äiti syöttää 1 vuotiaalle pelkästään eineksiä
Eräs äiti syöttää 1 v:lle vain eineksiä. EI tee itse mitään ruokaa lapselle.
Mitä asialle voi ulkopuolinen tehdä??
Onko tämä yleistäkin, että lapselle ei tehdä ruokaa?? Kasvu häiriintyy, aivot ja luusto ei kehity eineksillä!
Kommentit (53)
nykyisessa asuinmaassani monet antaa lapsilleen vaan pikaruokaa !!! ei siis edes eineksia vaan kaydaan hakemassa paivittain pikaruokaa. paljon sipseja ja ranskalaisia perunoita syodaan myos, lahes paivittain menee.
hälyttävästi joka puolella maailmaa ja että myös normaalipainoiset voivat riskeerata terveytensä huonolaatuisella ruoalla.
on kansalaistaito siinä missä esim. liikennesäännötkin. On sitten ihan oma asia ja luonteesta kiinni nauttiiko ruuanlaitosta vai ehkä jossakin muusta. Jos lapset syövät mautonta ja säilöntä-aineita sisältävää einesruokaa hoidossa ja koulussa, niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa syödä maukasta ruokaa kotona. Einekset ovat hyvä hätävara.
Ei tällaisista asioista kannata ottaa niin itseensä :D
ei oo ihmisillä omaa elämää, kun pitää toisten seurata!! Säälittäviä kyyliä!
Einesruoka on yleensä ainoa, mihin esim. yksinhuoltajalla on varaa. Terveellisesti syöminen maksaa Suomessa ihan vitusti. Kumpi on halvempi? Ostaa eineskeitto vai ostaa itse kaikki tarpeet ja tehdä keitto itse? Ja kaikki ei ole kotimammaluusereita, joilla pyörii elämä kodin ympärillä.
Ällöttää lukea pullantuoksuisista mammoista, jotka hyysää päivät pitkät kotona. Ja vielä järkyttävämpää on, että ne on 30v. tietämillä.
T: einesmaksalaatikko on jees
ei terveellinen ruoka oo yhtään kalliimpaa.
Sinä Ap voisit sanoa asiasta ystävällesi suoraan.
Koska olette näemmä paljon tekemisissä.
Kyllä minä teen ruuan perheelleni alusta saakka itse jo senkin vuoksi että tulee halvimmaksi niin. Raaka-aineistakin kun voi valita edullisia.
Einesruoka on yleensä ainoa, mihin esim. yksinhuoltajalla on varaa. Terveellisesti syöminen maksaa Suomessa ihan vitusti. Kumpi on halvempi? Ostaa eineskeitto vai ostaa itse kaikki tarpeet ja tehdä keitto itse? Ja kaikki ei ole kotimammaluusereita, joilla pyörii elämä kodin ympärillä. Ällöttää lukea pullantuoksuisista mammoista, jotka hyysää päivät pitkät kotona. Ja vielä järkyttävämpää on, että ne on 30v. tietämillä. T: einesmaksalaatikko on jees
purkkiruokia, nehän ovat ihan terveellisiä, toisin kuin useimmat aikuisille tarkoitetut einekset.
Kotiäiti yleensä ottaen on synnyttänyt nainen!
Harvempi 50- vuotias nainen on kotiäiti. :D
Missä sinusta kotiäitien pitäisi olla?
T. tänään lapsensa jauhelihasopalla ruokkinut äiti.
Ps. Ruoka (eines) tehtaassa työskentelevänä osaan sanoa että makaroonilaatikko on samaa menee se sitten kouluun tai myyntiin pienemmässä rasiassa!
Päättäkää jo onko valmisruoka mautonta vai liian suolaista!! :D
onha se vaikea ymmärtää, että on toisenlaisiakin ihmisiä kuin itse on.
oma pikkuveljeni on kasvanut jo 16 vuotta eineksillä. ihan on normaalisti kasvanut ja fiksu poika.
Ei se suola ole ainoa, mikä makua tuo!
Einekset yleisesti ottaen sisältävät liikaa kovaa rasvaa sekä suolaa, joten kyllä niillä alkaa runsaasti ja vuosikausia käytettyinä olla vaikutusta verenpaineeseen ja verisuonten kuntoon. Usein runsas einesten käyttö liittyy muutenkin heikkoon ruokavalioon, kasvisten ja kuidun saannin vähäisyyteen yms. Ne jotka osaavat ja jaksavat myös tehdä edes joskus itsekin ruokaa, ovat todennäköisesti niitä, joilla on parempi elämänhallinta ja enemmän psyykkisiä voimavaroja, samoin kuin koulutuksellista pääomaa.
koulumme opettajilla suurimmalla osalla on korkea kolestroli, osalla pakosti lääkitys olut vuosia.
Sanoin siihen sitten sijaisena, että ajatelkaa, vuosia olette syäneet rasvaisia jauhelihapihvejä, rasvaisia lihapyöryköitä, rasvaisia kalapuikkoja jne. Kaupan lihapullat, ne einestuotteet joita kouluissa ja päiväkodeissakin on, ovat rasvaisia ruokia.
Mä vaan toivon, et sun kaveri ei käy vauvan sivuilla lukemassa.. Kaikki taplaa tyylillään. Toki voit joskus pyytää heitä teille syömään ja vinkata kuinka terveellistä itse tehty ruoka on.