Mä olen kyllä oikeasti hirvittävän väsynyt ja kyllästynyt tähän elämään.
Tämä on niin älyttömän raskata, vaikea aja turhauttavaa uurastusta. Mikään ei mene niin kuin aikoo.
Mä alan oikeastaan ymmärtää niitä, jotka ovat enimmän aikaa kännissä. Ehkä se on sitten helpompaa kun ei ihan tajua kaikkea vaan on niinku vähä pihalla.
Kommentit (19)
Vaikkei mulla ole edes mitään kunnon syytä, silti vituttaa aamusta iltaan. E
Olenkin sairastunut vaikeahkoon masennukseen ja ollut nyt 4-vkoa sairaslomalla, to olisi taas lääkäri.
ellet itse tee muutosta. Ei kannata kärsiä kun kivaakin voisi pitää
vain hetkessä.Kolmanneksi kun mietit oikein tarkkaan löydät syyn ja helpon/yksinkertaisen parannuskeinon vaivoihisi.
Ajattele esim. 5 miljoonaa euroa jotka olet juuri voittanut. Oireesi katoaisivat hetkessä kuin tuhka tuuleen. Eli ei tarvita lääkitystä eikä terapioita, koska ihminen ajattelee itsensä sairaaksi. Olet sitä mitä itse ja ympäröivästä maailmasta ajattelet mieli on sen mukainen...
Vaikea masennus jo viidettä vuotta. Ilman lasta olisin jo aikapäivää sitten tehnyt oman ratkaisuni.
Mun ei ainakaan olis ikinä pitänyt syntyä.
vain hetkessä.Kolmanneksi kun mietit oikein tarkkaan löydät syyn ja helpon/yksinkertaisen parannuskeinon vaivoihisi.
Ajattele esim. 5 miljoonaa euroa jotka olet juuri voittanut. Oireesi katoaisivat hetkessä kuin tuhka tuuleen. Eli ei tarvita lääkitystä eikä terapioita, koska ihminen ajattelee itsensä sairaaksi. Olet sitä mitä itse ja ympäröivästä maailmasta ajattelet mieli on sen mukainen...
Hekin ovat vain sitä, mitä ajattelevat.
olisi se ainakin järkevämpää kuin täällä notkuminen.
Minusta pikkuisen masentuneet pitäisi määrätä liikuntaryhmään joka kulkisi ovelta ovella hakemassa osallistujat lenkille.
Ensiksi lopeta aikomasta niin paljon. Toiseksi opettele elämään vain hetkessä.Kolmanneksi kun mietit oikein tarkkaan löydät syyn ja helpon/yksinkertaisen parannuskeinon vaivoihisi. Ajattele esim. 5 miljoonaa euroa jotka olet juuri voittanut. Oireesi katoaisivat hetkessä kuin tuhka tuuleen. Eli ei tarvita lääkitystä eikä terapioita, koska ihminen ajattelee itsensä sairaaksi. Olet sitä mitä itse ja ympäröivästä maailmasta ajattelet mieli on sen mukainen...
Vaikka ny työttömyyttä. Olisi helpompaa olla työtönkin tyynesti ja kärsivällisesti jos voisi kuluttaa aikaansa vaikka shoppaillen.
minua se ahdistaa, vaikka ostaisin jotain tarpeellista ahdistun kun taas piti rahaa tuhlata, vaikka en yleensä tuhlaakaan, mutta yritän säästää pahanpäivän varalle.
Katoavatko myös sydänvika ja diabetes lottovoiton jälkeen?
Vierailija - 26.04.10 01:38 (ID 10374320)
Oli mikä sairaus hyvänsä ei ylimääräinen raha tee ihmistä masentuneeksi. Raha antaa myös mahdollisuuden vain itsensä hoitamiseen ja hyvinvointiin. ja täten pidentää kroonikon ikää:)
Raha ei todellakaan ratkaise kaikkea, siinä mielessä vähän ontuva esimerkki..
Vierailija - 26.04.10 01:48 (ID 10374385)
"Maire" kärsii masennuksesta. Seuraavalla viikolla "Maire" voittaa päävoiton ja masennus katoaa.
Masennuksen syy on siis korvien välissä. Maire ajattelee liian paljon ...
Mutta en jaksa ruveta valistamaan tätä lottovoittajaa tämän enempää kliinisestä depressiosta.
