Mies ei vedä tarpeeksi tiukkoja rajoja eksälleen
Aviomiehelläni on vahinkolapsi nuoruudestaan. Lapsen äiti on epätasapainoinen, ammattiavun piirissäkin on sännöllisesti, jolloin lapsi asuu kokonaan meillä, pitkiäkin aikoja. Yhteydenpito heidän välillään on minimissä, vain lapsen tärkeät asiat ja vaihtopäivät sovitaan viestitse. Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee näitä ns ylimääräisiä yhteydenottoja, kuten taas vastikään lapsen äiti ilmoitti ettei pystykään pitämään lastansa oudon olon vuoksi, vaan se pitäisi hakea varalta mielellään heti luoksemme toiselle paikkakunnalle. Viesti ei kuitenkaan jäänyt vain tähän, vaan viestissä jaariteltiin ummet ja lammet hänen ripuleistaan, kuukautiskierron häiriöistään sekä hänen omituisista olotiloistaan. Viestin lopussa hän totesi että ehkä tämä onkin ohi menevää ja ehkä hän voikin pitää lasta jo seuraavana päivänä. Mies ei kommenoinut muihin juttuihin mitään, ilmoitti vain että noudamme lapsen.
Olenko turhan niuho, kun tunnen että mieheni olisi voinut vastata hieman napakammin, esim että se tieto riittää pystyykö hän huolehtimaan lapsesta vai ei, emme halua kuulla ripuleistasi... Miehen mielestä ei kannata, koska hän on niin yksinkertainen ettei ymmärtäisi, pahimmillaan jatkaisi viestittelyä. Minusta taas tuntuu uusperheen äitipuolena väärältä, että eksä voi jaaritella ummet ja lammet elämästään mieheni kännykkään ilman että osoitamme ettemme ole kiinnostuneet kuulemaan muusta kuin lapseen liittyvästä. Minun pitäisi sietää kaiken maailman asiaan kuulumattomia viestejä sen takia että lapsen äiti sattuu olemaan vähä-älyinen? Onko mieheni turhan höveli ja vässykkä kun ei sano mitään, vai olenko minä turhan niuho, kun minua tämä häiritsee? Onko se tosiaan niin että uusperheessä pitää sietää tällaista, vai voisiko mieheni olla asian suhteen vähän tiukempi? Kokemuksia?
Kommentit (11)
Joo homma vaan eskaloituu jos rupeaa liikaa provosoimaan.
Kuulostaa epävakaalta. Valitettavasti ainoa hoitomuoto on turvallinen läheissuhde, jota miehesi edustaa siihen saakka kunnes tulee seuraava tai eksä saa ammattiapua. Kiitä onneasi, ettet ole eksän kengissä ja lopeta toisten keskusteluiden vahtaaminen.
Älä lue hänen viestejä. Lapsen äiti on aina osa elämää. MInulla on kaksi lapsipuolta, ei tulisi mieleenkään rajoittaa mitä lasten vanhemmat keskenään juttelevat. Hyvä se on jos ovat tuttavallisisssa väleissä.
Lapsen kannalta on hyvä, että isä tietää mitä äidin päässä liikkuu, esim. jos jotkut asiat voivat vastata lasta. Miehesihän jo vastasi hälle ihan asiallisesti ja rajasi jo.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kannalta on hyvä, että isä tietää mitä äidin päässä liikkuu, esim. jos jotkut asiat voivat vastata lasta. Miehesihän jo vastasi hälle ihan asiallisesti ja rajasi jo.
Piti olla "vaivata lasta".
No ainakin lapsen isä on tietoinen, missä oloissa lapsi elää. Tuohan on hyvä? Lapsen kannalta...
Mutta ehkä olet epävarma miehen kiinnostuksesta exään. Jos käy vähän nusasemassa sitä sinulta salaa 🤭
Itse olet puolisosi valinnut. Puolisokin tekee itse omat valintansa niin kuin tämän exäkin tekee.
Sä haukut puolisosi ja tämän exän ja valitat kun niin ärsyttää.
Puolison ja exän pitäis muuttua jotta sua ei nii ärsyttäisi?
Mitäpä jos tekisit ihan itse ne muutokset omaan elämääsi liittyen?
Aloittajaa ärsyttää. Aloittaja haluaisi että mies provosoisi epävakaata exää olemalla tyly, ja näin ap:n ärsytys lievenisi ap:n mielestä. Seurauksista viis.
Ei kuulu sinulle mitä lapsen vanhemmat keskenään viestittelee. Ehkä voit sanoa puolisollesi, ettei tarvitse lukea viestejä sinulle, niin ei sitten ärsytä. Luottaisin, että isä ymmärtää miten lapsen äidin kanssa on järkevintä toimia.