Sanokaa nyt mulle että oon hirveä akka, kun mua ei kiinnosta duunarimiehet.
Mulla tippuu heti kiinnostus jos toinen on "vaan" amiksen käynyt. Ajattelin heti olevani ihan eri tasolla. En oo itekään akateeminen, vaan amk-koulutus. Monet yliopiston käyneet tutut miehet on nekin musta liian sivistymättömiä. Mut varsinkin jos elämä koostuu autoista, rockista ja jääkiekosta niin mua alkaa etoo. Lukio nyt on ihan ehdoton vaatimus.
Täällä jos jossain ihminen tiputetaan maanpinnalle, niin auttakaa nyt mua tän ongelman kanssa!
Kommentit (31)
 Koulutuksella ei nykysuomessa aina makseta laskuja. Yleensä ne maksetaan ihan rahalla.
 Jos olet niin fiksu, niin miksi tienaat vähemmän, kuin Rane, jolla on se LVI-firma ja viettää talvet Espanjassa?
Mutta mä, kuten tuo aiemmin vastannut haluaisin että mies lukisi kirjoja, kävisi näyttelyissä, voisi lähteä kanssani balettiin ym.
Mua ei lohduta yhtään jos joku putkimies tienaa mitä tienaa.
ap
sanoa että sä todella olet hirveä akka, joka luulee itsestään paljon enemmän kuin on..
Sä olet duunarikoulutuksen saanut itsekin, etkä ole yhtään sen enempää.
Minäkin olen amk:n käynyt "duunari", mutta myös onnellisesti naimisissa ja vieläpä ihan opistotasoisen palomiehen kanssa. Eikä mun mies ainakaan ole sivistymätön tai moukka.
Joten katso ämmä peiliin ja mieti kaksi kertaa mitä itse olet; et muita duunareita parempi, etkä akateemista koulutusta saanut. 
Itse nääs aina olen pikkasen ajatellut noin, mutta en anna ajatusteni estää silti normaalia elämää. Sitten seurustelinkin ihan mukavan amisduunarin kanssa kolme vuotta, kunnes lopetin suhteen. Ja syy oli lähinnä se, että oli aika ikävää, kun vähän väliä keskustellessa huomasi, että toisella on tosi kurja yleissivistys, eikä mikään oman elämän ulkopuolinen tai laajempi asia edes kiinnosta. Minusta on mukavampi, jos ei tarvitse pitää itseään liian fiksuna, eli toinen saa olla vaikka fiksumpi ja sivistyneempi.
Niin klisee kuin onkin, niin nykyisin olen perheellinen juristin vaimo, ja yleissivistykseni ei varmaankaan ole parempi kuin miehelläni :) Hyvä niin päin, minulle. Joillekin sopii toisenlainen asetelma.
Mua ei lohduta yhtään jos joku putkimies tienaa mitä tienaa.
ap
Elintason lasku on Suomessa jo alkanut, eikä ole heti pysähtymässä.
Kun julkista sektoria aletaan karsimaan, se vaikuttaa väistämättä naisen asemaan, heikentävästi.
Seurata kulttuuria, jne. Nämä ovat ns. ylellisyysongelmia, joista esim. Kreikkalaiset ei enää edes unelmoi murehtivansa.
tässä mainituista:
Mutta mä, kuten tuo aiemmin vastannut haluaisin että mies lukisi kirjoja, kävisi näyttelyissä, voisi lähteä kanssani balettiin ym.
Ja kyllä minä pidän akateemisiakin ihmisiä duunareina. Ajattelin ennenkuin klikkasin avauksen auki, että ap tykkää sitten työttömistä. :)
Otetaan esimerkiksi kirjallisuus: sitähän on niin valtava kirjo, ettei kukaan yksinkertaisesti voi sanoa kategorisesti inhoavansa kirjoja. Tai voi toki, mutta antaa itsestään harvinaisen möllin kuvan.
En mäkään ihan minkä tahansa rasvatukkaamisduunarin matkaan lähtis, ainakin jos se on sellainen stereotyyppinen perusäijä - ei helvata, ei siitä mitään tulis. Jotain tasoa...
Mulla on kaks loppututkintoa (AMK + yliopisto) ja aviomiehenä amiksen käynyt duunari. Ite duunaritaustaisena en kyl jaksais kaikkia näitä "white trash" porukkaa, jota osa duunareista edustaa (tai sit ne on niitä syrjäytyneitä luusereita, jolla ei oo ees sitä amista käytynä).
Tosin maailmankuva on monesti yhtä rajoittunut siellä yläluokan päässä, asenteet yhtä mustavalkoisia, kuten myös elämäntavat. 
mut voin väittää et se on aika paljon enemmän mies kuin mooonet insinörtit! :) Ei ainaka istu aina tietokoneen ääressä!!
Ystävälläni on ylempi korkeakoulututkinto, mikä ajaa duunatimiehet hyvinkin kauas.