Ei siinä mielessä ontuva esimerkki. Raha ei todellakaan ratkaise kaikkea, siinä mielessä vähän ontuva esimerkki.. Vierailija - 26.04.10 01:48 (ID 10374385) "Maire" kärsii masennuksesta. Seuraavalla viikolla "Maire" voittaa päävoiton ja masennus katoaa. Masennuksen syy on siis korvien välissä. Maire ajattelee liian paljon ...
hyvinkin masentunut. Hän on juossut lääkäriltä lääkärille takana monet terapiat lääkkeistäkin on haettu helpotusta. Lääkärin mukaan Mairella on keskivaikea masennus.
Onneksi Mairen elämä korjaantui kun ikävien asioiden pohtiminen päättyi. Voimat palautuivat kertaheitolla. Ahdistuneisuus on muisto vain.
mutta on tässä ketjussa muillakin vähän ajatus solmussa: MASENNUS (diagnosoitavissa oleva eri asteinen sairaus)ja muu turhautuminen/negatiivisuus/väsymys/vastoinkäymisistä lannistuminen on erotettava toisistaan.
Jos on ap:n kuvailemia tuntemuksia, kannattaa ensin selvittää, onko kyseessä masennus vai muu alakulo ja negatiiviset tuntemukset. Netistä löytyy paljon tietoa ja testejäkin, joilla voi määritellä alustavasti omaa tilannettaan, mutta masennusdiagnoosin tekee ammattilainen. Jos kyseessä on masennus (sairaus), tarvitaan ammattiapua ja yleensä myös lääkitystä. Hoidosta päättää sitten myös pitkälti masennuksen vaikeuden ja laadun määrittävä ammattilainen.
Paljon on kuitenkin turhautumista, väsymystä ym. myös henkisesti "terveillä" ihmisillä, ja silloin kyllä ajatusmallien ja elämän remontti lähtee nimenomaan omasta toiminnasta ja halusta.
Sydänvika tai muut vastaavat vastoinkäymiset voivat toki olla elämän arvan heittämiä, mutta eivät kaikki sydänvikaiset tai diabeetikot suinkaan elä ahdistuneina ja väsyneinä! - Eli ensimmäiseksi pitää sinnitellä katkeruuden yli. Jokaisella on vain yksi elämä, ja joo, elämän eväät eivät aina ole tasapuolisia ja reilusti jaettuja. Kiukuttelu ja kateus eivät kuitenkaan auta lainkaan. Diapetes tai sydänvika ei poistu, vaikka kuinka hokee sen olevan epäreilua, mutta saattavat kyllä pahentua.
Elämää pitää elää niillä eväillä, jotka annetaan. Ja tehdä elämästä mahdollisimman rikas ja itseä tyydyttävä omalla toiminnalla, valinnoilla ja ajattelumalleilla niiden tosiasioiden puitteissa, joita ei voi muuttaa. Paljon voi muuttaakin.
Positiivista ajattelua VOI OPPIA. Ja elämässä pitää tehdä aktiivisesti töitä muuttaakseen ne asiat, jotka aiheuttavat ahdistusta. Monet asiat myös koetaan pakollisiksi ja ulkoa annetuiksi, vaikka ne eivät sitä olisi (tyyliin "Enhän mä tästä parisuhteesta mihinkään pääse ja parempaa löydä"). - Hyvä ohje on tämä "Anna minulle voimaa hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeuttaa muuttaa ne, joita voin ja viisautta erottaa nämä asiat toisistaan."
Nyt, ap ja muut väsähtäneet, otatte vastuun elämästänne ja katsotte sitä tarkkaan: mikä ahdistaa, mitä sille voisi tehdä ja miten voisi oppia elämään niiden asioiden kanssa, joille ei mitään voi. Listatkaa vaikka aluksi paperille kaikki, mikä on huonosti ja sitten kaikki, mikä on hyvin. Ruokitte sitä +-listaa valinnoillanne ja karsitte/opettelette suhtautumaan niihin --asioihin.
mul kans koko aika ahdistaa ja vituttaa...
poltan helposti päreeni...
rahasta ei oo kii,pärjään suht ok...mut muuten ei
oo kivaa.lapset ainut syy elää...
joo kännissä ois kiva olla useemmin8)
maailman menoa. Työttömyys ja rahanpuute on suurinpia tekiöitä. Ne vähäsetkin lantit menee viinaan ja pään turruttamiseen.
Hankitaan lapsia joiden luullaan ratkaisevan ongelmat. Halutaan sitoutua johonkin pysyvästi joka luo turvallisuutta. Huomataan etteivät ongelmat kadonneetkaan vaan lisääntyivät. Pilleri päivässä tekee mielen pirteäksi.
Onko löytyny mitään apukeinoja kenellekkään?