Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äiti syöttää 1 vuotiaalle pelkästään eineksiä

Vierailija
26.04.2010 |

Eräs äiti syöttää 1 v:lle vain eineksiä. EI tee itse mitään ruokaa lapselle.

Mitä asialle voi ulkopuolinen tehdä??

Onko tämä yleistäkin, että lapselle ei tehdä ruokaa?? Kasvu häiriintyy, aivot ja luusto ei kehity eineksillä!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi parempi vaihtoehto syöttää pilttisoseita, ne on terveellisiä. Mutta ne on tosi yksitoikkoista ja tylsää, ei niissä niin valtavaa valikoimaa ole. Että mieluummin tekisi edes osittain kotiruokaa ja antaisi osittain pilttiä. Mutta einekset (valmismaksalaatikko yms)ovat huonoin vaihtoehto.

Olen vaan huolissani siitä lapsesta ja käy sitä sääliksi. En ole itseäni kehumassa todellakaan. Haluan vaan hyvää kaikille lapsille. Haluan myös herättää jonkun äidin joka lukee tätä, huomaamaan, että on väärin syöttää eineksiä. Siksi tänne palstalle halusin keskustelua aikaan. Ihmettelen eikö neuvoloissa sanota mitään??

Vierailija
2/53 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kaikenlaisia äitejä. Viimeksi kuulin puolitutulta, että antaa 9kk vanhalle pojalle karkkia ja jäätelöä yms, koska syöhän hän niitä itsekin! Juu'u.

Terveellisen kotiruoan kalliudesta: kotiruoka on halvempaa kuin einekset. Vaikkapa makaronilaatikon tai lihakeiton raaka-aineet eivät ole kalliita. Suuresta satsista osan voi pakastaa annoksina ja KAPPAS, pakasteesta voi ottaa valmiita annoksia, lämmittää vain ja se on siinä.

Minun lapseni ei syö kaupan ruokia muutoin kuin hedelmäsoseina ja niistäkin vain niitä joiden valmistaminen kotona olisi hankalaa/typerää/kallista. Esim mangosose. Tavanomaisista jokapäiväisistä hedelmistä saan kyllä soseet tehtyä kotonakin. En koe olevani ylityöllistetty... Haluan, että lapseni tottuu tavallisiin makuihin ja kotiruokiin, koska niitä meillä aikuisetkin syö. Olisi toki helpompaa ostaa valmiita, mutta se olisi mielestäni väärin lasta kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei einesruoka halvemmaks tuu kun kotiruoka. Peruna ja porkkana on erittäin halpaa, syön sitä paljon ja nälkä lähtee hyvin! Eineksistä nälkä ei lähde yhtä hyvin, lisäksi niistä tulee itselle huono olo, etoo ja "oksettaa" kun on niitä syönyt, suolaaki niin paljo et sit janottaa ihan kamalasti.

On todellakin väärin lasta kohtaan syöttää eineksiä. Ei 1 vuotiaan munuaiset pysty sitä suolamäärää suodattamaan.

Vierailija
4/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs äiti syöttää 1 v:lle vain eineksiä. EI tee itse mitään ruokaa lapselle. Mitä asialle voi ulkopuolinen tehdä?? Onko tämä yleistäkin, että lapselle ei tehdä ruokaa?? Kasvu häiriintyy, aivot ja luusto ei kehity eineksillä!

Huolehdi vaan omista asioistasi.

Vierailija
5/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä, että eineksissä on paljon suolaa ja lisäaineita?

Onko todellakin äidit niin itsekkäitä ja laiskoja että voi syöttää kaupan eineksiä lapselle?? Ei viitsi keittää perunaa, lihaa ja keittää esim porkkanaa!

Vierailija
6/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoskeittiö tilaa suuren erän einesruokaa, lämmittää sen ja ruoka lähtee jakeluun. Ei siellä edes porkkanaraastetta itse laiteta.

Vierailija
7/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä, että eineksissä on paljon suolaa ja lisäaineita? Onko todellakin äidit niin itsekkäitä ja laiskoja että voi syöttää kaupan eineksiä lapselle?? Ei viitsi keittää perunaa, lihaa ja keittää esim porkkanaa!

Ymmärrän myös, että kaikilla ei ole aikaa/jaksamista/halua tehdä itse ruokaa.

