Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mies on vakuutusyhtiöllä töissä,

Vierailija
26.04.2010 |

ja on ollut sitä mieltä että ei kannata ottaa lapsille tapaturmavakuutusten lisäksi muita vakuutuksia. Meillä onneksi pelaa tuo julkinen sektori ihan hyvin, ja jos pahemmin sairastuu niin sairaalan hoitomaksuissahan on joka tapauksessa maksukatto.

Jokainen ratkaisee tarpeensa tietysti itse, ja ymmärrän että jossain pääkaupunkiseudulla julkisen sektorin käyttö ei välttämättä ole toimiva ratkaisu. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi lapsi pitää jokaisen korvakivun ja kuumeen takia lääkäriin kuskata, näihin kun on saatavilla ihan vapaan kaupan lääkkeitä.

Meidän tapauksessamme ainakin on tullut edullisemmaksi olla maksamatta vakuutusmaksuja, tämä siitäkin huolimatta että lapsemme ovat olleet allergikko-astamaatikkoja.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alle 18-veet mitään terveydenhuollon asiakasmaksuja maksa

"Kunnallisen terveydenhuollon asiakasmaksujen katto on 633 euroa ja lääkekulujen 672, 70 euroa vuodessa. Huonolla onnella voi siis joutua mak­samaan terveydenhuoltomenoina yli 1 300 euroa vuodessa."

terveydenhuollon palveluissa ole meillä ainakaan maksuja ollenkaan.

Kun tulet synnytyssairaalasta kotiin vauva kainalossa, maksat vain itsestäsi. Eli kannattaa tosissaan miettiä sitä vakuutusten tarpeellisuutta.

Vierailija
22/27 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sitä sun mieheltäs tarvitsee kysyä? Oletko kenties kateellinen kun omilla lapsillanne ei ole vakuutusta?

Yksityiselle pääsee ihan ilman vakuutustakin. Sekin on jokaisen oma asia missä haluaa lapsensa hoidattaa. Minä en alan ihmisenä halua missään tapauksessa viedä lastani tk:een vaan käytän aina erikoislääkärillä, näin teen myös itse.

Aika harvassa on myös ne tapaukset, joissa lasta pitäisi lähteä viemään lääkäriin keskellä yötä (joku kirjoitti, ettei ykstiyiset ole auki 24h/vrk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman viikkojen jonottamista, eikä tarvitse jonotella missään päivystyksessä lääkäriajan saamiseksi esimerkiksi silmätulehdukseen. Meillä on tk ihan "tukossa", aikoja ei saa kuin ehkä oven takana aamulla jonottamalla :( Ja korvatulehduksissa ja allergioissa siellä ei ole osaamista, vaan näihin palveluihin pitää jonottaa pitkään polille.

Lääkekulut ja ravintovalmisteet maksetaan kyllä.

Ei alle 18-veet mitään terveydenhuollon asiakasmaksuja maksa

"Kunnallisen terveydenhuollon asiakasmaksujen katto on 633 euroa ja lääkekulujen 672, 70 euroa vuodessa. Huonolla onnella voi siis joutua mak­samaan terveydenhuoltomenoina yli 1 300 euroa vuodessa."

terveydenhuollon palveluissa ole meillä ainakaan maksuja ollenkaan.

Kun tulet synnytyssairaalasta kotiin vauva kainalossa, maksat vain itsestäsi. Eli kannattaa tosissaan miettiä sitä vakuutusten tarpeellisuutta.

Vierailija
24/27 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita ei ole tarvittu vielä koskaan. Perusterve lapsi, jolla lähinnä flunssaa. Vakuutukset olen kuitenkin ottanut, koska itse sairastuin nuorempana vakavasti ja lisäksi loukkaannuin tapaturmassa. Kuluja kertyi huomattavasti ja molemmissa tapauksissa vakuutus korvasi kaiken.

Vakuutukset on otettu "pahimman varalle".

Vierailija
25/27 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vakuutusyhtiön tarjonnassa on, eli vakuutuksia, sijoituspalveluita, omaehtoisia eläkkeita jne. Sori jos tässä tuli nyt jotain virheellisiä ilmaisuja, mutta se on miehen työtä, ei minun. Asian varmaan kuitenkin ymmärsit.

Ja toki mies muille suosittelee noita lapsivakuutuksiakin, mutta omalla kohdalla on todennut että ei kannata. Samoin tuo vapaaehtoinen eläkejuttu, mitä se nyt onkaan, on sellainen juttu mitä mies muille suosittelee mutta on esim. minun kohdallani todennut että ei kannata ottaa.

Vierailija
26/27 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeammin toimenpiteisiin. Meidän tyttö operoitiin 3 vk odotuksen jälkeen yksityisellä, julkiselta puolelta tuli kutsu leikkaustarvekartoitukseen 3 kk päähän. Siis vasta arvioon, että tarvitseeko leikata, lähettävän lääkärin paperi ei riitä, vaan sairaalan oman lääkärin arvio olisi tarvittu. Leikkausjonot olivat kuulemma kiireellisissä tapauksissa "operoidaan 6 kk aikana". Tuhansia maksanutta leikkausta yksityisellä olisi meidän varoilla ollut muuten mahdoton (oltaisiin kyllä yritetty jostain raapia rahat kasaan) toteuttaa.

Vierailija
27/27 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä esim. lasten korvien putkituksiin olisi ollut 4 kk jonot, jona aikana olisi pitänyt jatkuvasti syödä antibiootteja. Ei kiitos..

Vakuutuksen turvin voi päästä myös huomattavasti nopeammin toimenpiteisiin. Meidän tyttö operoitiin 3 vk odotuksen jälkeen yksityisellä, julkiselta puolelta tuli kutsu leikkaustarvekartoitukseen 3 kk päähän. Siis vasta arvioon, että tarvitseeko leikata, lähettävän lääkärin paperi ei riitä, vaan sairaalan oman lääkärin arvio olisi tarvittu. Leikkausjonot olivat kuulemma kiireellisissä tapauksissa "operoidaan 6 kk aikana". Tuhansia maksanutta leikkausta yksityisellä olisi meidän varoilla ollut muuten mahdoton (oltaisiin kyllä yritetty jostain raapia rahat kasaan) toteuttaa.