Joten kai meitä on moneksi, et sinä ole sen hirveämpi kun me muutkaan.
sivistymätön, niin saa viettää ne lomat muun kouluttamattoman ja sivistymättömän sakin kanssa.
Paksu lompakko ei tee rasvaista paskaa puhuvasta Ranesta yhtään houkuttelevampaa.
Koulutuksella ei nykysuomessa aina makseta laskuja. Yleensä ne maksetaan ihan rahalla.
Jos olet niin fiksu, niin miksi tienaat vähemmän, kuin Rane, jolla on se LVI-firma ja viettää talvet Espanjassa?
voisi kuvitella että noin rahvaanomaista ja sivistymätöntä tekstiä kirjoittava ihminen ei olisi turhan tarkka seurastaan.
Mulla tippuu heti kiinnostus jos toinen on "vaan" amiksen käynyt. Ajattelin heti olevani ihan eri tasolla. En oo itekään akateeminen, vaan amk-koulutus. Monet yliopiston käyneet tutut miehet on nekin musta liian sivistymättömiä. Mut varsinkin jos elämä koostuu autoista, rockista ja jääkiekosta niin mua alkaa etoo. Lukio nyt on ihan ehdoton vaatimus. Täällä jos jossain ihminen tiputetaan maanpinnalle, niin auttakaa nyt mua tän ongelman kanssa!
Tunnen ihmisiä joilla on akateeminen loppututkinto, sekä ammattikoulun käyneitä ja molemissa "ryhmissä" on niitä jotka rakastavat lukemista ja käyvät näyttelyissä ja konserteissa.
Minä väitän että suurempi merkitys on perhetaustalla...! Jos kotona luetaan paljon (riippumatta sosiekonomisesta asemasta) yleensä lapsi lukee myös aikuisena paljon.
Sama juttu jos vanhempien mielestä museot ja näyttelyt on tylsiä, lapsi inhoaa niitä myös aikuisena. Jos taas perhe käy yhdessä em. ja nauttii niistä ja ne ovat kivoja päiviä jne. niin lapsi viihtyy museoissa ja näyttelyissä myös aikuisena.
Kannattaa muistaa myös se, että moni taiteilija on "kouluttamaton", eli hyviä kirjoja ja tauluja voi tehdä myös sellainen jolla ei ole akateemista loppututkintoa, eli lahjakkuus ei ole sidottu koulutukseen. Perheellä (sen kannustuksella ja tutustuttamisella esim. kirjoihin/taiteeseen) on sen sijaan iso merkitys tässäkin asiassa.
Ja yleisesti jos ajatellaan, niin lukeminen ja museoissa sekä näyttelyissä käyminen on hyvin edullista. Kirjastoa saa käyttää ilmaiseksi, ja liput museoihin/näyttelyihin eivät ole kalliita (poikkeuksena tietenkin esim. Picasso ymv.). Toki ooppera, konsertti ja teatteriliput maksavat sitten enemmän.
Miksei vain ammattikoulun käynyt voisi harrastaa kulttuuria?
Yleisesti voisin kuitenkin sanoa, että koulutus korreloi hyvin vahvasti sivistystason kanssa.
Mutta selkeästi niin rajoittunut, että en voisi olla ystävää kaltaisesi ihmisen kanssa.
ja miehen yhteisiä harrastuksia on mm. teatterissa ja kaljalla käyminen. Lisäksi matkustellaan halvasti majoittuen ja tykätään mökkielämästä. Ollaan akateemisia että duunareita.
Ja ihan kivoja vastauksia täällä on tullutkin.
Ensiksikin haluan sanoa, että puku- ja salkkumiehet on myös mulle täysi turn off.
Enkä myöskään ole koskaan vaatinut, että miehen pitäis olla akateeminen. Ne taas tuppaa välillä olemaan niin itseään täynnä. Esim nuorena parin teekkarin kanssa seurustellut ja ne oli tosi urpoja ja tietämättömiä, kannatti Bushia :( Mutta ylpeitä olivat. Jos saisin valita niin amk-koulutus ois miehella paras (joo ihan turhaa nipotusta).
Oon myös miettinyt tuota, että kyllä monet käsityöläiset on varmasti fiksua porukkaa. Kiinnostuneita politiikasta ja maailman asioista ja sellaista arvostan suuresti. 
Myönnän avoimesti olevani koulutussnobi. Sanon tämän myös siis ääneen, jos joku kysyy. Kyse ei kylläkään ole pelkästä koulutuksesta, vaan kunnianhimosta (jota koulutus kyllä usein peilaa). Täysin kouluttamattoman ihmisen kanssa en todennäköisesti löytäisi hirveästi puhuttavaa, ellei hän sitten olisi innokas kulttuurin harrastaja. Näitä "en lue kirjoja, en käy teatterissa" -tyyppejä en vain ymmärrä, enkä siksi heidän kanssaan löydä jutunjuurta.