9kk vauva kuntosalin lapsiparkkiin - uskaltaako jättää?
Kommentit (20)
elixian lapsiparkissa ekan kerran ollessaan 3kk. Nyt hän on "jo" 1,5v ja edelleen käy lapsiparkissa kahdesti viikossa.
Aamupäivisin on hiljaisempaa ja silloin olen ollut jumpilla. Hyvin on kaikki mennyt.
Niissä on usein yli kymmenenkin lasta, ja vain yksi hoitaja. Ja näitä hoitajia työllistetään työkkärin kautta täysin ilman lastenhoitokoulutusta olevista työttömistä...
Omani on tuon ikäisenä huutaneet kuin palosireeni jos yhtään vieraampi on yrittänyt lähestyä.
Eikös ne ole tarkoitettu leikki-ikäisille
Elixialla ainakaan ei ole alaikärajaa. Ihan hyvin voi minusta viedä 9kk ikäisen joe tosiaan ei vierasta. Äkkiähän sen pois hakee jos tulee ongelmia.
uskaltaisiko jättää 1½v... Siis luotan kyl et osaavat hoitaa mut et vierastaa varmaan ja haluaa lähtä juoksentelemaan parkista pois, et on varmaan aika rasittava hoidettava. Hmm. Tämä on harkinnassa.
Et todellakaan jätä.
Täydellinen Äiti hoitaa lapsensa itse? Ei koskaan kuntoile tai tee mitään muutakaan ilman lastansa?
Meidän kuopus on ollut Elixian lapsiparkissa 6-kuisesta ja luottavaisin mielin olen jättänyt! Ihanat tädit ovat hoitamassa. Ainakin meidän lapsiparkissa hoitajia on useita ja enimmäismäärä, paljonko lapsia ottavat. Tuolla vauvat ovat yleensä sylissä.
jättäisin, jos lapsi ei oo kova vierastamaan, sitä varten ne lapsiparkit on, että niitä voi käyttää. Ja ihan hälytettävissä olet, jos kerran parkki on tosiaan samassa rakennuksessa...
Et todellakaan jätä.
Täydellinen Äiti hoitaa lapsensa itse? Ei koskaan kuntoile tai tee mitään muutakaan ilman lastansa?
mutta en jättäisi vauvaa tai taaperoa vieraalle tunniksi, jos ei ole pakko. Mummot ja ystävät (isän osallistuminen on selviö) hoitakoot niin paljon kuin haluavat, kunhan on lapselle tuttu ihminen.
onko tästäkin saatu täällä aikaiseksi joku ongelma?!? Oon jättänyt lapsen 10-kuisesta alkaen lapsiparkkiin jumpan ajaksi vähintään kerran viikossa, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa!! Onhan siinä äiti lähellä, ja ainakin meidän salilla lapsiparkin työntekijät on tosi mukavia.
Joku kirjoitti että Elixialla ei ole alaikärajaa, aikakin meidän lapsen vauva-aikana pari vuotta sitten siellä oli alaikärajana 6kk. Voihan se tietenkin olla paikasta kiinni.
jolloin muita lapsia olisi mahdollisimman vähän? Minulla on mahdollisuus käydä mihin aikaan vaan.
ap
ainakin Jyväskylässä on klo 10-14 kun ei ole mitään ohjattua jumppaa tms. Tosin lapsiparkkikin kiinni keskellä päivää.
mutta kyllä minullekin olisi tosi vieras ajatus jättää vauva ihan vieraalle yhtäkkiä hoitoon. Mun esikoinen vierasti valtavasti, nuorempi vähemmän, mutta silti jo kun paljon parjattua lapsipsykologiaa ajattelee, niin aika hurja ikä on tuollaiseen. Tuttu hoitaja on asia erikseen, saa äiti mielestäni kuntoilla ;) Jos on vaikka yh, niin kaipa sitä nyt pari vuotta voi kuntoilla vaikka lapsen kanssa lenkkeillen tai kotona jumpaten. En usko, että se elämä siinä ajassa karkaa.
Isompia voi jättää. Hoitajia tosi vähän per lapsi. Lapsen tulisi osata jotenkin ilmaista itseään. VIeraalle henkilölle tosta vaan jättäminen noin nuorena ei tee hyvää lapselle. Tytöt, jotka hoitavat, eivät saa sen kummempaa koulutusta ja vaihtuvat myös usein. Useimmat kyllä osaavat katsoa lasten perään kuten myös myydä lippuja yms. mutta eivät ole ammattilaisia.
ja oikein selvästi tulee ilmi on kaikki ok vai ei.
jolloin muita lapsia olisi mahdollisimman vähän? Minulla on mahdollisuus käydä mihin aikaan vaan.
ap
soittaa sinne kuntosalille ja kysyä, että mikä niillä on hiljaisinta aikaa, että voi tulla ja samalla jättää lapsi lapsiparkkiin.
Eihän me täällä tiedetä mille kuntosalille olet menossa....
siis niinkun missä kaupungissa oot?
Elixialla kun on niin kaupunkikohtaiset nuokin, että jossain jos on tiettyyn aikaan kiire niin toisessa kaupungissa voi olla samaan aikaan taas hyvinkin hiljaista ko firmassa.
Joten suosittelen soittamaan paikan päälle ja ottamaan selvää. Osaavat sieltä sano parhaiten mitä me täällä.
Mutta asunkin lintukodon ulkopuolella, oikeassa maailmassa.