Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihonpuhdistus ultraäänellä raskausaikana? Sallittua?

Vierailija
26.04.2010 |

Tietääkö täällä joku, onko henkilökohtaista kokemusta?

rv12 ois menossa, ja ihonpuhdistukseen olen varannut ajan jo kuukausia sitten. Perunko vai menenkö?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, ei siinä mitään johdinta käteen tule.

jostain vain luin, että joku ultraäänihoitoja tekevä firma ei suositellut raskaana oleville, mutta miksi ei?

taidan soittaa kosmetologille ja kysyy.

Vierailija
2/9 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rv16 ultraääni ihonpuhdistuksessa ja ei mielessäkään käynyt etteikö voisi mennä. Toivottavasti siitä nyt ei ole mitään haittaa! :(

Nyt menossa rv24+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö täällä joku, onko henkilökohtaista kokemusta? rv12 ois menossa, ja ihonpuhdistukseen olen varannut ajan jo kuukausia sitten. Perunko vai menenkö?

Vierailija
4/9 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö täällä joku, onko henkilökohtaista kokemusta? rv12 ois menossa, ja ihonpuhdistukseen olen varannut ajan jo kuukausia sitten. Perunko vai menenkö?

koska olen säännöllisesti nyt käynyt samalla kosmetologilla tässä puhdistuksessa. nyt vain mietin, että onko se turvallista raskausaikana. toisaalta en haluis kosmetologillekaan raskaudesta kertoa, koska on perhetuttu (ja kun aina raskaudet eivät ole menneet niin kuin on pitänyt).

onko muut käyneet?

Vierailija
5/9 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraäänipuhdistuksessa ihon "sisälle" ei mene sähkövirtaa, joten ITSE HOITO on turvallinen raskausaikanakin. Siihen, miksi ko. hoitoa ei suositella raskausaikana, on 2 syytä:

1) hoidossa käytettävät aineet eivät kaikki sovi raskaanaoleville (riippuu hoitolasta, mitä merkkiä ja tuotteita käytössä!!), esim. eteeriset öljyt yms voivat aiheuttaa ikäviä sivuhaittoja. Kärjistäen: raskaushormonien aiheuttamat ihomuutokset + sopimaton aine = esim. ikuisia maksaläikkiä tai muita ei-haluttuja tuloksia

2) ettei aiheuteta ylimääräistä hysteriaa. Hoitoloita ja yrittäjiä on haastettu oikeuteen asti, kun väitetään, että esim keskenmeno on johtunut kosmetologin tekemästä hoidosta.

Ultraäänipuhdistuksessa on ideana, että kasvoille sivellään ainetta, jolla on talia saippuoiva vaikutus. UÄ saa koneessa olevan lastan värisemään, jolla ainetta työstetään syvemmälle ihoon. Eli käytännössä iho kohtaa liikettä ja sen aineen, ei sähköä.

Hoidot, joissa ruumiin läpi kulkee sähkövirta, ovat ehdottomasti kiellettyjä.

Suosittelen sinulle, että soitat hoitolaan ja kysyt heidän mielipiteensä asiaan. Jos heillä hoidossa käytettävä aine ei sovi, voit varmasti vaihtaa hoidon sisältöä johonkin muuhun, vaikka rentoutushoitoon! ;)

T: SKY-Cidescodiplomi-kosmetologi

Vierailija
6/9 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään muista, miten oli. Itse olen kyllä käynyt ainakin mikrohionnassa, mutta eikö tuossa ultraäänessä tule käteen se "johdin"?

Vierailija
7/9 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hoidettavaan kohteeseen, laite tietysti toimii sillä.

UÄ on ääniaaltoja, jotka eivät edes tuntekudu kovin syvälle. ihonhoidossa käytetään vielä taajuuksia, jotka ovat hyvin pinnallisia (verrattuna esim. yltraäänikuvauksessa käytettyihin).

Sinne vaan, t. säteilyfyysikko

Vierailija
8/9 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vedin varman päälle. Laitteiden käyttöohjeissa pitäisi lukea soveltuuko vai ei. Esimerkiksi ir-hierontasauvaa (hartiajumiin käytettävä) ei sovi käyttää raskaana ohjekirjan mukaan.

Sähkömagneettiset ilmiöt ovat joskus vaarallisia, suosittelen varovaisuutta, sikiö on kuitenkin niin herkkä. En ota kantaa kyseisen uä-laitteen turvallisuuteen.

Vierailija
9/9 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi