Tarpeeksi hyvät tarjoilut aikuisten vappubileisiin?
seisova pöytä josta kukin saa napostella fiiliksen mukaan pitkin iltaa, tarjolla:
- juomana boolia, pitkin iltaa (muut alkoholipitoiset juomat juhlijat tuovat itse itselleen)
- limsaa/simaa
- pikku"pasteijoita" erilaisilla täytteillä
- coctailpiirakoita ja munavoita
- fetajuustosalaatti
(- makaronisalaatti ehkä, jos jaksan väsätä :D )
- munkkeja
- jotain keksejä
- sipsejä
Kommentoitavaa?
Kommentit (15)
vakiokamaa uutta vuotta juhlistaessa :O
en taida niitä kuitenkaan laittaa (sorry vieraat) koska perunasalaatti on pahaa ja nakit myös :D
ap
Laita cocktail-tikkuihin vaikka juustopaloja ja pikkunakkeja.
Sellaiset pikkuryynärit on ihan mielettömän hyviä. Paistat ne ensin pannulla ja sitten jäähdytät ja laitat tikkuihin.
Varsinkin kun on kosteista (oletan) bileistä kyse, on hyvä, että ruokaa/naposteltavaa on paljon ja pitkään tarjolla!
Mun bileissä naiset erityisesti ovat tykänneet, että on ihan tuoreita kasviksia napostelupaloina sipsin lisäksi. Kurkkuviipaleita, kirsikkatomaatteja, paprika-, porkkana- ja sellerisuikaleita sekä kukkakaalia on ihana dippailla eikä niissä ole yhtään niin paljon kaloreita kuin sipseissä!
Kaupan lihapullat on myös helppo vaihtoehto, jota on kiva dippailla esim. Creme bonjour ruohosipulituorejuustoon
Minä en ainakaan löytänyt oikeen mitään kovin kevyttä menustasi ja kesä lähenee ja bikinikuntoon yrittää varmasti aika moni päästä ;-)
sitäpaitsi monella menee varmaan seuraava päivä paastotessa, ehkä se tasapainottaa... ;)
ap
Varsinkin kun on kosteista (oletan) bileistä kyse, on hyvä, että ruokaa/naposteltavaa on paljon ja pitkään tarjolla! Mun bileissä naiset erityisesti ovat tykänneet, että on ihan tuoreita kasviksia napostelupaloina sipsin lisäksi. Kurkkuviipaleita, kirsikkatomaatteja, paprika-, porkkana- ja sellerisuikaleita sekä kukkakaalia on ihana dippailla eikä niissä ole yhtään niin paljon kaloreita kuin sipseissä! Kaupan lihapullat on myös helppo vaihtoehto, jota on kiva dippailla esim. Creme bonjour ruohosipulituorejuustoon Minä en ainakaan löytänyt oikeen mitään kovin kevyttä menustasi ja kesä lähenee ja bikinikuntoon yrittää varmasti aika moni päästä ;-)
harva nyt syö kuitenkaan monta pasteijaa kerrallaan tms. Ja onko ne coctailpiirakat niitä pieniä piirakoita? Kyllä tuossa nälkä illan mittaan tulee. Munkit, keksit ja sipsit ei meidän juhlissa tekisi kauppaansa ollenkaan.
Vappuna odottaisinkin just tuollaista pikkunaposteltavaa, en sen isompaa ruokaa.
En tykkäisi tuollaisesta. Kauhea läjä jotain teollista/halpaa rasva/hiilihydraattiväkellystä, ei mitään hyvää.
Tarjottavalla olisi kiva olla edes jonkinlainen teema ja hiukan eforttia. Välttämättä ei tarvitse olla erityisen kallista ruokaa, mutta kekseliäämpää kuin jotkut voitaikinapasteijat ja pakastepiirakat.
Ettei tarvii kilkuttaa ja jäykistellä. Jokainen ottaa mitä ottaa, ja millon ottaa.
Nyt tietty haastetta tänä vappuna tuottaa se että onko kaupoissa tarvikkeita..
coctailpiirakka tai pasteija ei ole paljoa. Tee tosiaan se salaatti.
Itselle on vähän tullut sellainen olo, että kun on riittävän usein itse vääntänyt vaikka minkälaista monimutkaista menuuta vieraille, että back to basics kuulostaa nykyään tosi houkuttelevalta. Ei tartte joka kerta huhkia otsa hiessä tarjoiluiden takia ja kantaa satoja euroja yhden illan takia kauppaan, mielellään käytän ne johonkin muuhun. Ja jotenkin tuntuu, että emäntäkin kerkee/jaksaa nauttia illasta vieraiden kanssa, kun ei tartte olla valmistelemassa seuraavaa ruokalajia tarjolle.
Hyviä juhlia teille, maistuis mullekin!
Ei nakkeja eikä perunasalaattia? Mun vappu ei tule ilman niitä. Muuten kuulostaa varsin riittävältä (itse korvaisin esim. nuo pasteijat nakeilla ja perunasalaatilla, kuuluvat ennemmin kahvipöytään samoin kuin keksit).