Mitä pitää sanoa, että saa työpaikan?
Onko mitään sesam aukene lausetta millä saa aina töitä?
Tarvitsen nyt ehdottomasti työpaikan tai joudun ihan hunningolle, velkavankeuteen jne. Kuinka sen saan?
Kommentit (39)
firmaan. Luin nettisivuja yms. Kaveri kertoi kaveristaan, jos oli aiemmin ollut ko firmassa töissä. Kertoi niiden vapaa-ajan jutuista ja konserttiringistä yms.
Jälkikäteen kuulin, että olin ainut joka puhui yli 15 min yrityksestä. Sen jälkeen mut keskeytettiin. Olisin jatkanut pidemmpäänkin. Jotkut hakijat eivät olleet nimeä enempää ottaneet selvää. Edes firman taloudellisesta tilanteesta, laajenemis/supistamistarpeista yms.
Tehokkaan, järkevän, aloitteellisen, tiimityöhön kykenevän ja vastuullisen ihmisen.
Noiden tärkeys vaihtelee, mutta taatusti aina nuo ovat plussaa. Sitten on tehtävän vaatimia erityisjuttuja, ne pitää vaan päätellä tehtävän kuvauksesta. Haastattelijan henkilökohtaisista mieltymyksistä ei tietysti voi tietää.
Paras sanoma haastattelussa on se, että olet sopiva ja pätevä tehtävään, yhteistyökykyinen ja fiksu, haluat tehdä parhaasi ja sitoutua työhön ja itsesi kehittämiseen työntekijänä.
firmaan. Luin nettisivuja yms. Kaveri kertoi kaveristaan, jos oli aiemmin ollut ko firmassa töissä. Kertoi niiden vapaa-ajan jutuista ja konserttiringistä yms. Jälkikäteen kuulin, että olin ainut joka puhui yli 15 min yrityksestä. Sen jälkeen mut keskeytettiin. Olisin jatkanut pidemmpäänkin. Jotkut hakijat eivät olleet nimeä enempää ottaneet selvää. Edes firman taloudellisesta tilanteesta, laajenemis/supistamistarpeista yms.
En nyt tajua miksi sä pidit niille vartin esitelmän firmasta, jossa ne on töissä?
hän teki sen osoittaakseen, että on kiinnostunut juuri siitä yrityksestä ja sen toimintakentästä. Onko tämä sun mielestä jotenkin väärin/turhaa?
Itse palkkaan aina juuri tällä tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä, en sellaisia jotka nippanappa tietävät mitkä meidän kotisivujen osoite on. Näitäkin hakijoita riittää yllinkyllin.
hän teki sen osoittaakseen, että on kiinnostunut juuri siitä yrityksestä ja sen toimintakentästä. Onko tämä sun mielestä jotenkin väärin/turhaa? Itse palkkaan aina juuri tällä tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä, en sellaisia jotka nippanappa tietävät mitkä meidän kotisivujen osoite on. Näitäkin hakijoita riittää yllinkyllin.
15 minuuttia on liioittelua. Saa olla eri mieltä mun kanssa! Voisin vaan kuvitella, että itestä tuntuis typerältä kuunnella jonkun tuntemattoman ihmisen kertovan mulla minkälaisessa yrityksessä oon töissä. Ainakin noin pitkän aikaa.
hän teki sen osoittaakseen, että on kiinnostunut juuri siitä yrityksestä ja sen toimintakentästä. Onko tämä sun mielestä jotenkin väärin/turhaa? Itse palkkaan aina juuri tällä tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä, en sellaisia jotka nippanappa tietävät mitkä meidän kotisivujen osoite on. Näitäkin hakijoita riittää yllinkyllin.
15 minuuttia on liioittelua. Saa olla eri mieltä mun kanssa! Voisin vaan kuvitella, että itestä tuntuis typerältä kuunnella jonkun tuntemattoman ihmisen kertovan mulla minkälaisessa yrityksessä oon töissä. Ainakin noin pitkän aikaa.
hän teki sen osoittaakseen, että on kiinnostunut juuri siitä yrityksestä ja sen toimintakentästä. Onko tämä sun mielestä jotenkin väärin/turhaa?
Tyhmää se on. Sen tietämyksen voi osoittaa paljon tyylikkäämminkin, käyttmällä tietojaan keksutelussa ("nyt kun te laajennatte X alueelle, teillä varmaan on tarvetta sillekin, että puhun kieltä Y aika sujuvasti", "Miten se muutos Z on vaikuttanut tuon osaoston organisaatioon?")
itse palkkaan aina juuri tällä tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä, en sellaisia jotka nippanappa tietävät mitkä meidän kotisivujen osoite on. Näitäkin hakijoita riittää yllinkyllin.
Mä olen hakenut kahteen työpaikkaan ja molempiin pääsin. Kun kysyin minkä takia päätyivät minuun molemmat olivat tarttuneet sivulauseeseen jossa olin sanonut että minua on pidetty myös hyvänä työkaverina joka kohentaa työpaikan ilmapiiriä. He kertoivat että he hakevat hyvää työntekijää, mutta myös "hyvää tyyppiä" joka ei ole työpaikalla se joka on kuin myrskyn merkki ja pilaa muidenkin hyvän mielen.
Tyhmää se on. Sen tietämyksen voi osoittaa paljon tyylikkäämminkin, käyttmällä tietojaan keksutelussa ("nyt kun te laajennatte X alueelle, teillä varmaan on tarvetta sillekin, että puhun kieltä Y aika sujuvasti", "Miten se muutos Z on vaikuttanut tuon osaoston organisaatioon?")
itse palkkaan aina juuri tällä tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä, en sellaisia jotka nippanappa tietävät mitkä meidän kotisivujen osoite on. Näitäkin hakijoita riittää yllinkyllin.
että jos tältä palstalta joutuu kysymään työnhakuun liittyviä neuvoja niin on jo hienoa jos löytää perille haastattelupaikkaan...
että jos tältä palstalta joutuu kysymään työnhakuun liittyviä neuvoja niin on jo hienoa jos löytää perille haastattelupaikkaan...
Käsittämättömän huonoja ohjeita työhaastatteluun.
Tuon "työhönottajan" kommentti ja sitä sivuavat ovat OK, mutta todella huonojakin on. Olen yllättynyt niistä huonoista kommenteista.
Huomaa hyvin, että me ihmiset olemme erilaisia ja varmasti kaikkia tarvitaan.
Veikkaan että juuri noista mainituista syistä niin kovin moni av:lainen ei saa töitä.
Kun ta kysyy että "miksi juuri sinut pitäisi palkata meille töihin?"
Yleispätevä vastaus siihen on "koska hyviä työntekijöitä tarvitaan aina."
Kun ta kysyy että "miksi juuri sinut pitäisi palkata meille töihin?"
Yleispätevä vastaus siihen on "koska hyviä työntekijöitä tarvitaan aina."
Tuotakin voisi käyttää. Kiitos.
ikäjakautumasta osastolla ja syitä, miksi vaihtuvuus on ollut vilkasta viime aikoina. Sain paikan siitä huolimatta tai ehkä sen takia.
ns. epätoivoinen työnhakija, joka hyväksyy ihan mitä vaan. Minun kokemukseni mukaan työnantajat arvostavat ihmisiä, jotka myös itse tietävät mitä haluavat tehdä ja millaisessa työpaikassa. Itse olen mennyt haastatteluihin sillä asenteella, että kyseessä on kaksipuolinen asia, työnantaja "tsekkaa" minut ja minä tsekkaan työpaikan/ työnantajan. Ja todellakin minulla on ollut paljon kysyttävää ko. firmoista. Hyvin olen työllistynyt, jopa pienten lasten äitinä.
Itse ainakin kysyin ikäjakautumasta osastolla ja syitä, miksi vaihtuvuus on ollut vilkasta viime aikoina. Sain paikan siitä huolimatta tai ehkä sen takia.
ns. epätoivoinen työnhakija, joka hyväksyy ihan mitä vaan. Minun kokemukseni mukaan työnantajat arvostavat ihmisiä, jotka myös itse tietävät mitä haluavat tehdä ja millaisessa työpaikassa. Itse olen mennyt haastatteluihin sillä asenteella, että kyseessä on kaksipuolinen asia, työnantaja "tsekkaa" minut ja minä tsekkaan työpaikan/ työnantajan. Ja todellakin minulla on ollut paljon kysyttävää ko. firmoista. Hyvin olen työllistynyt, jopa pienten lasten äitinä.
Itse ainakin kysyin ikäjakautumasta osastolla ja syitä, miksi vaihtuvuus on ollut vilkasta viime aikoina. Sain paikan siitä huolimatta tai ehkä sen takia.
Halusin myös tietää, mitä yrityksellä on tarjota minulle.
koska muuten ei edes kannattaisi hakea töitä koska työntekijästä on aina kuluja työnantajalle.
Yhtä hyödytöntä on ajatella, että mitä työnantaja voi minusta hyötyä, ei mitään koska viime kädessä teen töitä vain sen verran, että voin hyvällä omalla tunnolla nostaa palkkani ilman potkujen pelkoa.