Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja energiajuomat

26.04.2010 |

Hei!

Kertokaapa mikä se oli suhtautuminen raskauden aikana energiajuomiin? Raskaus on aivan alussa ja yövuoroon pitäisi taas lähteä. Olen tottunut aamuyön tuntina juomaan batteryä purkin ja sillä jaksaa aamuun saakka, kahvia en juo. Mutta entä nyt raskauden aikana? Saako juoda? Vai mitä siitä voi seurata? En kaipaa moraalisaarnoja vaan ihan tietoa :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun tietääkseni energiajuomia ei suositella raskaana oleville, niiden runsaan kofeiini määrän vuoksi. Kofeiinia saisi nauttia raskauden aikana enintään 300 mg/vrk. Energianjuomissa taitaa olla paljon enemmän, tietysti siinä on muitakin aineita mikkä lisää kofeiinin määrää.

Itse lopetin energiajuomien juomisen yövuorossa, aluksi korvasin sen limulla, lopulta en tarvinnut enää sitäkään. Tietty jouduin muutenkin lopettamaan yövuorojen tekemisen aika alussa.

Toivottavasti oli jotain apua. :)

Tyttö87 rv 35+0

Vierailija
2/3 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta neuvolasta saa ainakin meilläpäin listan, missä tuokin lukee. En nyt löytänyt sitä listaa, mutta muistelisin, että siinä oli tosiaan toi kofeiinin saanti se juttu, mistä edellinenkin kirjoitti. Eli jos et juo kahvia tai kokista, niin silloin saisit juoda vähän energiajuomaa. Muista mahd. vaikutuksista en tiedä, eihän se varmaan mitään terveellistä suorastaan ole, muttei kai siitä pieninä annoksina harvemmin juotuna haittaakaan ole..?

Itse olen silloin tällöin, noin kerran kuussa, juonut vähän energiajuomaa.. Ja kokista oon myös juonut joskus "tarpeeseen", siinä on vähemmän kofeiinia. Vaikkei kyllä autakaan niin hyvin. Niin ja ihan lasi appelssiinimehuakin piristää kummasti!

Toivottavasti löydät jonkun sallitun piristeen ;).

vanilja rv 31+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole toki tarkemmin perehtynyt energiajuomiin, mutta ymmärtääkseni niissä on kaiken laista muutakin ns. moskaa kuin se kofeiini. Itse en juo niitä koskaan muutenkaan. Itse olen vähän kahvia juonut raskauden aikana ja nyt lopussa ajattelin yrittää vierotautua siitäkin, ettei imetyksen kautta aiheuttaisi vatsanpuruja vauvalle jne. Vyöhyketerapeutti totesi, että kahvikin kiellettäisiin, jos se nyt keksittäisiin. Mutta toisaalta jokainen tekee niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Joku ei pidä aspartaamia minään. Itse olen siihenkin joskus sortunut jos järkky "pakko saada"-fiilis iskee.

Vinkkinä piristymiseen: hiero ja venyttele korvanlehtiä :) Tosin sitten saat kulkea töissä korvat punaisina. Se on mun keino tylsissä palavereissa... Vuorotyössä sulla on toki vaikeempaa saada rytmiä pidettyä ja kunnolla nukuttua. Mut riittävällä unella ja vaikka liikunnalla (jos pystyy) voi kans koittaa. Riittävästi nestettä... Mitäs vielä? Jaksamisia!