot alkoivat karista kuin itsestään. En muuttanut ruokavaliota tai liikuntatottumuksia mitenkään.

Vierailija
9/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun söin sen 2000 kcal/päivä (osaan kyllä laskea kalorit oikein!) ja täysimetin, ei kuitenkaan paino tippunut vaikka olisi pitänyt kaiken järjen mukaan tippua. Liikuntaa en vähentänyt enkä taatusi mässännyt "itseltäni salaa".

Vierailija
10/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystä takana kohta 16 kk. Raskauskilot (15 kg) olivat kadonneet alle kahden viikon kuluttua synnytyksestä (ja niiden lähtemisellä tuskin oli paljoakaan tekemistä imetyksen kanssa), joten ei tuo 3 kg/16 kk mikään häävi laihtumissaldo ole :D Tosin mulle on ihan sama, laihduttaako imettäminen vai ei. Mutta tosiaan, olenhän mäkin vähän laihtunut.

Vierailija
11/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, tuli kiloja lisää vaikka mielestäni söin kohtuudella. Liikunta kyllä jäi sen tissitakiaisen kanssa aika vähälle.

Vierailija
12/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta kilot ovat lähteneet vasta imetyksen lopettamisen jälkeen. Ruokamääriä en vähentänyt/lisännyt. Liikuntakin ihan samaa luokkaa.

Neuvolassa kätilö kertoi, että joskus joillain hyvin hoikilla ihmisillä (kuten minä) elimistö kerää vauvaa varten raskausaikana vararavintoa ja pitää siitä kiinni silloin kun imetetään. Imetyksen loputtua kilot sitten saavat hyödyttömänä lähteäkin.

Kuulun niihin ihmisiin, jotka voivat syödä mitä vaan lihoamatta, mutta raskausaika oli eri juttu.

Vierailija
13/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta toisen kanssa söin n. 1500 cal edestä päivittäin (olen pienikokoinen) ja olin todella väsynytyt, en laihtunut mutten lihonutkaan mutta vauvakaan ei kasvanut.

Vierailija
14/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä roikkui housut yms jalassa. Imetyksen jälkeen onneksi tuli kiloja muutama takaisin.

Vierailija
15/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin myös se että synnärille jää kilot..joopa joo..

Itselläni jäi sinne 9kg mutta päällä on vielä 16! Imetän, syön terveellisesti, käyn joka päivä vaunulenkillä ja joka toinen päivä zumbaan ja kiloja karissu päältä 0!!! Maha on pienentynyt kyllä mutta kilot ei lähde mihinkään. Nauran vaan kun käyn vaa`alla ja nyt kävelen jopa sen ohi kun turhauttavaa tuo vaan on kun näkee mittarissa samat lukemat.

Vierailija
16/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiseen 3kuukauteen ei lähteny yhtään vaikka liikuin ja söin terveellisesti.. sitten aloin liikkumaan ihan järjettömästi niin sit vasta alko tippumaan..

Vierailija
17/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luovutan maitoa lisäksi, mutta kilot on ja pysyy, koska imetys+luovutus ainakin mulla aiheuttaa makean ja rasvaisen himoa. Suklaata, jätskiä, keksiä, rasvaista roskaruokaa, pizzaa, makkaraa ym ei-laihduttavaa tekee jatkuvasti mieli. Päivittäin jotain herkkua syönkin, vaikka kuinka päättäisin että tänään ei. Tiedän kyllä että tämä helpottaa kun imetys ja varsinkin maidon luovutus päättyy. Niin kävi viimeksikin ja sitten laihduinkin lähes ennalleen.

Vierailija
18/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta paino vakiintui +2kg lähtöpainosta, mikä ei ole paha ollenkaan kun painoindeksi oli silti 19,5

Vierailija
19/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin osuutta asiaan. Minun kokemuksellani kilot lähtee sitten, kun menkat alkaa ja tilanne normalisoituu?

Vierailija
20/25 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkaneet kuukautiset vasta imetyksen lopettamisen jälkeen, vaikka yöimetykset jäi pois joka kerta 3kk vauvan syntymästä.

13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi