Tehdäänkö yhdessä tälle viikolle kauppalista?
kiireinen viikonloppu takana ja nyt tuntuu,ettei järki luista yhtään,mitä ruuaksi viikolle,ideoita?
Kommentit (12)
Se on maitoton viljaton, soijaton, munaton yms -ton. Joka viikko samat peruaineet, niistä sitten yritän keksiä jotain "erilaista".
onko lapsia?
mä taidan tänään hakea valmiiksi grillatut broiskut,mitähän muuta sitä keksisi?
ap
fetasalaattiainekset
porkkanoita
kaalia
creme fraichea
jauhelihaa
broilerin rintafileitä
sipsejä
karkkia
jäätelöä
fazerin pakastemunkkeja
ja sitten ne normaalit eli
maitoa
leipää
oivariinia
banaaneja
omenoita
leivänpäällistä
ruokakermaa
vessapaperia
pepsi maxia
niin joku voi jatkaa jollain toisella ehdotuksella ja vähitellen saadaan se lista valmiiksi?
meillä tänään kalakeittoa.
lohta, pari fenkolia, paprika ja porkkanaa, kalaliemiainekset (tällä kertaa kuutiosta, koska muuta ei ole) ja lopuksi sekaan limemehua sekä kookoskermaa.
paistan punakameplafileitä ja niiden kanssa pinaattimuusia, kurkkua ja tomaattia.
Päivälliseksi teen kinkkupastaa.
Huomenna ja ke makkarakeittoa.
To kasvissosekeittoa raejuustolla ja leipäkrutongeilla, pe grillataan ainakin Wilhelmia ja maissia.
kiva ruokalista:
Maanantai:
Päivällinen: spaghetti-broileri-gratiinivuoka
Tiistai:
Lounas: Kalakeitto
Päivällinen: Jauhelihakastike & perunat
Keskiviikko:
Lounas: Perunamuusi & lihapullat
Päivällinen: Kanapasta
Torstai
Päivällinen: Hernekeitto
Perjantai
Päivällinen: kinkkukiusaus
(Eli olen vapailla ti & ke, joten syömme kotona lounaan)
Miltä kuulostaa? Teenkö kauppalistan?
kiva ruokalista: Maanantai: Päivällinen: spaghetti-broileri-gratiinivuoka Tiistai: Lounas: Kalakeitto Päivällinen: Jauhelihakastike & perunat Keskiviikko: Lounas: Perunamuusi & lihapullat Päivällinen: Kanapasta Torstai Päivällinen: Hernekeitto Perjantai Päivällinen: kinkkukiusaus (Eli olen vapailla ti & ke, joten syömme kotona lounaan) Miltä kuulostaa? Teenkö kauppalistan?
että tee maanantain ja tiistain päivällistä niin paljon että riittää seuraavan päivän lounaiksi. Ajansäästöä, ehtii muutakin kuin koko ajan tehdä ruokaa :)
Olen saanut tästä poimittua itselleni kolmelle päivälle ruoan, lisää kaivataan. Ihan kaikki ei kiinnosta.
Meillä tänään lohilasagnea, eli ostoslistalla on lasagnelevyjä, lämminsavulohta, tilliä ja juustokastikeainekset.
Mitähän tällä viikolla on paikallisissa kaupoissa tarjouksessa?
Jossakin oli kaalta ja jauhelihaa, siispä ruokalistallamme on kaalilaatikkoa. Siihen ei mene koko kaali, tehdään lopusta kaalikeittoa. Vielä kun löytyisi lammasta kaaliruokaan!
Tuoretta kalaa on ollut edullisesti, jonakin päivänä syödään varmaan kalaa.
Omassa pakastimessa on vielä niin paljon ruokaa, että tällä viikolla em. lisäksi varmaan ostetaan sitä mitä tavallisesti viikottain: maitoa, leipää, levitettä, juustoa, jotain hedelmiä ja vihanneksia
Vierailija kirjoitti:
kiva ruokalista:
Maanantai:
Päivällinen: spaghetti-broileri-gratiinivuokaTiistai:
Lounas: Kalakeitto
Päivällinen: Jauhelihakastike & perunatKeskiviikko:
Lounas: Perunamuusi & lihapullat
Päivällinen: KanapastaTorstai
Päivällinen: HernekeittoPerjantai
Päivällinen: kinkkukiusaus(Eli olen vapailla ti & ke, joten syömme kotona lounaan)
Miltä kuulostaa? Teenkö kauppalistan?
Onko teillä iso perhe vai miksette voi syödä samaa ruokaa kahta kertaa? Esim hernekeittoa kannattaa tehdä niin iso satsi että siitä söisi parikin päivää.
Mulla sais mennä max.30e tällä viikolla.