Vierailija
8/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykomamma? Sehän kehuu syöttävänsä lapsilleen vain eineksiä ja lisäävänsä suolaa alle vuoden ikäisen kuopunksensa ruokiin.

Vierailija
9/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskuutta se on jossei viitsi lapselleen ruokaa tehdä. Uskomatonta, onko tällaine yleistäkin?? Mitä kotiäiti sitten tekee? Työnsähän on hoitaa lasta ja tehdä sille ruokaa. Istuuko äiti sitten vain lukien päivälehtiä vai?

Vierailija
10/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten et varmaan voi puuttua asiaan. Se on kuule hyvä juttu, että saa lapsi ruokaa!

Eiväthän ne einekset kaikkein terveellisempiä ole, mutta eivät huononkaan vaihtoehto.

Vierailija
11/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei meinaan ole lisättyä suolaa eikä lisäaineita. Mutta jotain tuoretta olisi toki hyvä saada lisäksi, vihanneksia.

Ja ei yksivuotiaan äiti ole välttämättä kotiäiti.

Ja on muuten maailman vammaisin sana tuo eines. Päde jollain oikeasti merkittävällä.

Vierailija
12/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän 1 vuotiaan äiti on kotona, eikä käy töissä. Syöttää siis aikuisille tehtyjä einesruokia kuten valmismaksalaatikkoa ja sen tyyppisiä. Onhan niis kauheasti suolaa ja lisäaineita. Ei hän syötä siis pilttiruokia tai vauvan purkkiruokia vaan ihan aikuisten ihmisten eineshyllystä.

Vierailija
13/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa myös hyvin pitkälle eineksiä. Ei ne mitään myrkkyä sentään ole!

Vierailija
14/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään myrkkyä sentään ole!

Vierailija
15/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilyttää väkisin tälläset ihmiset jotka pitää tehtaan maksalaatikkoa huonona: teetkö itse parempaa? Terveellisemmin?

Noi laatikot ei ole mitenkään ylisuolattuja, niitten kuuluu mielyttää mahdollisimman monia ja tällöin ei tuotetta kylläkään ylisuolata.

1- vuotias saa syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe. Mieluummin tehtaan tekemää kotiruokaa kuin pikaruokaa.

Vierailija
16/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä on perunaa, on se poikkeuksetta uuniperunaa, lohkoperunoita, ranskalaisia, lankkuperunoita tms, mutta EI IKINÄ keitettyjä perunoita, koska niistä ei meillä lapset tykkää, eikä kyllä aikuisetkaan.

Vierailija
17/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne valmiit aikuisille tarkoitetut kyllä todella suolaisia ja lisäaineisi. Mutta toisaalta päiväkoti ruokahan tosiaan on juuri sitä. Ja kyllä minä vähän epäilen noita lasten valmisruokiakin.. Miten joku liha-perunalaatikko säilyy lämpimässä niin hyvin...? Että voi kuukausikaupalla säilyttää avaamattomana..

Vierailija
18/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on steriloitu. Purkissa ei ole eläviä mikrobeja, jotka voisivat pilannuttaa ruoan. Siihen ei tarvita siis säilöntäaineita laisinkaan.

Onhan ne valmiit aikuisille tarkoitetut kyllä todella suolaisia ja lisäaineisi. Mutta toisaalta päiväkoti ruokahan tosiaan on juuri sitä. Ja kyllä minä vähän epäilen noita lasten valmisruokiakin.. Miten joku liha-perunalaatikko säilyy lämpimässä niin hyvin...? Että voi kuukausikaupalla säilyttää avaamattomana..

Vierailija
19/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakaan niissä päiväkodeissa tarjotuissa "eineksissä" ei ole semmoista määrää lisäaineita ja suolaa kuin kaupassa myytävissä eineksissä.

Mun mielestä einekset on ok silloin tällöin mutta jatkuvasti todellakin suorastaa myrkkyä 1-vuotiaalle!

Vierailija
20/53 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ruoka säilyy niin kauan kuin pakkaus on ehjä korkin keskusta on alhaalla. En tiedä miten vauvanruoat steriloidaan, mutta ainakin jotkut tuotteen iskukuumennetaan ---> bakteerit kuolevat ---> ei pilaannu. Kun purkin avaa, se saa uuden bakteerikannan ja alkaa pilaantua normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi