Nostaako akateemisuus ihmisen statusta yhteiskunnan silmissä?
Suhtautuuko ihmiset jotenkin eri tavalla, kuin jos olisi "vain" duunari?
Kommentit (39)
ihminen voi tietenkin olla minkälainen vain sen tutkinnon "takana".
t. akateeminen äiti
ni mistähän on silloin kyse?? Akista vai omasta statuksen nostosta?
kehuskelijat ovat itse ei-niin-korkealle-koulutettuja. Tästä on kokemusta, sillä anoppi niin tykkää kehuskella tuttavilleen mieheni ja minun tutkinnoilla, aika junttimaista mielestäni :(
No jos Kaurismäestä pitää tarkentaa että akateemikko ni mistähän on silloin kyse?? Akista vai omasta statuksen nostosta?
mutta minulle akateemisuus on tärkeää. Minulle siis on tärkeää se, että itse olen akateeminen. Enpä ole kovinkaan kiinnostunut siitä, miten se yleisesti nähdään. Minulla on akateemisia ja ei-akateemisia ystäviä, heille kelpaan tällaisena. Jos en johonkin "mökkiporukkaan" kelpaisi akateemisuuteni takia, niin tuskinpa siinä tilanteessa itku pääsisi :)
Siltä minusta ainakin tuntuu että akateemisille itselleen tuntuu olevan tärkeempää kuin muille. Ei tietenkään aina ja kaikille mutta aika monille... Itselleni ei ole mitään merkitystä vaikka ei olisi käynyt kouluja ollenkaan jos vaan pärjää elämässä ja hoitaa asiat hyvin. Ja akateemisissa porukoissa kun olen sanonut mieheni olevan ihan perusduunari niin onhan sen joidenkin ilmeistä huomannut mitä ajattelevat - mutta ei paljon kiinnosta, oon ylpeä osaavasta ja fiksusta miehestäni. Niin ja olen siis itse akateeminen.
Nk duunariporukoissa jos suhtautuvat mitenkään niin lähinnä suhtautuvat varauksella akateemisuuteen, siis varmaan niin että kuinka "olevinani" koulutukseni takia olen. Mutta kun en ole niin unohtuu koko homma aika pian.
En ole vielä käynyt peruskouluani loppuun.
Ehkä käytös on tärkeämpi, kuin todistukset suoritetuista aidoista?
Olen aina mennyt sieltä mistä aita on matalin.
työtön akateeminen on kaikista pahin minun silmään. Käyttänyt valtion rahoja paljon opiskeluun eikä siitä ole yhteiskunnalle mitään hyötyä.
on kaikista pahin. Hän oikeasti alistuu ja pahentaa koko kansan työtilannetta, alistumalla ja tukemalla huonoa järjestelmää. Tälläinen ruokkii käyttämään kertakäyttötyövoimaa. Työntekijöillä ei ole mitään oikeuksia. Tästä hyötyy vain johtajat.
Elkää perkele alistuko nyt! Loppu häämöttää. Pian voimme rakentaa uudestaan kaiken.
Eikö olisi parempi istua ja odotella kunnes huono järjestelmä luhistuu ja jälleenrakentaa se kunnon työllä, kunnon palkalla uudeksi, sellaiseksi jollaiseksi ME haluamme?
Vakituiset työsuhteet alkavat olla harvinaisuuksia monella alalla, määräaikaisia sopimuksia toki tehdään melko pitkiksikin sopimuskausiksi.
Minusta pätkätöitä tekevä ihminen (koulutuksesta riippumatta) on kaikista pahin. Hän oikeasti alistuu ja pahentaa koko kansan työtilannetta, alistumalla ja tukemalla huonoa järjestelmää. Tälläinen ruokkii käyttämään kertakäyttötyövoimaa. Työntekijöillä ei ole mitään oikeuksia. Tästä hyötyy vain johtajat. Elkää perkele alistuko nyt! Loppu häämöttää. Pian voimme rakentaa uudestaan kaiken. Eikö olisi parempi istua ja odotella kunnes huono järjestelmä luhistuu ja jälleenrakentaa se kunnon työllä, kunnon palkalla uudeksi, sellaiseksi jollaiseksi ME haluamme?
Juuri tämän takia, jokaisen kansalaisen tulisi lopettaa työnhaku, mikäli vakituista tai pidempää työsuhdetta ei ole saatavilla.
Lopetetaan pätkätöiden tukeminen. Tukemalla pätkätöitä saadaan vain lisää pätkätöitä.
työtön akateeminen on kaikista pahin minun silmään. Käyttänyt valtion rahoja paljon opiskeluun eikä siitä ole yhteiskunnalle mitään hyötyä.
vaan se joka maksaa.
Valtiohan siinä sahaa oksaansa pahasti, jos kouluttaa työttömiä kovalla rahalla.
Yhdelläkään akateemisella ei ole intresseissä olla työttömänä.
Toki aina on promille niitäkin, mutta se ei juuri ole akateemisuuden vika, jos päässä on muuten viiraa.....
kaikki ne suuret joukot työttömiä maistereita?
Oletko ylhällä arvoasteikossa työttömänä maisterina, joka elää yhteiskunnan tuella?
parin vuoden työsuhteesssa. Olen kyllä ollut kahteen otteeseen työttömänä, ja silloin olen ollut saanut ihan mukavan suuruista ansiosidonnaista. Melko pian on molemmilla kerroilla myös löytynyt uusi, koulutusta vastaava työ.
En ylipäätään tunne ketään korkeasti koulutettua PITKÄAIKAISTYÖTÖNTÄ - yleensä tuttavapiiri on sangen yritteliästä, eikä jää ns. laakereilleen lepäämään työttömyyden kohdalla osuessakaan.
t. maisteriäiti
Mitenhän tähän vastaisi kaikki ne suuret joukot työttömiä maistereita? Oletko ylhällä arvoasteikossa työttömänä maisterina, joka elää yhteiskunnan tuella?
koulutustani ja osaamistani arvostettavan, siis esimerkiksi työhaastatteluissa jne. En sitä tuolla "kylillä" huutele, ja arvostusta anele...
Minäkään en henk.koht halua tukea pätkätyöllistystä. Odottelen mieluummin parempia aikoja ja opiskelen ohessa.
Suhtautuuko ihmiset jotenkin eri tavalla, kuin jos olisi "vain" duunari?
paikasta.
minusta akateemisuus on aika yliarvostettua.
Ei työnhaussa tietenkään ole yliarvostettua, jos on hyvinkin koulutettu, mutta saa sitä peruskoulu pohjallakin ihminen 2500€/kk töitä itselleen halutessaan.
Mutta esim. ylioppilas on minusta nostettu turhan korkealle jalustalle, kun tuntuu ettei ammatikouluun meneviä arvosteta ollenkaan, kun amiksestahan se ammatti saadaan suoraan, kun ylioppilas on VAAN ylioppilas.
Nimim. äiti, sisko ja veli lukion käyneitä ja isä ja minä amislaisia.
olevan yliarvostettua. Miksi ksäillä tekemistä ei arvosteta, ei sitäkään kaikki osaa tehdä. Kaiken lisäksi duunarit monesti tienaavat enemmän kuin akateemiset, tiettyjä aloja lukuunottamatta.
Oma mieheni ei ole koskaan ollut lukija. On kuitenkin älykäs ja osaa tehdä käsillään, on innokas oppimaan ja kehittämään itseään. Palkka 3500€/ kk. Ei ole koskaan ollut päivääkään työttömänä.